• Anonym (Sofia)

Stickningar i ena bröstet?

Har haft det i några dagar, då och då i vänstra bröstet, jättelite i högra också.  Jag googlade och då kom det upp något om cancer.. såklart. Jag är 37 år gammal, ammar fortfarande mitt barn som är 1,5 år litegrann men har inte känt så här innan.

Vi försöker litegrann att få ett syskon men det blev bara ett försök några dagar innan ÄL den här månaden så tror inte det blev något , har inga andra symptom heller och brösten ömmar inte och är inte spända eller så. Ska få mens om 2-3 dagar och har rejäl mensvärk redan .. så tror inte jag är gravid men är såklart inte 100 förrän mensen har kommit eller jag har testat. 

Har varit gravid två gånger (ett tidigt missfall och så med dottern) och har aldrig känt så här nån av gångerna , har bara haft ömma bröst då. 

Någon som har varit med om det här? 

• Svar på tråden Stickningar i ena bröstet?
  • Anonym (Mami)

Har förmodligen med amningen att göra 

• Anonym (Sofia)
    Anonym (Mami) skrev 2024-06-10 10:00:41 följande:

Har förmodligen med amningen att göra 

Jo så kanske det är .. ammar bara litegrann nu, mest på kvällen och natten och har aldrig känt så innan men det kan ju vara så.
    Blir såklart mest orolig för cancer eftersom det nästan bara är ena bröstet. 
  • EpicF
    Anonym (Sofia) skrev 2024-06-10 10:18:23 följande:
    Jo så kanske det är .. ammar bara litegrann nu, mest på kvällen och natten och har aldrig känt så innan men det kan ju vara så.
    Blir såklart mest orolig för cancer eftersom det nästan bara är ena bröstet. 
    Jag kände så precis i början av mjölkstockning. 

Men känner du någon knöl/bula i bröstet? Feber? Varm på brösten? 
  • Lynx123

Har du gropar i bröstet? Värme? Känns något hårt eller svullet? Tror iofs att det har med.amningen att göra men kan vara bra att göra en extrakoll...hellre för tidigt än för sent.

• Anonym (Sofia)
    EpicF skrev 2024-06-10 10:43:47 följande:
    Jag kände så precis i början av mjölkstockning. 

Men känner du någon knöl/bula i bröstet? Feber? Varm på brösten? 
    Lynx123 skrev 2024-06-10 16:59:18 följande:

Har du gropar i bröstet? Värme? Känns något hårt eller svullet? Tror iofs att det har med.amningen att göra men kan vara bra att göra en extrakoll...hellre för tidigt än för sent.

Tack för svaren.. brösten känns lite varma men det har de gjort under hela tiden jag har ammat. Tror jag har för lite mjölk för mjölkstockning, ammar ju bara litegrann och brösten känns liksom inte fulla eller spända? Brukar man inte få det mest i början ? Men jag vet inte .. Har inga knölar eller sånt och ingen feber .. men kanske borde kolla upp det iallafall. Kände det för första gången i lördags sen har det kommit och gått lite 
  • McIris

Ingen fara! Så började jag ha i perioder efter jag ammat mitt tredje barn. Har så av och till ännu. Bara i det ena, och det kan skifta. Varit hos bröstmottagningen och läkaren sa att detta inte är ett tecken på cancer. Du får såklart kolla upp det om du vill. Men detta är mycket vanligt och som sagt nåt jag haft många, många gånger.

• Anonym (Sofia)
    McIris skrev 2024-06-10 19:41:38 följande:

Ingen fara! Så började jag ha i perioder efter jag ammat mitt tredje barn. Har så av och till ännu. Bara i det ena, och det kan skifta. Varit hos bröstmottagningen och läkaren sa att detta inte är ett tecken på cancer. Du får såklart kolla upp det om du vill. Men detta är mycket vanligt och som sagt nåt jag haft många, många gånger.

Tack för svar :) Känns lite lugnare då ..Känns om att cancer kommer upp när man googlar vad man än har för besvär haha.. Sa läkaren vad det kunde bero på? Var det efter du hade slutat amma som det började eller innan du slutade? 
  • EpicF
    McIris skrev 2024-06-10 19:41:38 följande:

En läkare ska akta sig för att säga att det inte är ett tidigt tecken på bröstcancer, eftersom denne faktiskt aldrig kan veta. Tecken på bröstcancer kan dessutom vara olika från person till person. 

Nu tror jag dock inte ts har bröstcancer, men man kan aldrig veta säkert. 
  • Anonym (Sofia)

Tack för era svar! 

Kände lite för några dagar sen men nu har det gått över, får se om det kommer tillbaks ..och jag är gravid iallafall , plussade igår. Men vet inte om det hade med graviditeten att göra. Kommer det tillbaks är det kanske bra att kolla upp det. 

Svar på tråden Stickningar i ena bröstet?