Vad ger ni för lunch till lågstadiebarn?
Jag hatar lunch, dessutom avskyr jag att laga mat. Så vi äter alltid lättare lunch då vi äter middag relativt tidigt istället 15-16 senast.
Barnens favorit (min också för den delen!) är restfest. Vi samlar ihop några dagars rester, allt möjligt som jag hittar ifrån kyl och skafferi. Majskakor, bröd (gärna korvbröd/hamburgebröd/tacosbröd som blivit över), kex typ digistive/smörgåsrån, majs/champinjoner/makrill, flingor, osv. Kokar lite extra i värsta fall. Skär upp grönsaksstavar och lite frukt. En salig blandning helt enkelt. De får plocka vad dom vill ha och i bästa fall blir det kvar till dagen efter.
Andra tips: minipannkakor (färduga små pannkaksbollar), korv med bröd, hamburgare med bröd (hemmagjorda, går skitsnabbt!), toast/varma mackor i ugn, egen pizza (smidigt att slänga ihop en smet som att köpa färdig deg faktiskt, barnen älskar att få göra sin egen), grillspett med köttbullar/korv, potatisbullar, pyttipanna, baguetter med grönsaker/pålägg, minitacos (perfekt när de blir över tacofärs!), soppa med bröd, fruktsallad/pastasallad.
Passar gärna på att göra lite extra av allt under loven för att slippa laga mat dagen efter.