Inlägg från: Anonym (Jenny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jenny)

Handla en eldriven kylbox på 40 liter

Nu vet jag ju inte vad du ska ha den till, vilket så klart påverkar, men jag tror att det blir svårt att hitta en bra i den prisklassen. De eldrivna som är så "billiga" kyler typ 15 grader under omgivningens temperatur. Ska man ha den till öl och det är typ 20 grader på altanen så funkar det. Men ska du ha den till kött/mejeri och det blir 35 grader i bilen när den står parkerad i solen, eller i förtältet på campingen, så funkar det inte så bra.
    Ska kylboxen vara effektiv måste det vara en med kompressor. Nya tror jag inte finns för det priset, men du kanske kan ha tur att hitta en på Blocket/Marketplace?
    Ett annat alternativ (beroende på tänkt användningsområde) är att köpa en vanlig kylbox (utan el). Det blir mindre vikt, billigare och de sparade pengarna kan du lägga på kylklampar och att köpa is vid behov.

• Anonym (Jenny)

Hittade du någon med kompressor i den storleken för 2000  
    Jag tror att en eldriven kylväska tvärtom kommer att tina dina frysvaror snabbare än om du bara har en kylväska utan el, eftersom den har en fläkt som skickar in luft som är typ 5-10 grader. Det klart bästa för ditt behov skulle jag säga är en kylväska/box utan el! De flesta kylväskor är mindre än du vill ha, och om du bara ska bära den till och från bilen, och inte ha den i skogen, släpa över berghällar, langa ombord en båt osv behöver den inte vara så tålig, men däremot lätt, eftersom 40 l. mat är tungt. Kanske något sådant här: www.askoab.se/vaermeboxar/8127-varmebox-gn-1-1-200-kitchen-line-hendi.html

• Anonym (Jenny)
    Anonym (Jenny) skrev 2024-06-19 19:48:25 följande:

Hittade du någon med kompressor i den storleken för 2000  
    Jag tror att en eldriven kylväska tvärtom kommer att tina dina frysvaror snabbare än om du bara har en kylväska utan el, eftersom den har en fläkt som skickar in luft som är typ 5-10 grader. Det klart bästa för ditt behov skulle jag säga är en kylväska/box utan el! De flesta kylväskor är mindre än du vill ha, och om du bara ska bära den till och från bilen, och inte ha den i skogen, släpa över berghällar, langa ombord en båt osv behöver den inte vara så tålig, men däremot lätt, eftersom 40 l. mat är tungt. Kanske något sådant här: www.askoab.se/vaermeboxar/8127-varmebox-gn-1-1-200-kitchen-line-hendi.html

Oj, vilken konstig smiley! Jag skrev :- och sedan ?, och då blev det visst den!
  • Anonym (Jenny)

Oj, hoppsan vilket humör! 
    Ja, jag tror att om du stoppar ner produkter som redan är -18 grader i en kylbox med cirkulerande luft som är +5-10 grader så kommer de att tina fortare än om du bara stoppar dem i en kylbox utan luftcirkulation. 
    Men visst, du behöver inte lyssna på mig som inte har någon koll... 

Svar på tråden Handla en eldriven kylbox på 40 liter