Inlägg från: Anonym (Tvärtom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tvärtom)

Hur funkar Happypancake?

Varför jagar du efter männen istället för att låta dem kontakta dig? Som kvinna behöver man inte jaga, och jag säger inte detta för att trigga personer som Kaffedraken, det är bara så ration ser ut på olika dejtingsidor och appar. Och faktum är att många män fortfarande är känsliga för att bli kontaktade, det är många som drar sig tillbaka då. Så det du kan göra är att besöka deras sida och möjligen sätta ett hjärta på deras presentationstext. Längre än så behöver du inte gå. De ser att du varit där och om de är intresserade kommer de att skriva.

Och varför söker du dig till gamla gubbar...? Du är bara 46 år! Din sökpreferens borde ligga från 35 och uppåt!

Kan berätta mer om mina personliga erfarenheter också, jag är två år yngre än dig och har inga problem med besökare, inkommande meddelanden osv. Jag har under den tiden jag haft mitt konto (ca två år) kontaktat EN man, resten skriver till mig och det är en strid ström av inkommande meddelanden från nya personer dagligen. Utseendet duger definitivt och jag har en vettig profiltext. De yngsta som kontaktar mig är runt 25 (för ungt för mig) och den äldsta kanske runt 50. Sedan får du tänka på att gamla gubbar kanske inte är så aktiva online och med appar.

Om du vill veta om någon läst ditt meddelande så klicka bara på den personen i meddelandelistan. Om deras avatar/ruta syns under ditt meddelande så har de läst det.

Fråga om du undrar något mer!

• Anonym (Tvärtom)

Ju mer jag tänker på det desto märkligare att du inte får några som skriver till dig. Har du ett bra profilfoto? En profiltext om vad du söker, som inte utstrålar bitterhet och krav? Det kan ta en stund innan ens foto godkänns första gången, men att du inte får några besökare eller meddelanden låter så himla konstigt! Jag tror dig när du säger att du är attraktiv och van att få komplimanger. De första dagarna när jag skaffade konto var det flera hundra som skrev till mig, och jag ser mig verkligen inte som någon skönhetsdrottning heller.

• Anonym (Tvärtom)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 10:50:46 följande:
    Det kan vara så att jag söker i ett svårt åldersspann och dessutom skrämmer bort dessa gubbar genom att kontakta dem.

Vad kan jag säga.... Jag är en flicka med daddy issues, som börjar bli lite tant. Kombinationen är svår.

Jag ska ändå testa att söka yngre, bara för själva testets skull. Vem vet, jag kanske gillar det om jag provar ;)

Garanterat kommer jag att fråga om fler saker. 
    Ja jag tror/gissar att många "äldre" kan ha ett mer traditionellt tankesätt faktiskt. Yngre är mindre känsliga för att kvinnor tar kontakt verkar det som. Tror det är en generationsfråga...

Absolut, testa större spann neråt! Du kan bli glatt överraskad :) Och jag tror inte att dina issues är ett problem heller, så länge du inte låter det gå över i desperation. Jag råder dig fortfarande till att försöka avvakta och inte kontakta männen, vänta några dagar och se vad som händer. Fila på bilder och text så länge. Sök och besök för all del! Män som ser att du besökt dem kommer i de flesta fall att åtminstone besöka dig tillbaka.

Lycka till!
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 11:19:06 följande:
    Jag ska överväga att byta ut min även om jag själv tycker att min bild är bra.
    Jag är också nyfiken faktiskt :) Förstår att du säkert inte vill outa dig så, men hade varit lättare att ge råd då. Visa för en kompis kanske?
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 11:44:38 följande:

Nu har jag sökt på kvinnor i min ålder. Visserligen får jag ju då upp enbart homosexuella/ bisexuella kvinnor, om nu det har betydelse, men nog tycker jag att min profilbild är bättre så sett att jag är snyggare än de allra flesta.

Kollade om jag hade någon spärr mot besök eller svar igång, men nej....

Det kan ha betydelse ja, men vi får lita på ditt omdöme att din bild är bra. Den kanske bara inte syns än, det kan ta en bra stund faktiskt men borde synas under dagen.
  • Anonym (Tvärtom)

En tanke till, hur ofta loggar du in? Ju mer aktiv du är desto fler besökare för du blir mer synlig i både sök och "medlemmar online".

• Anonym (Tvärtom)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 12:04:26 följande:
    Jag har varit inloggad hela tiden tror jag... Men jag borde väl ändå fått återvisit på mina besök?

Ska ändå tänka på att logga ut.
    Hmm, du är nog inte inloggad om du stänger ner appen. Vet inte om den kan stå på i bakgrunden, jag använder HP på datorn och om fliken är öppen är jag online. Men ja, om du besökt andra så borde de besöka dig i sin tur. Är detta då verkligen aktiva konton? Du ser ju när de senast varit online menar jag.
  • Anonym (Tvärtom)
    Benny62 skrev 2024-06-09 12:29:43 följande:
    Jag använder appen i mobilen och tiden börjar räkna ner när man var aktiv senast det syns tydligt om man har någon som man skriver till för där ser man när personen var eller är inloggad 
    Ja, men nu var frågan om man syns som online eller inte. Jag skulle säga att om man stänger appen så ser man inte ut som att man är online heller. Man borde inte behöva logga ut aktivt.
  • Anonym (Tvärtom)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 12:31:52 följande:
    Ja, de är aktiva. Flera av dem har varit inne sedan jag besökte dem.

Märkligt faktiskt.... Jag menar, att de inte ens kollat vem som skrivit/ besökt dem. Om det nu är så svårt för män på dejtingsidor, menar jag.... Jag skulle förstå om det rörde sig om 10:or, men detta är helt vanliga gubbar/ killar som visserligen ser trevliga ut men det är inga superhunks. Kanske 7:or, som gubbar betraktade då alltså.

Det verkar faktiskt vara väldigt mycket lättare för mig att hitta manligt sällskap på stan, och det trodde jag faktiskt aldrig efter allt jag läst om hur svårt det är för män på dessa sidor....
    Det hade varit så mycket lättare om vi satt bredvid varandra och jämförde våra profiler x) Jag förstår inte vad som är fel för din del faktiskt! Men börja med att utöka sökålder så får vi se :) Håll oss gärna uppdaterade!
  • Anonym (Tvärtom)
    Benny62 skrev 2024-06-09 12:46:04 följande:
    Ja du jag tillhör nog skala 5 då skulle jag tro hi hi 🤣 
    Säger man så till främmande kvinnor...? Du sitter och helt fräckt insinuerar att ts skulle vara medelmåttig fast du inte har en aning om hur hon ser ut. Det gör inte jag heller men om hon brukar få uppskattande blickar och komplimanger i vardagen så lär hon knappast bara vara en 5:a.

Använder du samma ton online så förstår jag att du har det svårt. Ett sådant uttalande hade fått mig att avsluta kontakten direkt.
Svar på tråden Hur funkar Happypancake?