Anonym (Yy) skrev 2024-12-24 23:12:34 följande:
Jag blir så irriterad o hoppas aldrig min sambo ger något mer Men han verkar typ inte inse hans beteende. Idag firade vi jul. vi köpte julklappar till farbrorns barn trors jag inte tyckte vi skulle egentligen? min sambo köpte för 500 kr samt till farbrorns tjej som har 2 barn sedan tidigare. Dvs vi la 1500 kr. och likt förbannat hade farbrorns inte köpt en enda julklapp till vår son dvs sina barns kusin. Jag hoppas aldrig min sambo kommer köpa något mer. jag tycker att det är tanken som räknas så han kunde liksom köpa en bil eller npgpt för 30 kr men inte ens det. jag hoppas verkligen att han skämdes när julklapparna delades ut men frågan Är om han inser? hade ni sagt något tkll sambon inför kommande födelsedagar mm?
Missförstå mig inte nu, håller helt med om att farbrodern för sig med ovett och dålig etikett men tycker inte du för det ska vara på din sambo om att han vill handla till sina syskonbarn - blir som en hämndaktion nästan. Jag hade exempelvis köpt till min systerson även om min syster betedde sig som en...tja, jag vet inte ens vad jag ska kalla detta beteende du berättat om. Men min systerson är alltid min systerson och jag hade faktiskt blivit, om inte arg men sårad, om min make försökt få mig att inte handla eller tyckt att de barnet förtjänar sämre presenter pga min systers beteende.
Hoppas inte att jag lät hård för jag förstår dina känslor till 100 men gör inte en redan jobbig situation ännu värre för din sambo tänker jag.