• Anonym (Omyndigförklarad)

Jag känner mig omyndigförklarad av min familj!

Min familj skadar mig psykiskt och nu känner jag att jag inte orkar längre. Har sagt till en nära släkting som jag litar på att om nått händer så är min sista önskan att han berättar för min familj att det är dem som drivit mig till att avsluta mitt liv. Jag är lycklig med en man som jag bor tillsammans med men i deras ögon är det katastrof och sjukt att jag valt just honom. Dom säger att jag tagit avstånd från dom sen jag träffade honom, att jag inte umgås lika mycket med min familj som innan men då jag satt även själv varje dag efter jobb, ensam på helger och hade aldrig några planer. 

Nu lever jag tillsammans med någon och har inte den tiden som innan men det fattar inte dem. Jag ställer alltid upp på kalas och middagar men då får jag höra att jag inte är där tillräckligt länge. Kommer jag inte så är det ett problem och kommer jag så är jag inte där tillräckligt länge. Det är som att det skaver i deras liv att jag inte kan passa upp för dom längre som jag kunde förr när jag levde ensam. Jag känner mig omyndigförklarad av min familj. 

• Svar på tråden Jag känner mig omyndigförklarad av min familj!
    Förtydligande: 
    De accepterar inte mitt förhållande och har åsikter om hur fel mitt val är och samtidigt skäller de ut mig för att jag inte är mer tillgänglig i deras liv, att jag dragit mig undan. Men det är ju dom som gör att jag drar mig undan för att dom inte står ut med vem jag lever med. 
  • Anonym (I)

Men vem bryr sig vad dom tycket! Bryt kontakten.

• Rockärbäst

Jag har brutit kontakten med min mamma  och syster p.g.a psykisk misshandel från min mamma under många år. 

• Anonym (Jag med)

Håller helt med hur det kan bli. De släpper inte kontrollen,  och kväver en fullkomligt. Tror att de kan bestämma över sina vuxna barn, avgöra vem de ska umgås med, dejta, vad de ska äta, hur de ska klä sig. Listan kan göras lång. 

Min familj driver också bort mig och vi är i en stor konflikt nu. Jag vill inte ha med dem att göra för att de kväver mig och de är förbannade för att jag inte är lika nära som förr. Ja, erat agerande har varit direkt avgörande för mitt avståndstagande. Sorgligt men sant. 

Anonym (Jag med) skrev 2024-06-14 12:00:18 följande:

Håller helt med hur det kan bli. De släpper inte kontrollen,  och kväver en fullkomligt. Tror att de kan bestämma över sina vuxna barn, avgöra vem de ska umgås med, dejta, vad de ska äta, hur de ska klä sig. Listan kan göras lång. 

Min familj driver också bort mig och vi är i en stor konflikt nu. Jag vill inte ha med dem att göra för att de kväver mig och de är förbannade för att jag inte är lika nära som förr. Ja, erat agerande har varit direkt avgörande för mitt avståndstagande. Sorgligt men sant. 

Gud så skönt att man inte är ensam i denna skit även om man inte ens önskar sin värsta fiende det här. Dem förstår ju verkligen inte att det är deras handlingar och åsikter att man väljer att dra sig undan. 
    Rockärbäst skrev 2024-06-14 11:49:08 följande:

Jag har brutit kontakten med min mamma  och syster p.g.a psykisk misshandel från min mamma under många år. 

Så bra gjort! Heja dig!❤️ Önskar jag med kunde göra det också men deras kontroll verkar inte gå att övervinna. Tog bort ett av mina syskon på sociala medier och blockade hen överallt men ändå började telefonen att ringa konstant från ett annat nummer som var mitt syskon. 
    Anonym (I) skrev 2024-06-14 11:45:33 följande:

Men vem bryr sig vad dom tycket! Bryt kontakten.

Önskar att jag kunde! 
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Omyndigförklarad) skrev 2024-06-14 12:27:10 följande:
    Önskar att jag kunde! 
    vad är det som stoppar dig?
  • Jemp

Det är helt okej att bryta kontakten med sin eller bara dra ner på den. 

Med tanke på dina suicida tankar bör du söka professionell hjälp med måendet. 

Mrs Moneybags skrev 2024-06-14 12:33:40 följande:
    vad är det som stoppar dig?
    Dem stoppar mig. Jag tog avstånd från ett av mina syskon genom att blockera och ta bort hen överallt och sen ringer det från ett annat nummer som visar sig vara hen. 
    Jemp skrev 2024-06-14 12:37:41 följande:

Det är helt okej att bryta kontakten med sin eller bara dra ner på den. 

Med tanke på dina suicida tankar bör du söka professionell hjälp med måendet. 

Dra ner går inte för jag har ju redan tagit för mycket avstånd enligt dom och ni blir jag ju jagad med högaffel pga det. 
  • Dexter dot com
    Anonym (Omyndigförklarad) skrev 2024-06-14 13:56:07 följande:
    Dem stoppar mig. Jag tog avstånd från ett av mina syskon genom att blockera och ta bort hen överallt och sen ringer det från ett annat nummer som visar sig vara hen. 
    Men varför svarar du på okända nummer? Om det skulle vara något viktigt så lämnardom ju ett meddelande.
  • Mrs Moneybags
    Anonym (Omyndigförklarad) skrev 2024-06-14 13:57:04 följande:
    Dra ner går inte för jag har ju redan tagit för mycket avstånd enligt dom och ni blir jag ju jagad med högaffel pga det. 
    Jag skulle bara låta bli att svara, men jag förstår att det kan vara svårt. 

Jag är expert på att ignorera folk - på gott och ont...
    Dexter dot com skrev 2024-06-14 14:04:38 följande:
    Men varför svarar du på okända nummer? Om det skulle vara något viktigt så lämnardom ju ett meddelande.
    Jag bad hen att sluta ringa men det hjälpte ej
    Mrs Moneybags skrev 2024-06-14 14:18:45 följande:
    Jag skulle bara låta bli att svara, men jag förstår att det kan vara svårt. 

Jag är expert på att ignorera folk - på gott och ont...
    Jag är tyvärr dålig men nu svarade jag inte utan bad hen bara att sluta. Hade 10 missade samtal
  • Anonym (I)

Blocka och anmäl för trakesserier.

• Anonym (Enkelt)

Bryt kontakten helt.

Svar på tråden Jag känner mig omyndigförklarad av min familj!