Inlägg från: Anonym (Jessica) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jessica)

Min man har blivit bitter!

Han låter överbelastad. Kan ni flytta? Kan du byta jobb så du är hemma mer? Kan du hjälpa till mer hemma, för att avlasta honom? 

• Anonym (Jessica)
    Anonym (Skuggan) skrev 2024-06-11 14:33:27 följande:

Hur lät bråket om färdriktning?

När personer börjar störa sig på småsaker så är det oftast något större underliggande problem som är orsaken. Så jag skulle rekommendera att du försöker finna det problemet.

Det kan man ju rätt så lätt utlösa i inlägget redan 
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (..) skrev 2024-06-11 16:41:15 följande:

När män har blivit förälskade i en ny kvinna brukar dom bete sig precis såhär mot sina fruar. stör sig på allt och bråkar om småsaker så att frugan ska bryta upp och han kan vara med älskarinnan istället. Av nån anledning vågar inte män göra slut själva utan beter sig illa så att kvinnan till sist gör slut med honom. Dubbel vinst eftersom hon då blir the bad guy Inför släkten också.

Så brukar jag med tycka. men i detta fallet verkar det rätt självklart att han är slutkörd 
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Mini) skrev 2024-06-11 17:06:45 följande:
    Det här var vad jag blev påmind om faktiskt. Sådär gjorde barnens pappa under det år han hade en annan. Stor ilska från ingenstans över ingenting.

Men om ts bara driver på och inte det till hans mående också så kan det mycket väl bli att han ser sig om efter andra. 

nu är jag dock emot otroget men jag kan förstå att det kan bli så och även omedvetet. 

• Anonym (Jessica)

För jag menar. hur blir det om han går i detta nu? han kommer tröttna och må skit. Vilket han redan verkar göra då det går ut över ts. Men hon bara driver ju på och ställer en fråga på ett forum om vad problemet är, när det verkar rätt uppenbart 

• Anonym (Jessica)
    Anonym (Joråsåatt) skrev 2024-06-11 17:57:14 följande:

Förstår jag detta rätt? Du drev på flytten, sen tog du ett jobb som innebar resor och lämnade honom med barn och renoveringar men att han inte trivs i situationen är något han måste ta sig igenom?

Så tolkade jag det med. Snarare hon som borde lyssna och hjälpa honom innan han tröttnar fullständigt 
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (huh) skrev 2024-06-12 00:38:50 följande:

Verkar finnas två spår i tråden: att han krisar p.g.a. att han egentligen inte ville flytta och att han nu är slutkörd och bitter på TS - eller att han förälskat sig i någon annan.

Jag tänker att han hade varit mer öppen för kommunikation om det gällde det förstnämnda. Att han söker konflikt tyder mer på att han träffat någon annan och försöker driva relationen mot sitt slut.

Kan ju ha blivit både och? Men jag tror bara att han är slutkörd 
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Dubbla måttstockar) skrev 2024-06-12 06:46:42 följande:

Jag kan inte påminna mig att jag sett en tråd om omvända situationen där mannen har fått råd att byta jobb, men här kom det ganska fort.

Det råd som ges till män är vanligen att betala för städhjälp, inte att vara hemma mer. Så det borde väl duga åt TS man också då.

Eller är det kanske inte så en utmattad partner vill ha det...?

Kvittar väl om det är en tjej eller kille. 
  • Anonym (Jessica)

En utmattad vill kunna orka göra det den behöver göra. Men man kan inte göra allt. Hon behöver också dra sitt strå till stacken. det är inte bara hennes man som mpr dåligt av detta utan även barnen. De blir påverkade av att mannen/pappan mår dåligt . Barn märker sådant 

• Anonym (Jessica)
    Kvittning skrev 2024-06-12 11:09:52 följande:

Låter som att han är slutkörd. Det räcker inte att visa uppskattning, du måste ta din del av jobbet. 

Det här känslan lite som en tvärtomtråd mot många andra där mannen är borta mycket med jobbet och kvinnan blir lämnad med ansvaret. Råden då är alltid att ställa krav på mannen att om han ska resa så måste han när han är hemma ta sin del av veckans ansvar (dvs bortrest halva veckan = 100% ansvar den delen av veckan man är hemma). Och det är väl de kraven som din man behöver ställa mot dig.

För mig låter det helt vansinne att man (man eller kvinna) börjar med ett jobb med mycket resor samtidigt som man skaffar ett renoveringsobjekt. Om det inte är så att de där resorna ger så bra lön att man kan leja hantverkare för all renovering och i princip bara behöver ställa möblerna på plats själva.

Det förstod nog ts så därför försvann hon ur tråden 
Svar på tråden Min man har blivit bitter!