Inlägg från: Anonym (Suck!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Suck!)

Har han tappat intresset?

Jag hatar sådant här. Hjälp mig att fatta ifall jag ska släppa den här mannen eller ej!

I Måndags träffade jag en man och vi kände tydligt stor attraktion för varandra. Han visste innan att jag inte vill ligga utan att vi är seriösa, detta pga min tro.

Efter träffen så hörde han av sig och var översvallande kring hur fin han tycker att jag är. Jag skrev att han är fantastisk osv.

Sedan har han verkat ganska sval efter den kvällen. Jag har hört av mig via sms någon gång per dag. Han svarar, men kortfattat.

Till saken hör att han sagt att han kommer att vara väldigt upptagen ett tag. Samtidigt går det ju lätt att slänga iväg något hjärta eller så ifall man verkligen är intresserad.

Jag bad honom också att bromsa takten eftersom att han ville ligga med mig. direkt. 

• Svar på tråden Har han tappat intresset?
  • Anonym (Suck!)
    Anonym (hm) skrev 2024-06-15 08:26:59 följande:

Låter som han vill ligga mest.

Vad kommer han vara upptagen med?

Ja, kanske är så att han mest vill ligga. Han skrev att han vill ha sex när jag vill. 

Han ska jobba.
  • Anonym (Suck!)

Jag kan säga att vi pratade om mer djupa saker, och även om hur vi vill att ett förhållande ska vara. Samtidigt verkar det på sätt och vis vara mest ligga han är ute efter.

• Anonym (Suck!)
    Anonym (S) skrev 2024-06-15 08:43:50 följande:

Släpp honom och gå vidare. En man som är intresserad visar det. Du kan hitta någon som visar intresse och inte får dig att känna dig osäker.

Anonym (Nja) skrev 2024-06-15 10:05:06 följande:

Han respekterar inte dig, hans mål nu är att få dig i säng. Utöver det verkar han inte vara så intresserad.

Ni har nog rätt, sådant här brukar ju vi tjejer känna av med magkänsla som sällan har fel. Min magkänsla säger att han av någon anledning är ganska sval i sitt intresse för mig.

Jag kommer skita i honom härefter. Tack!
  • Anonym (Suck!)
    Smecker skrev 2024-06-15 12:33:20 följande:

Jag kan bara tala för mig själv, men oftast vet jag ifall jag vill något seriöst eller inte först efter att vi haft sex. Innan dess är allt sådant endast en teoretisk övning.

Det är ok för mig att han inte vill binda sig innan sex, däremot behöver åtminstone jag själv känna mig säker på att jag vill ha någonting riktigt seriöst med honom. 

Han vill ha sex, absolut, men frågan är väl ifall han ens ägnar sig åt några teoretiska övningar. Jag är van vid att killar hör av sig intensivt och visar intresse, men den här mannen är som sagt sval i sin respons. Samtidigt är han också en man av mycket hög kvalitet, och har antagligen valmöjligheter.
  • Anonym (Suck!)
    Smecker skrev 2024-06-15 18:57:24 följande:
    Jag tror du svarade på din egen fråga där. Om det är en man av den kvaliteten som du vill ha så kommer de alltid att ha valmöjligheter, det kokar då ner till varför de skall välja just dig. Om han behöver sex för att veta ifall han är intresserad eller inte så är det så han kommer att prioritera bland sina val. Problemet är att det aldrig går att särskilja från sådana människor som endast är ute efter sex.
    Jag tog fasta på ditt inlägg och reflekterade noga kring vad jag själv vill. Jag vill verkligen lära känna den här mannen och se vad det kan bli av det här. 

När han sedan hörde av sig och via sms frågade om jag hade det bra, så bad jag honom ringa så att jag kunde klargöra var jag står med det sexuella och annat. Efter ett öppenhjärtigt samtal har vi bokat en ny dejt. 

Tack! Du fick mig att fundera i mer realistiska banor. Inte så att jag kommer att ha sex innan jag är redo, men det verkar som att den här mannen fungerar lite (eller mycket?) likt dig och behöver mer intimitet för att veta om han vill gå vidare, någonting jag absolut vill och kan ge även fast vi inte går hela vägen.
  • Anonym (Suck!)
    morningsun skrev 2024-06-15 23:15:06 följande:

Man här. Ni träffades i MÅNDAGS? Och du tycker han är sval efter några dagar pga han SMSas dig inte flera gånger per dag? Hur gammal är du - 18 år?

Fundera på hur mycket uppmärksamhet du behöver och om det är rimligt (för motparten, inte för dig - för ni är två i det hela). Och som någon annan sa: män behöver närhet (sex funkar väldigt bra) för ökad anknytning, medan du nog vill ha det tvärtom (vilket är svårt när ni inte har en relation). Värt att fundera på. Inte för att det är någon garanti men efter blott några dagar är det alldeles för tidigt att säga något.

Ge det några veckor åtminstone. "Vad tusan förväntar du dig?", är allt jag kan säga. 

Jag känner mig visserligen som 18 år just nu, med vilda fjärilar i magen m.m...

Jag är van vid att få betydligt mer uppmärksamhet, men egentligen behöver jag det inte. Snarare har jag läst av ett halvt ointresse från hans sida, vilket kan tänkas bero på att jag helt enkelt jämför honom med andra män (vilket sällan blir bra att göra).

Däremot kan jag inte anse det vara relevant vad som är "rimlig uppmärksamhet". Det spelar ingen roll vad som är rimligt eller ej, allt som spelar roll är vad jag och/ eller han behöver samt kan och vill ge.
  • Anonym (Suck!)
    morningsun skrev 2024-06-15 23:15:06 följande:

Man här. Ni träffades i MÅNDAGS? Och du tycker han är sval efter några dagar pga han SMSas dig inte flera gånger per dag? Hur gammal är du - 18 år?

Fundera på hur mycket uppmärksamhet du behöver och om det är rimligt (för motparten, inte för dig - för ni är två i det hela). Och som någon annan sa: män behöver närhet (sex funkar väldigt bra) för ökad anknytning, medan du nog vill ha det tvärtom (vilket är svårt när ni inte har en relation). Värt att fundera på. Inte för att det är någon garanti men efter blott några dagar är det alldeles för tidigt att säga något.

Ge det några veckor åtminstone. "Vad tusan förväntar du dig?", är allt jag kan säga. 

Smecker skrev 2024-06-16 08:12:47 följande:
    Nejdå. Personer som fungerar som jag väljer bort personer som fungerar som du, så det problemet löser sig självt så att säga. Du får välja bland personer som fungerar som du själv istället.

Jag spelar inte heller spel, och vill absolut inte ha en man som gör det. Sådana lämnas av mig på stående fot, och den här mannen gör högst troligt detsamma då han är mycket intelligent med hög integritet.
  • Anonym (Suck!)
    Anonym (som du) skrev 2024-06-15 19:01:49 följande:

Jag är som du att jag vill bara ha sex, älska, när jag vet det är vi, har inget med någon religiös tro att göra, för mig. Det beror nog på att jag måste känna mig så pass trygg med killen, det är först då min attraktion bara blommar upp, exploderar, jag har aldrig varit pang på (även om där varit tidig attraktion, på direkten). Det här kan vara en rejäl miss från min sida då vi kanske inte fungerar ihop sexuellt, så går vi och tror vi gör det, eller hoppas på det, vet inte än. Så att jag är som jag är, är på vinst och förlust... 

De som bara vill ha sex, en KK relation brukar vad jag vet nämna det väldigt tidigt. Blir enklast för alla så.
    Jag har bara inte haft någon sådan (fast jag sedan fått veta de har haft KK relationer, det göms i snö kommer upp i tö, som de säger).
    Antingen har de fattat att jag inte varit KK-material, för jag är som jag är, (utan att jag sagt något) eller så har de varit intresserade nog av mig från början att de inte tänkt ha mig till bara KK. 

Det enda jag nog varit med om jämförelsevis var en kille som jag inte ville fortsätta dejta då han helt bytte spår efter jag sa det och frågade mig efter ett tag om det var en KK relation jag var ute efter kunde han tänka sig det istället. Det fick jag tacka nej till. 

Jag uppfattar det som att han varit tvetydlig först, men nog tänkt efter, och nu är han ute efter sex, inget mer. Antagligen är han sådan som låter det gå ut i sanden, det borde passa mer in på det du beskrivit innan om honom, hans tvetydighet. Jag hade legat lågt om jag varit dig och låtit det gå ut i sanden.

En kille som är intresserad av dig har svårt att dölja det, och du kommer ha svårt att missa det. 

Du har inte tänkt på att dejta någon som också är medlem i din tro? 

Tack för ett väl utvecklat inlägg!

Den här mannen söker en kvinna att bygga någonting med, åtminstone om vi ska tro vad han själv säger. Han verkar dessutom ordentligt stabil och ger inte alls intryck av att vara falsk på något vis. Att han sa just att han vill ha sex trots att han känner till min ståndpunkt visar mig också snarare att han är tydlig och pålitlig än tvärtom. 

Efter vårt samtal igår har en hel del klarnat för mig, så det var bra. Skulle det så vara att han efter vår nästa dejt fortfarande känner att han behöver mer intimitet tidigare, ja då vet vi att vi inte ska slösa varandras tid. Han är en man med högt värde, men inte högre än mitt eget- för mig åtminstone. 🙂
  • Anonym (Suck!)
    Smecker skrev 2024-06-16 09:26:06 följande:
    Jag vet inte hur du gör, men jag brukar prata med personer jag är nyfiken på. Men om inte annat så märker jag ifall hon tar initiativ till sex eller inte. Gör hon inte det så tolkar jag det som ointresse och går vidare.
    Anonym (hm) skrev 2024-06-16 19:27:26 följande:
    Jag kommer ju ta initiativ till sex, när jag känner mig attraherad, men det gör ju inte att jag vet vad motparten är ute efter så att säga. Det är nog väldigt sällan en man säger att han vill testa sina känslor genom att ha sex i förväg. 

I vårt fall så kan han absolut inte ha missat att jag är väldigt attraherad redan och verkligen inte ointresserad av att ligga med honom.
Svar på tråden Har han tappat intresset?