• Anonym (N.)

Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller

Jag och min pojkvän har varit tillsammans i ett par år nu. Vårt sexliv är bra. Jag har inga klagomål. Tror inte han har det heller. Vi sover tillsammans flera gånger i veckan. Jag vägrar honom nästan aldrig när han initierar eftersom jag har ganska hög sexlust. 

Jag säger ibland nej eftersom jag har sömnlöshet och tar medicin ibland. Medicinerna slår ut mig så hårt att du förmodligen skulle kunna operera mig och jag skulle inte vakna. På grund av detta, om jag har tagit mina mediciner, kommer jag inte att ligga med honom på grund av den reaktion jag har. Jag skulle inte vilja somna under akten. 

Nåväl för ett par dagar sedan mådde jag illa och nekade honom. Jag somnade och allt var bra tills jag väcktes ungefär en timme senare med min pojkvän inuti mig. Jag fick panik först eftersom jag inte insåg att det var han och jag kände mig lite instängd. När jag frågade vad han gjorde var hans svar att han trodde att jag hade tagit mina mediciner. När jag frågade igen erkände han att han har gjort det tidigare och tyckte inte att det var en stor grej eftersom vi har väckt varandra med oralsex tidigare (jag ska tillägga att vi har ganska mycket pågående samtycke till att någon av oss kan väcka den andra med oralsex på morgnarna). Jag sa uttryckligen nej till honom innan jag somnade. Jag blev chockad och är fortfarande i chocktillstånd. 

Han tycker fortfarande inte att det är en stor grej för jag var inte vaken för det. Han tycker att jag överreagerar. Men för mig, om han tyckte att det var okej så skulle han direkt ha sagt till mig att han hade gjort det första gången han gjorde det. Det faktum att han har gjort det flera gånger stämmer helt enkelt inte med mig. Och det faktum att han i stort sett väntade tills jag drogade mig själv för att göra det också. Det får mig att känna mig lite rädd och äcklad. Jag kan inte beskriva det. Jag vet inte vad jag ska säga till honom. Några råd?
  • Svar på tråden Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller
  • Anonym (Nej)

Ärligt? Jag tycker du ska göra slut. 
    Att han rakt ut sa att han trodde att du tagit dina mediciner visar ju på att han ser din kropp som sin leksak, ditt samtycke är inte viktigt och han har till och med gjort en grej av att ligga med dig utan att du har en aning. Sjukt respektlöst och dessutom i lagens mening våldtäkt. 

• Anonym (op)

Mitt ex gjorde exakt samma sak. Fy fan, lämna.

• Agda90

Jag hade dumpat omgående!!
    Det han gjort är ju olagligt!

• Anonym (K)

Aha, så han tycker du ska vara ok med att han våldtar dig i sömnen? Fråga honom om det. Påpeka gärna hur sjuk han måste vara som tycker att det är ok att ha sex med dig när du inte kan försvara dig. Fråga om han tänder på det. Och ett gott råd - spela in samtalet!! Jag skulle inte hålla tillbaka ett skit. Jag hade skällt ut honom direkt när jag hade vaknat i situationen och dumpat honom på plats.

Ts, förstår du att detta ÄR våldtäkt?

• Lynx123

Han har våldtagit dig. Att han inte själv förstår det säger allt!

• Anonym (Sara)

Usch tycker verkligen du ska göra slut.. Jag har blivit våldtagen när jag sov (var väldigt ung och hade druckit mycket) , vaknade när han höll på.. hemskt. Det var inte min kille men att ni är tillsammans gör det egentligen inte mer ok när du har sagt nej. 

Träffade en kille för längesen också som frågade om jag kunde låtsas sova när vi hade sex.. Din kille kanske till och med tänder på att du gör det och inte är med på det. Tycker absolut inte du ska fortsätta vara tillsammans med honom och du skulle till och med kunna polisanmäla om du vill och känner att du orkar. 

• Hjelm

Det kvittar hur mycket samtycke ni gett till att väcka varandra med oralsex. Du har inte samtyckt till att han utnyttjar din kropp för samlag medan du inte är vid medvetande. Hans uttalande visar att han har noll respekt för dig, för uppenbarligen har han gjort det förut och hoppades på att inte bli upptäckt denna gång heller. Du har blivit våldtagen. Huruvida du vill anmäla det eller inte är upp till dig (även om jag verkligen yrkar på det), men jag hoppas att du inte ens överväger alternativet att fortsätta vara tillsammans med honom efter detta.

• Anonym (Berit.)

Ja är ju verkligen inte okej att han förminskar dina känslor, och det är inte okej att han har sex med dig när du sover utan samtycke.

Tycker att du ska lämna han, kommer mest troligt inte bli bättre med tiden.

• EpicF

Du gör slut och polisanmäler för våldtäkt. Det du varit med om ÄR våldtäkt. 

• Cathariiina

Fruktansvärt respektlöst. Han använder din kropp som en "uppblåsbara Barbara". Jag skulle göra slut direkt i ditt läge.

Om du ska polisanmäla är en annan sak. Det han har gjort räknas som våldtäkt, och du skulle troligen kunna få honom fälld. Men det blir en obehaglig process för dig också, där du måste berätta allting inför en domstol, FUP.en blir offentlig handling tillsammans med dina personuppgifter och kommer att dissekeras på Flashback, o.s.v.. Jag skulle inte göra det men det är upp till dig.

Svar på tråden Pojkvän hade sex med mig när jag hade tagit sömnpiller