• Anonym (Yy)

Avslöja graviditet under kalas

der kanske är jag som överreagerar men jag tog lite illa vid vid iaf. Eller va tycker ni om situationen?
    vår son fyller 1 år. Min sambos bror har trots han bor 1 mil ifrån oss träffat honom 3 gånger under ett år. Han visste inte ens om han orkade komma på kalaset vi hade. i present ger han en låda där det avslöjar att han ska ha barn med sin tjej. Jag tycker inte man gör så? Hade det vart så att han visade intresse o brydde sig om vår son så hade det var jätte kul att avslöja han ska få en kusin. Men nu tog det liksom hela fokuset från kalaset. eller vad abeer ni?

• Svar på tråden Avslöja graviditet under kalas
  • Anonym (d)

Avslöjandet i sig är ok, men inte som present till en ettåring.

• Anonym (E)

Nej ingen ger en låda där det avslöjas en graviditet som present på ett barns ettårskalas.

• Anonym (Hut, hyfs och hållning)

Han är helt tappad om han tyckte det var lyckat eller etikettmässigt korrekt att göra så.

• Anonym (Kl)

Va, gav han det i present till en ettåring?? Vad knäppt!
    Han är van att få uppmärksamhet va?

• Anonym (Linn)

Hahaha, vilken JÄVLA idiot. Hur narcissistisk kan man bli.

• Anonym (Sanna)

Gav han fler paket ? oavsätt, han kunde bara sagt det rakt ut, nu blev det ju lite löjligt. 

• Anonym (X)

Självklart skulle han haft en riktig present med sig till er son.

Att berätta om graviditeten är helt ok.

• Aliona

Var det allt han gav i present? Eller var det något mer? 

• Anonym (Yy)
    Aliona skrev 2024-06-06 22:01:25 följande:

Var det allt han gav i present? Eller var det något mer? 

Nej det vsr allt han gav? ingen mer present alls.. sonen fick en låda. i lådan låg kläder, gosedjur sant en ultraljudsbild så jag trodde han fick sakerna sant att sonen började gosa med gosedjuret. Men nej, det var ju saker till deras kommande bebis o inte till sonen så han fick ju inget..asså ju mer jag tänker på det desto mer irriterad blir jag 
  • Aliona
    Anonym (Yy) skrev 2024-06-09 21:50:14 följande:
    Nej det vsr allt han gav? ingen mer present alls.. sonen fick en låda. i lådan låg kläder, gosedjur sant en ultraljudsbild så jag trodde han fick sakerna sant att sonen började gosa med gosedjuret. Men nej, det var ju saker till deras kommande bebis o inte till sonen så han fick ju inget..asså ju mer jag tänker på det desto mer irriterad blir jag 
    Men hur tänkte människan?!? Hur i hela världen tänkte han att det var en bra present? Hoppas verkligen att han snabbt lär sig om barn (och vanlig hyfs) nu när han ska bli pappa! 
  • Anonym (d)
    Anonym (Yy) skrev 2024-06-09 21:50:14 följande:
    Va?
    Tog han ifrån ettåringen gosedjuret??? Förvånad
  • Anonym (va?)

Vad har flugit i honom? Nej. Inte OKej. 

Ger man en gåva ska det vara något barnet önskat sig. Inte göra om det till sitt och tro det är hans/blivande mammans stund att skina. Det här ska bara vara barnets stund, gåva till barnet. 

Man väljer inte sina släktingar och verkligen inte sina ingifta släktingar. Om det varit en vän hade jag blivit förbannad men han där bekräftar bara vad du redan visste om honom, alltså förväntat nära på, och ingen du/ni i fortsättningen ska lägga er energi på. 

Sen vet jag hur vissa blir vid graviditeter, de lever i sin egen bubbla och ser inte förbi det där. Jag tror han inte menat det som så fel som det blev, men att han/de är i sin bubbla. Jag hade nog inte kunnat hålla mig utan frågat honom om han hade en till present, du vet, till barnet som fyller år, födelsedagspresenten alltså, inte hans/deras avslöjningspresent. Jag hade på allvar förväntat mig en (till) present. 

• Anonym (Yy)
    Aliona skrev 2024-06-09 22:09:44 följande:
    Men hur tänkte människan?!? Hur i hela världen tänkte han att det var en bra present? Hoppas verkligen att han snabbt lär sig om barn (och vanlig hyfs) nu när han ska bli pappa! 
    Nej det undrar jag med.. jag fattar inte hur man ens kan komma på tanken. O hur man ens kan komma på kalas till sitt brors barn utan riktig present. Hade vår son varit 2 år hade det nästan blivit ännu värre för då hade han ju verkligen trott han fått ett gosedjur. Nu gick det ju ändå ta ifrån honom sen. 
  • Anonym (Yy)
    Anonym (va?) skrev 2024-06-10 06:13:19 följande:

Vad har flugit i honom? Nej. Inte OKej. 

Ger man en gåva ska det vara något barnet önskat sig. Inte göra om det till sitt och tro det är hans/blivande mammans stund att skina. Det här ska bara vara barnets stund, gåva till barnet. 

Man väljer inte sina släktingar och verkligen inte sina ingifta släktingar. Om det varit en vän hade jag blivit förbannad men han där bekräftar bara vad du redan visste om honom, alltså förväntat nära på, och ingen du/ni i fortsättningen ska lägga er energi på. 

Sen vet jag hur vissa blir vid graviditeter, de lever i sin egen bubbla och ser inte förbi det där. Jag tror han inte menat det som så fel som det blev, men att han/de är i sin bubbla. Jag hade nog inte kunnat hålla mig utan frågat honom om han hade en till present, du vet, till barnet som fyller år, födelsedagspresenten alltså, inte hans/deras avslöjningspresent. Jag hade på allvar förväntat mig en (till) present. 

Jag tror min sambo vet vad jag tyckte o att han själv inte tyckte det var ok men han är ingen som säger sådant? sen undrar jag vad de andra egebtligen tyclte för de sa faktiskt inget alls, hurrade eller npgpt så de kanske med tyckte det var pinsamt. Eller jo, en sa vilka fina gosedjur du fick nu! Så blev ännu mer pinsamt när han då säger att det är till bebisen?.
  • Anonym (va?)
    Anonym (Yy) skrev 2024-06-10 08:45:20 följande:
    Jag tror min sambo vet vad jag tyckte o att han själv inte tyckte det var ok men han är ingen som säger sådant? sen undrar jag vad de andra egebtligen tyclte för de sa faktiskt inget alls, hurrade eller npgpt så de kanske med tyckte det var pinsamt. Eller jo, en sa vilka fina gosedjur du fick nu! Så blev ännu mer pinsamt när han då säger att det är till bebisen?.
    Sinnessjukt beteende, ta tillbaka gosedjuret han precis gett dessutom. Jag förstår att alla måste ha stått där helt chockade. Det är typiskt att som i ditt fall din man inte säger något för dels är de hemmablinda vid sin egen familj och dels kanske inte vill starta en scen på sonens födelsedagskalas. Jag vet inte om det är lönt ens att säga ngt till en sådan konstig farbror, hur mycket eller rättare sagt hur lite han kan ta in. Undrar om han är så konstig nu hur han själv kommer bli som pappa? Kan bli intressanta födelsedagskalas att gå på... förlåt, men man vet ju inte om man ska skratta eller gråta åt det här. Ni kan ju testa för skojs skull vid jul eller något annat att ge honom en stor fin julklapp och sedan när han öppnat den och ska tacka säger ni nä, förresten, den var ju till oss! du skulle bara öppna den till oss! Surprise! 
  • Anonym (Yy)
    Anonym (va?) skrev 2024-06-10 19:17:13 följande:
    Sinnessjukt beteende, ta tillbaka gosedjuret han precis gett dessutom. Jag förstår att alla måste ha stått där helt chockade. Det är typiskt att som i ditt fall din man inte säger något för dels är de hemmablinda vid sin egen familj och dels kanske inte vill starta en scen på sonens födelsedagskalas. Jag vet inte om det är lönt ens att säga ngt till en sådan konstig farbror, hur mycket eller rättare sagt hur lite han kan ta in. Undrar om han är så konstig nu hur han själv kommer bli som pappa? Kan bli intressanta födelsedagskalas att gå på... förlåt, men man vet ju inte om man ska skratta eller gråta åt det här. Ni kan ju testa för skojs skull vid jul eller något annat att ge honom en stor fin julklapp och sedan när han öppnat den och ska tacka säger ni nä, förresten, den var ju till oss! du skulle bara öppna den till oss! Surprise! 
    Det är precis som du skriver. Ska man skratta eller gråta??? Jag o min mamma samt syrra har faktiskt skrattat en hel del o kan liksom inte ens förstå hur man kan komma på idén??  Sen hur man kan komma på ett ett års kalas utan någon present alls tycker jag med är konstigt. Vår son har faktiskt aldrig fått någon present alls? så jag hoppas ju verkligen inte att min sambo kommer ge honom något när deras barn föds, för då kommer jag nog faktiskt säga något??? Då kommer jag inte kunna låta bli.
  • Anonym (Yy)
    Anonym (va?) skrev 2024-06-10 19:17:13 följande:
    Jag blir så irriterad o hoppas aldrig min sambo ger något mer Men han verkar typ inte inse hans beteende. Idag firade vi jul. vi köpte julklappar till farbrorns barn trors jag inte tyckte vi skulle egentligen? min sambo köpte för 500 kr samt till farbrorns tjej som har 2 barn sedan tidigare. Dvs vi la 1500 kr. och likt förbannat hade farbrorns inte köpt en enda julklapp till vår son dvs sina barns kusin. Jag hoppas aldrig min sambo kommer köpa något mer. jag tycker att det är tanken som räknas så han kunde liksom köpa en bil eller npgpt för 30 kr men inte ens det. jag hoppas verkligen att han skämdes när julklapparna delades ut men frågan Är om han inser? hade ni sagt något tkll sambon inför kommande födelsedagar mm?
  • Cartjan1
    Anonym (Yy) skrev 2024-12-24 23:12:34 följande:
    Jag blir så irriterad o hoppas aldrig min sambo ger något mer Men han verkar typ inte inse hans beteende. Idag firade vi jul. vi köpte julklappar till farbrorns barn trors jag inte tyckte vi skulle egentligen? min sambo köpte för 500 kr samt till farbrorns tjej som har 2 barn sedan tidigare. Dvs vi la 1500 kr. och likt förbannat hade farbrorns inte köpt en enda julklapp till vår son dvs sina barns kusin. Jag hoppas aldrig min sambo kommer köpa något mer. jag tycker att det är tanken som räknas så han kunde liksom köpa en bil eller npgpt för 30 kr men inte ens det. jag hoppas verkligen att han skämdes när julklapparna delades ut men frågan Är om han inser? hade ni sagt något tkll sambon inför kommande födelsedagar mm?
    Missförstå mig inte nu, håller helt med om att farbrodern för sig med ovett och dålig etikett men tycker inte du för det ska vara på din sambo om att han vill handla till sina syskonbarn - blir som en hämndaktion nästan. Jag hade exempelvis köpt till min systerson även om min syster betedde sig som en...tja, jag vet inte ens vad jag ska kalla detta beteende du berättat om. Men min systerson är alltid min systerson och jag hade faktiskt blivit, om inte arg men sårad, om min make försökt få mig att inte handla eller tyckt att de barnet förtjänar sämre presenter pga min systers beteende.

Hoppas inte att jag lät hård för jag förstår dina känslor till 100 men gör inte en redan jobbig situation ännu värre för din sambo tänker jag. 
  • Anonym (Två börka mögon)

Det här är ju så sjukt att det är komiskt! Äkta svensk dramakomedi-klass!

Presenten visade sig alltså inte alls vara en present utan en uppvisning av den egna inköpsförmågan! För en ETTÅRING!

HELT JÄVLA MAGISKT JU!

Hoppas på följande nästa gång ni firar någonting med er egen familj:
    Ni får ett par fjärr-nycklar till en Ducati samt en lite glatt pillemarisk uppmaning att gå och kolla vad som kan tänkas stå på er uppfart ... Luften nästan kokar av upphetsning, glädje, avundsjuka, förvåning och försök till privatekonomiska spion-slutsatser baserade på farbror Uffes taxeringskalender som gått ett hemligt varv i släkten, när det visar sig att den så sällan sedda Danne bara ska visa upp resultatet av sin usla avbetalningsplan och genast ska ha tillbaka nycklarna när alla kommit ut!

Skriv en bok om killen för fan!

Svar på tråden Avslöja graviditet under kalas