Jag känner mig omyndigförklarad av min familj!
Min familj skadar mig psykiskt och nu känner jag att jag inte orkar längre. Har sagt till en nära släkting som jag litar på att om nått händer så är min sista önskan att han berättar för min familj att det är dem som drivit mig till att avsluta mitt liv. Jag är lycklig med en man som jag bor tillsammans med men i deras ögon är det katastrof och sjukt att jag valt just honom. Dom säger att jag tagit avstånd från dom sen jag träffade honom, att jag inte umgås lika mycket med min familj som innan men då jag satt även själv varje dag efter jobb, ensam på helger och hade aldrig några planer.
Nu lever jag tillsammans med någon och har inte den tiden som innan men det fattar inte dem. Jag ställer alltid upp på kalas och middagar men då får jag höra att jag inte är där tillräckligt länge. Kommer jag inte så är det ett problem och kommer jag så är jag inte där tillräckligt länge. Det är som att det skaver i deras liv att jag inte kan passa upp för dom längre som jag kunde förr när jag levde ensam. Jag känner mig omyndigförklarad av min familj.