Inlägg från: Anonym (Halt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Halt)

Hur funkar Happypancake?

Anonym (Tvärtom) skrev 2024-06-09 10:42:57 följande:
    Hur funkar Happypancake?

Varför jagar du efter männen istället för att låta dem kontakta dig? Som kvinna behöver man inte jaga, och jag säger inte detta för att trigga personer som Kaffedraken, det är bara så ration ser ut på olika dejtingsidor och appar. 

Ingen fara. Du bekräftar det jag brukar säga.
  • Anonym (Halt)
    Benny62 skrev 2024-06-09 09:35:54 följande:
    Instämmer helt vad du skriver 
    Så är det. Många säger att det inte är så, men de skulle nog säga annat om de var i samma sits.
    Man ser ju attityden på några här.
  • Anonym (Halt)
    Benny62 skrev 2024-06-09 13:01:22 följande:
    Ja som man så är det inte lätt att få kontakt med kvinnor där jag har provat olika upplägg men nu är jag inte så noga det spelar ingen roll vad man skriver i sin profil 
    Nätdejting befäster våra könsroller (aftonbladet.se)

Mönstret går igen i kommunikationen på dejtingsidorna. Som tjej har du inga problem med att bli kontaktad ? det enda som krävs är att du har en sida och gett indikationen att du är tjej. Mer än så behövs faktiskt inte. Inte ens en presentation, det räcker med en profilbild om ens det.

Killarna mejlar dig i vilket fall, och uppvaktar på alla tänkbara sätt. Klart att tjejerna blir ­förtjusta, vem vill inte bli bekräftad på det sättet?

Är du kille, å andra sidan, får du ta saken i egna händer. Du kan nämligen inte förvänta dig att tjejerna hör av sig, hur många foton du än har, eller hur välskriven din presentation än må vara.

• Anonym (Halt)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 13:09:05 följande:
    Det var nog så att jag inte syntes, för nu small det till och jag har hundratals meddelanden och flirtar.
    Kul! Nu känns det väl bättre, att du blivit bekräftad som kvinna, som du räknade med Skrattande

citat: Jag ser som sagt ganska bra ut. Folk kallar mig rent av vacker, och jag är van vid att få komplimanger annars, som när jag går på stan och dylikt. Därför blir jag förvånad, speciellt när jag har läst på olika forum att kvinnor ska kunna välja och vraka på dejtingsidor Tungan ute

Nu har jag sökt på kvinnor i min ålder. Visserligen får jag ju då upp enbart homosexuella/ bisexuella kvinnor, om nu det har betydelse, men nog tycker jag att min profilbild är bättre så sett att jag är snyggare än de allra flesta.

Märkligt faktiskt.... Jag menar, att de inte ens kollat vem som skrivit/ besökt dem. Om det nu är så svårt för män på dejtingsidor, menar jag.... Jag skulle förstå om det rörde sig om 10:or, men detta är helt vanliga gubbar/ killar som visserligen ser trevliga ut men det är inga superhunks. Kanske 7:or, som gubbar betraktade då alltså.

Det verkar faktiskt vara väldigt mycket lättare för mig att hitta manligt sällskap på stan, och det trodde jag faktiskt aldrig efter allt jag läst om hur svårt det är för män på dessa sidor....
  • Anonym (Halt)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 14:54:12 följande:
    Ja, det är förstås trevligt, men jag är inte på sidan för att bli bekräftad utan för att hitta en eller flera att umgås med och gärna också ha sex med. Sedan är det en jättebonus om jag blir förälskad och kärleken är besvarad, givetvis.

Nu behövs alltså sållning, och här är varför män så ofta inte får något svar alls.... Det är stört omöjligt att ens läsa alla meddelanden. Medan jag läser ett får jag 4 till. Inte heller tycks HP ha någon annan spärrfunktion än att man kan spärra alla utom favoriter från att skriva meddelanden, men då kanske jag missar intressanta män bara därför att de såg mig först och tappade intresset när jag inte svarade....

Att de inte kan bygga en sida som funkar efter hur det ser ut mellan könen...
    När man läser dina inlägg så skulle man tolka det som att du var förvånad över att inte fler män visade intresse. Du är ju snyggare än många andra kvinnor, och du skulle lätt få mer uppmärksamhet från män på stan. Man skulle kunna tolka det som att du är van att bli bekräftad av män, och att du var besviken först att du inte fick mer uppmärksamhet.
    Jag kanske har fel.
  • Anonym (Halt)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 14:54:12 följande:
    Att de inte kan bygga en sida som funkar efter hur det ser ut mellan könen...
    Happypancake var bättre tidigare. De ändrade för några år sen tyvärr. Då fick man upp 12 profiler på samma sida, och slapp scrolla förbi varenda medlem. Det var bättre översikt.
  • Anonym (Halt)
    Anonym (gg) skrev 2024-06-09 16:47:57 följande:
    Jag har oerhört många utanför mina åldersgränser som skriver. Jag brukar faktiskt försöka svara när jag märker att någon ansträngt sig att skriva något mer än hallå vad gör du. Jag har egentligen inte något emot äldre män än min gräns, men yngre män än min gräns tackar jag alltid nej till, eftersom jag fick två söner i 20-årsåldern, och det hade känts konstigt om de var i liknande eller närmre ålder till mina söner än till mig.

Som sagt, jag försöker i största allmänhet ge folk en chans, jag vet att jag inte oftast attraheras av folk som är mycket äldre, men det kan ju finnas undantag, det vet man inte förrän man sett och pratat lite med personen.
    Tror du att det finns de som vet om t ex en yngre kvinna attraheras av en mycket äldre man? De har aldrig träffat eller pratat med den yngre kvinnan. Tror du att saker kan växa fram om man träffas och pratar med varann, ibland med nån där det var oväntat?
  • Anonym (Halt)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-06-09 16:54:54 följande:
    Ts fick ju inte ett enda svar, klart man undrar då! Men nu har det ju rättat till sig :) Jag tror det var profilbilden som inte var godkänd först så nu ser ts de riktiga resultaten.
    Ja, nu är det som det ska vara. Skulle man kunna säga att hon fick mer bekräftelse nu?
  • Anonym (Halt)
    Anonym (gg) skrev 2024-06-09 16:59:45 följande:
    Draken?

Jag kan säga att jag som medelålderskvinna bara attraherats av en äldre man när jag var yngre. Med äldre menar jag äldre än 10 år äldre, 20-30 år äldre har aldrig hänt. De flesta män äldre än 55 idag attraheras jag inte av, men det kan finnas undantag tänker jag, jag vet inte. Jag attraheras av ännu färre på dejtingsiter än jag gör i verkliga livet, och där attraheras jag knappt heller av någon. 
    Tror du att det finns unga kvinnor som attraheras av äldre män som de träffat och pratat med?
    Skulle du kunna veta om en ung kvinna du aldrig träffat är attraherad av en äldre man?
  • Anonym (Halt)
    Benny62 skrev 2024-06-09 17:05:40 följande:
    Ja så kanske det är men jag vågar inte skriva till någon längre för man orkar inte med att det att inte få svar eller en en reaktion 
    Sist en kvinna skrev till mig på HP var 2022. En skrev för ett par veckor sen, men det var uppenbar fejkprofil. Jag var nyfiken på några kvinnor i min stad, de var både yngre och äldre, men jag fegade ur, vågade inte skriva. De skrev inte heller. För nåt år sen skrev jag till ett par kvinnor i min stad men de varken gick in på min sida eller svarade, såg att de hade läst mina meddelanden.
Svar på tråden Hur funkar Happypancake?