Inlägg från: Anonym (Drama queens and kings) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Drama queens and kings)

Drama med tjejer

Det finns vissa tjejer som är dragna åt drama och andra som inte är det. Jag var inte indragen i massa drama under gymnasiet då varken jag eller mina vänner var lagda åt det hållet.

Det fanns dock andra som var det, och jag har stött på kvinnor senare i livet som ständigt tycks vara omgivna av drama (och har haft kortare bekantskaper med dessa innan jag lärde mig att identifiera dramadraget). Ser det nu även bland tjejer min dotter (i gymnasieålder) träffat. Ofta är det just dessa som klagar på att de är "trötta på drama", "orkar inte med drama" osv. De är sedan navet i en massa draman som de själva skapar. Min dotter SKYR verkligen drama, men gör inga svepande deklarationer om det utan det märks på andra vis (hon skvallrar inte, väntar tills saker lägger sig, blandar sig inte i). Sedan drar vi oss båda för att umgås med folk som är inblandade i för mycket drama.

Så mitt råd till dig TS är, sök vänner som inte är sådana. De kanske inte verkar lika spännande på ytan, men du slipper berg- och dalbanorna.

Och - eftersom jag ser att kaffedraken hoppat in i tråden för att klaga på kvinnor igen - det är långt ifrån ett exklusivt kvinnligt drag! Min man har råkat ut för lika sjuka dramabeteenden bland män; de kommer fram när det ska organiseras svensexor och golfresor och herrmiddagar och de är MYCKET mer dramabenägna än vad mina kvinnliga vänner är. Glöm inte att BPD är underdiagnostiserat hos många män.

Svar på tråden Drama med tjejer