-
Jag och min syster är inte särskilt nära, vi pratar inte så mycket om djupa saker men idag nämnde hon för mig att hon hade en 24-årig pojkvän - hon visade mig en bild på honom. Han fyller snart 25 år. Min syster är 17 och börjar andra året på gymnasiet. och jag vet inte hur jag ska känna om det här. Hon sa till mig att inte berätta för mina föräldrar, och det respekterar jag - jag kommer inte berätta för dem... Det känns bara "off" för mig. Jag frågade henne var hon träffade honom, och hon sa genom kommersiellt arbete (min syster gör reklam och försöker komma in i showbiz).Jag frågade henne varför en nästan 25-åring vill dejta henne och hon sa att det berodde på att hon är mogen och att de passar så bra. Är det här normalt? Jag antar att ålder inte spelar någon roll men det känns bara weird för mig. Jag är inte avundsjuk på något sätt, jag har en underbar pojkvän sedan 3 år tillbaka
-
Svar på tråden 17-årig syster har äldre kille
-
En 25 årig kille är nog lika mognadsmässigt som en 17 årig tjej. Så nej inte konstigt alls tycker jag
-
Tycker inte heller att det låter konstigt. Vid 17 är man dessutom nästan myndig, många är redo att snart flytta hemifrån. Att ta ansvar för sitt förhållande klarar man själv den denna ålder.
-
Deras relation = du har inte med det att göra. Du behöver inte tycka, tänka, känna ett dugg!
-
Jag känner med ts. Sådant är oroande. Min yngsta är tillsammans med en kille som är min äldstas kompis.
En bra kille, jag hade inte haft något emot om min äldsta dotter var ihop med honom, de är jämnåriga men åldersskillnaden till min lilla är för stor.
Men jag har bägge mina döttrar och min man/deras far som blir sura på mig om jag pratar om det så det blir 3 mot 1. -
Så bara för att det skiljer några år extra så är han plötsligt olämplig...? Märkligt hur folk kan vara dåliga personer beroende på vem de skulle vara med....Anonym (Oroande ja) skrev 2024-06-17 09:52:05 följande:
Jag känner med ts. Sådant är oroande. Min yngsta är tillsammans med en kille som är min äldstas kompis.
En bra kille, jag hade inte haft något emot om min äldsta dotter var ihop med honom, de är jämnåriga men åldersskillnaden till min lilla är för stor.
Men jag har bägge mina döttrar och min man/deras far som blir sura på mig om jag pratar om det så det blir 3 mot 1.
-
Min äldre dotter är i en ålder där det är mer naturligt att flytta ihop, skaffa barn osv. Hon är vuxen, hennes vän är en vuxen man. Min yngre som han är tillsammans med är ett barn som går i gymnasiet. Jag tycker det är alldeles för tidigt med förlovning osv.Anonym (Sköt dig själv och skit i andra) skrev 2024-06-17 12:14:21 följande:Så bara för att det skiljer några år extra så är han plötsligt olämplig...? Märkligt hur folk kan vara dåliga personer beroende på vem de skulle vara med....
Så på sätt och vis hade det varit bättre om det var en dålig kille och en oseriös relation. Hon kommer inte hinna leva innan. Där hon är nu relationsmässigt var jag själv 10 år äldre, jag hann med saker. Hon växer upp för fort. Det gjorde hennes syster med men det är ju för sent nu. -
Så de är förlovade, eller? Big whoop. De lär ändå få vänta till 18 innan hon kan gifta sig och om de gör det så är det deras val. De ska väl inte skaffa barn, flytta ihop osv nu på en gång? Kanske aldrig? Slappna av och försök att inte komma med pekpinnar mot henne.Anonym (Oroande ja) skrev 2024-06-17 19:21:26 följande:Min äldre dotter är i en ålder där det är mer naturligt att flytta ihop, skaffa barn osv. Hon är vuxen, hennes vän är en vuxen man. Min yngre som han är tillsammans med är ett barn som går i gymnasiet. Jag tycker det är alldeles för tidigt med förlovning osv.
Så på sätt och vis hade det varit bättre om det var en dålig kille och en oseriös relation. Hon kommer inte hinna leva innan. Där hon är nu relationsmässigt var jag själv 10 år äldre, jag hann med saker. Hon växer upp för fort. Det gjorde hennes syster med men det är ju för sent nu.
Vet du, det är DINA värderingar och kanske inte vad hon vill med sitt liv. Låt henne leva som hon vill. Påminner om föräldrar som försöker tvinga på barnen sina egna drömmar. -
Stämmer inte.Anonym (Nä) skrev 2024-06-17 08:25:57 följande:
En 25 årig kille är nog lika mognadsmässigt som en 17 årig tjej. Så nej inte konstigt alls tycker jag