Är längd på killar viktigt?
Hej tjejer.
Är det inte isåfall lika viktigt vilken vikt tjejer har?
Hej tjejer.
Är det inte isåfall lika viktigt vilken vikt tjejer har?
Det finns ju ett facit att använda sig av här: Finns det fler korta killar som är singlar än långa?
Är längd viktigt? Nä, inte i verkligheten. Hade jag en gång en lista på hur "drömmannen" skulle se ut? Absolut. Hur många punkter på den listan uppfyllde den person jag nyss lämnat efter en väldans massa år? Inte tusan var det vare sig kroppsform eller längd iaf.
På drömlistan var det 180+ i längd (jag är 172), han var visserligen längre än mig men kortare än 180. Kroppsformen när vi träffades var "måttligt rund" och 20 år senare var det väl en 25kg upp.
Men, det jag föll för var hans egenskaper, vem han var som person. Inget som hade med "listan" att göra med andra ord.
Det finns ju ett facit att använda sig av här: Finns det fler korta killar som är singlar än långa?
Ja, det gör det. Där har du svaret!
Men det betyder inte att det är kört för alla som är under 180. Det finns många kvinnor med olika preferenser och om man saknar något, så kan det kompenseras av andra egenskaper.
Tidigare killar jag träffat och varit intresserad av har varit längre, kortare och jämnlånga. En gång blev jag ghostad efter att vi träffats första gången. Vi hade pratat sjukt mycket i telefon (jag bodde på annan ort men skulle komma hem snart), han skulle enligt hans profil på nätet vara jämnlång med mig. Vi bestämde att han skulle möta upp mig vid tåget. Det visade sig att han var nästan 1dm kortare än jag. Jag hade inget problem med det, vi hade ju haft det supertrevligt i telefon. Han däremot hade stora problem med det och svarade inte i telefon etc efteråt utan ghostade fullständigt.
Tidigare killar jag träffat och varit intresserad av har varit längre, kortare och jämnlånga. En gång blev jag ghostad efter att vi träffats första gången. Vi hade pratat sjukt mycket i telefon (jag bodde på annan ort men skulle komma hem snart), han skulle enligt hans profil på nätet vara jämnlång med mig. Vi bestämde att han skulle möta upp mig vid tåget. Det visade sig att han var nästan 1dm kortare än jag. Jag hade inget problem med det, vi hade ju haft det supertrevligt i telefon. Han däremot hade stora problem med det och svarade inte i telefon etc efteråt utan ghostade fullständigt.
Jag tycker det är taskigare att dissa någon p.g.a. längd än vikt, för vikten kan i alla fall de flesta göra något åt med en mer rimlig ansträngning.
Men jag är inte så lång så jag vill inte ha en man över max ca 1.77, för jag tycker inte det ser så snyggt ut ihop och vill inte ha nackspärr vid stående lyssar.
Hade jag varit 1.80 själv hade jag nog velat att han var ett par cm längre.