• Oktober97

BIM juli 2024

Grattis till alla plus, så härligt att se! Har hållit mig lite i bakgrunden men följt tråden sedan start och hoppas att jag slipper gå med i BIM augusti 2024-tråden.. Har BIM 31 juli och känner mig rätt så hoppfull efter att ha timeat ÄL och upplever lite känningar. 

Kul att följas åt såhär :) 

• Oktober97
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-07-26 15:29:02 följande:
    Herregud så spännande för dig & kul att följa varandras framgångar och nya försök! fint med stöd & pepp! :)
    31 juli är ju snart, ska du köra något testa tidigt? 
    Superspännande! Är första ?riktiga? försöket med första barnet för oss, så det blir kul att se om alla månader av förberedelser har varit till hjälp. Jag har en ganska kort lutealfas, så vågar inte testa för tidigt men blir nog ett tidigt CB-test på måndag eller tisdag (om jag kan hålla mig!!) 

När har du BIM? :)
  • Oktober97
    Anonym (Sladdis2025) skrev 2024-07-27 01:31:01 följande:

Oj oj så kul!:) Gud! måste ju vara omöjligt att hålla sig:)
    vad betyder kort fas? Alltså antal var räknas som kort och  hur beräknas den? Har noll koll Hahhaa! alltså jag vet inte riktigt, bör nog bli allt mellan 6-8 augusti. 
    blir så förvirrad, fick glad gubbe den 23 juli , så vet inte från viken dag jag ska räkna? 

Verkligen omöjligt, haha! Det är perioden efter ÄL fram till mensen, är i snitt 12-14 dagar lång och min är 10-11 dagar men det är ju väldigt individuellt såklart :) Åh spännande för dig, när tänker du testa? Den glada gubben ska visa dina två mest fertila dagar och ÄL kan isåfall inträffa under de kommande 24-36 timmarna. Fertility Friend satte ut min ÄL på samma dag som min glada gubbe och Natural Cycles dagen efter, så ungefär det kan du nog utgå från. Tempar du eller liknande och kan följa temperaturutvecklingen? 
Svar på tråden BIM juli 2024