Anonym (Typ) skrev 2024-06-10 22:15:59 följande:
Om inlägg som berör värdegrund och moral triggar dig känslomässigt och FL är fullt av dessa så är det väl bara att undvika forumet? Och om du uppfattar det som att du ofta står själv i din uppfattning kanske det är för att du är just ganska ensam om din åsikt?
Du påstår att kvinnor "går i känslomässig spinn" men dina egna inlägg är fulla av gnäll. Är man hyfsat objektiv ser man att det finns gott om gnäll och känslomässiga inlägg på såväl "SD-/Incelsidan" som "vänster-/moralkärringsidan" av FL. Däremellan finns en del inlägg från vettiga och balanserade användare också, annars hade jag inte funnits kvar.
Håller för övrigt med de som skriver att modereringen är toppen på Fb och suger på FL. Som forum skiljer de sig åt totalt; jag håller till på båda, men FL ser jag bara som ren underhållning (typ AITA-trådar).
Jag antar att du förstår skillnaden mellan män och kvinnor där kvinnor oftare väljer sida och män står för vad dom tycker utan att gadda ihop sig med andra. Att jag pratar i generella termer är självklart.
Kvinnor tenderar att vara mer känslostyrda i en diskussion, men det är klart att det finns många vettiga både här på FL och FB. Kvinnor som män.
FL modererar fegt. Dom plockar bort många inlägg som anmäls för att det antagligen är lättast så för att slippa gnäll. Dom ger heller ingen förklaring till varför vilket också är ett enkelt sätt att slippa ta ansvar.
Men FL är mer levande på något sätt. Jag kan lätt slå ihjäl en timme framför FL. Men FB går jag bara in, läser och skriver eventuellt, sen lämnar jag.
Så det finns för- och nackdelar.