Inlägg från: Anonym (Halt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Halt)

Hur funkar Happypancake?

Anonym (gg) skrev 2024-06-09 18:03:45 följande:
    Alltså jag undrar om du inte bara är paranoid, har aldrig sett en fejkad profil.
    Klart jag är. Du har rätt, det finns inga fejkare där.
  • Anonym (Halt)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 18:07:33 följande:
    Som jag skrev, så är det lätt att tappa bort män i flödet. Det ramlar in meddelanden från nya män hela tiden, så jag kan ha skrivits med någon som plötsligt är väldigt långt ned på listan. Därför är ett tips att ge henne numret rätt fort. 

Ja, jag vill som sagt träffa någon eller några, inte hänga på HP i en evighet.
    Jag har förstått att du inte vill ha mejlkompisar så det är nog roligare nu när det ramlar in mejl från olika män. Att du kan välja och vraka.
  • Anonym (Halt)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-06-09 18:09:10 följande:
    Men hur kan du tappa bort dem? De försvinner bara om du raderar konversationen.

Jag skulle faktiskt råda dig till att ta tiden att gå igenom det som kommer in, ta lite i taget och du behöver inte svara männen på en gång. Börja som jag gör: klicka på meddelandet och se avataren, ofta ser man om mannen är helt otänkbar, då kan man radera. Steg två är att se profilen, för min del är avstånd det viktigaste, sedan 2-3 saker till som är dealbreakers, då vet jag att jag kan radera även dem. Kvar borde du ha en vettigare samling att titta lite närmare på och se om du vill ha kontakt med någon av dem. Det vore ju synd tycker jag om du skulle gå miste om de få guldkorn som finns :)
    Du verkar gillar att tala om för andra hur dom ska göra.
    Hur tycker du att män ska göra som inte får besök eller mejl?
  • Anonym (Halt)
    Anonym (Kiki) skrev 2024-06-09 18:11:05 följande:
    Då vore jag ju i exakt samma situation som jag är i nu, förutom att höra det där tjatet som för mig inte stämmer om att jag som kvinna får så mycket uppmärksamhet och ragg. Då hade jag inte behövt känna mig så vansinnigt misslyckad eller udda som INTE får någon uppmärksamhet.
    Jag förstår det. Jag har råkat ut för flera kvinnor som tog det för givet att de ska få uppmärksamhet från män, och de sa mycket till mig som fick mig att känna misslyckad, omanlig, sämre, otillräcklig.
  • Anonym (Halt)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-06-09 18:23:42 följande:
    Nej, jag ger ts goda råd. Det är inte alls samma sak som "nu SKA du göra så här". Du kan inte döma alla kvinnor utifrån hur din syster och mamma är.

Män som inte får besök eller mejl måste så klart fortsätta söka kontakt, annars kan de lika gärna lägga ner sina profiler. Saker som hjälper är:

*Trevliga profilbilder med variation, ansiktet ska vara lätt att se på de flesta och några måste vara framifrån. Man ser inte hur en person ser ut om de bara visar profilen.
    *En vettig profiltext. Måste inte vara lång men däremot fri från bitterhet.
    *I meddelanden skriver man inte bara "Hej, vad gör du" (om man inte är väldigt attraktiv för då kan man få svar ändå), man tar inte initiativ till sexsnack eller såna anspelningar och man lägger INTE in ett meddelande som är kopierat och kunde vara till vem som helst.

Det är de saker jag själv reagerar på i alla fall. Sedan kan jag så klart inte tala för andra kvinnor, men jag kan tänka mig att de allra flesta skulle hålla med mig.
    Du skrev "börja som jag gör", det är ungefär samma sak. Du tycker att andra ska göra som du gör. För då är det bra och dom gör rätt.

Ja, jag har kvar min profil för man vet aldrig. Jag tänker att en vacker dag så kanske HON dyker upp där. Många tycker att jag ska ge upp eftersom det inte gått nåt vidare.

Resten där håller jag med om. Tror många vettiga män beter sig som folk på dejtsidor.
  • Anonym (Halt)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-06-09 18:32:18 följande:
    Jag glömde en sak där om bilder och det är att ett leende ser trevligt ut :) Det gäller ju att maxa sina chanser hur man än ser ut! För det är ju precis som du säger, profilbilden är viktig. Om den syns dåligt går jag ändå in på profilen och tittar gärna på alla bilder som finns.

Bilder som är bortkastad tid för mig är allt annat som inte föreställer mannen i fråga. Däremot bra om han visar sig med eventuella husdjur, då vet man direkt om det passar eller inte.
    Jag läste på ett par ställen att kvinnor attraheras mer av män som inte ler på bild. De förknippade det med försäljartypen och det ger ett falskt intryck, som nån man inte kan lita på, lite sliskigt.
  • Anonym (Halt)
    Benny62 skrev 2024-06-09 19:29:01 följande:
    Ja på HP så är det en hel del kvinnor som har profil bilder som är fler år gamla eller så har dom solglasögon helt otroligt 
    Coolt med kvinnor som har en bild på sig själv, sen 20 på katterna eller blommor.
  • Anonym (Halt)
    Benny62 skrev 2024-06-09 19:39:23 följande:
    Visst har jag lite andra bilder jag med men där är ändå en hel del där jag syns tydligt och alla mina bilder har jag tagit själv vilket många andra inte har 
    Jag tror de flesta vill se bilder på den man ev. ska skriva med. Jag vill det i alla fall. Katter är söta men det är inte katten jag ska dejta.
  • Anonym (Halt)
    Benny62 skrev 2024-06-09 19:45:04 följande:
    Men jag är inte så noga på HP längre för det spelar ingen roll hur jag beter mig där man får varken mer eller mindre besökare 
    Jag läste nånstans att män bör vara på gränsen med jämnåriga kvinnor, lite småfräcka. Han ska gå över gränsen, men inte för mycket. Hon ska känna att han inte bara är en snäll, trevlig man, kanske lite väl snäll, han vill HA henne också. Kanske sånt vi lite mer försiktiga män bör göra lite mer, visa den sidan.
  • Anonym (Halt)
    Anonym (?) skrev 2024-06-09 19:53:24 följande:
    .... och du är fortfarande singel antar jag ....
    Ja, jag är lite för försiktig. Han som skrev det var framgångsrik med damerna, så där blev det mycket ligga.
  • Anonym (Halt)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 21:23:01 följande:
    Jag tycker att det ligger lite i det. Jag vill bli sedd som kvinna, så att säga, och inte som kompis.

Samtidigt så hjälper det inte om inte grunden finns där. Jag dras till äldre, intelligenta och högutbildade män som utstrålar auktoritet och värme i kombination. Finns inte detta så spelar det ingen roll vad mannen gör.

Andra kvinnor kan förstås ha andra preferenser. Bäst är nog att helt enkelt framhäva vem du är, och om inte det funkar så jobba på att bygga upp dig själv och bli den man du själv vill vara! Då kommer nog kvinnorna på köpet.
    Ja, det bästa är nog att vara sig själv, då kvinnor är så olika. Senaste jag träffade var mycket yngre. Hon sa hon var trött på killar som bara pratar sex, som försöker saker på dejter. Jag tog det väldigt lugnt, just för att hon sa det, plus att hon var mkt yngre, och för att jag var nervös och hade dåligt självförtroende. Vi hängde bara, kan man säga. Nåt gjorde jag rätt, för hon var sugen på mig.
  • Anonym (Halt)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-09 21:23:01 följande:
    Jag tycker att det ligger lite i det. Jag vill bli sedd som kvinna, så att säga, och inte som kompis.

Samtidigt så hjälper det inte om inte grunden finns där. Jag dras till äldre, intelligenta och högutbildade män som utstrålar auktoritet och värme i kombination. Finns inte detta så spelar det ingen roll vad mannen gör.

Andra kvinnor kan förstås ha andra preferenser. Bäst är nog att helt enkelt framhäva vem du är, och om inte det funkar så jobba på att bygga upp dig själv och bli den man du själv vill vara! Då kommer nog kvinnorna på köpet.
    Tror också det är så. Är man attraherad så måste inte personen vara perfekt. Han/hon kanske gör misstag ibland t o m. Man gillar dom ändå, tänder på dom ändå.
    Därför så är det uppseendeväckande när andra "vet" att t ex jag inte har nån chans på en kvinna de aldrig träffat. 
    Man skulle kunna säga att det är nonsens. Och inte speciellt sympatiskt.
  • Anonym (Halt)
    Anonym (Sammalika!) skrev 2024-06-10 09:01:25 följande:

Upplever att det är lika dant på alla dejtingsidor.
    Här på fl gnäller män om att kvinnor aldrig tar kontakt och jag som tar kontakt med män på dejtingsidor blir helt ignorerad. 
    Jag är en helt vanlig människa och skickar till helt vanliga män, men noll respons. Undviker gymkillar, "snygga" män, chefer/egenföretagare osv. men nada respons ändå.

Får höra att jag ser bra ut, att jag har sexig kropp/rumpa. Jag har bra ekonomi, bra jobb, styr på livet osv. och det enda jag tydligen attraherar är smällfete arbetslösa Gunnar 63 år som bor 25 mil bort... Det är endast sådana män som hör av sig - och dem har ju jag då så klart inte swipat höger/tryckt gillar på.

Har helt gett upp nätdejtandet. Har inga problem att få sex så jag får väl nöja mig med det och leva med katter övriga tiden resten av livet.

Skulle du helst vilja träffa gymkillar, snygga män, chefer? En hunk skulle inte skada, nån som är högre än en 7:a?
  • Anonym (Halt)

Får höra att jag ser bra ut, att jag har sexig kropp/rumpa. Jag har bra ekonomi, bra jobb, styr på livet osv. och det enda jag tydligen attraherar är smällfete arbetslösa Gunnar 63 år som bor 25 mil bort... Det är endast sådana män som hör av sig - och dem har ju jag då så klart inte swipat höger/tryckt gillar på.

Har helt gett upp nätdejtandet. Har inga problem att få sex så jag får väl nöja mig med det och leva med katter övriga tiden resten av livet.

Känns det positivt att du får den bekräftelsen som kvinna? Du har inga problem att få sex, hur känns det? Jag får väl nöja mig med det, skriver du. Tror du att det finns de som har problem att få sex?
  • Anonym (Halt)

Upplever att det är lika dant på alla dejtingsidor.
    Här på fl gnäller män om att kvinnor aldrig tar kontakt och jag som tar kontakt med män på dejtingsidor blir helt ignorerad. 
    Jag är en helt vanlig människa och skickar till helt vanliga män, men noll respons. Undviker gymkillar, "snygga" män, chefer/egenföretagare osv. men nada respons ändå.

Tycker du att män bör skriva till helt vanliga kvinnor? Män överskattar sin attraktionskraft så han ska nog inte tro att han kan få vem som helst.
  • Anonym (Halt)
    Anonym (Sammalika!) skrev 2024-06-10 09:47:23 följande:
    Jag skriver ju att jag undviker dem för att de inte intresserar mig. Och att jag är medveten om att jag inte är så attans snygg att en riktigt snygg man skulle vara intresserad av mig.
    Jag vet alltså vad jag har att erbjuda och söker något likvärdigt. 

Och eftersom jag själv inte är överviktig och arbetslös så lockar inte män som är det ett dugg. Däremot en normal man som inte dör av att röra på sig - det lockar.
    Jag vill träffa någon som både vill och har tid att umgås och inte bara för att sova/knulla tillsammans så lockar inte egenföretagare eller högre chefer heller.
    Du skriver att du är en helt vanlig kvinna och skriver till helt vanliga män. Skulle du ändå helst träffa en man som är i en annan liga? 
  • Anonym (Halt)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-10 10:03:12 följande:
    Jag tycker bäst om män som håller sig i form men mer för hälsans skull. Någon gymkille vill jag inte ha. Chef behöver han inte heller vara, däremot högutbildad eftersom att jag värdesätter intelligens och driv. Fet fungerar inte heller, liksom för kort.
    Jag gillar också vanliga kvinnor och de får gärna hålla sig i form. Men de jag attraherades var sexiga och jag ville ligga med dom. Jag har stött på flera kvinnor som var utanför min liga. För jag ville ha dom.
  • Anonym (Halt)
    Anonym (What?) skrev 2024-06-10 10:17:32 följande:
    Kvinnor är generellt inte lika imponerande av utseende som män. När vi talar om "liga" så kan vi därför tala om olika skalor.

Jag är som jag tidigare nämnt snygg, åtminstone enligt väldigt många män. Jag väcker uppseende när jag rör mig bland folk. 

Att jag skriver till män som jag betraktar som 7:or utseendemässigt betyder inte att de inte har annat som jag finner intressant. Jag attraheras som sagt av utbildning och bildning, bland annat. Man kan säga att de män som väckt mitt intresse på HP nu är långt över min liga när det kommer till den biten, medan jag är långt över deras liga när det gäller utseende. 
    Inte för att de skulle vara fula, utan det är helt vanliga killar. Inte heller är jag ett obildat rikspucko, jag är bara mer medel.
    Ingen av kvinnorn jag fick känslor för var skönheter, inga tiopoängare. Men de hade nåt. De var snälla och charmiga och jag tände på dom. Jag tycker att de var i min liga. Jag har sett att andra vill tala om för dig att du inte har nån chans på henne som du har känslor för. Hon är utanför din liga.
Svar på tråden Hur funkar Happypancake?