• Anonym (Han)

Ex saknar mig..

VARNING FÖR LÅNG TEXT!

Jag och mitt ex var tillsammans i 9 år, vi har 3 gemensamma barn. Varav ett tvillingpar. Hon har även ett barn sedan tidigare. Vi båda blev föräldrar tidigt i våra liv.

Vi har haft våra toppar och dalar som vilken annan relation som helst. Vi var unga när vi blev tillsammans runt 20 och 24 år. Problem kopplat till omognad fanns från start. Så som tillit och svartsjuka, mycket av det jobbade vi bort tillsammans. Men vissa delar följde med under hela våran relation och skapade en del friktion. Vårat liv tillsammans handlade mycket om barn och vardagspussel. Men i det stora hela funkade våran relation bra. 

För 3-4 år sedan började mitt ex studera och vi levde på en inkomst hon jobbade lite extra på sidan för att slippa studielån. Direkt efter studierna så började hon arbeta. Under samma period förlorade jag mitt jobb och blev arbetslös. Jag blev nedstämd och tappade motivationen. Men jag bestämde mig för att jag också skulle studera, jag tog hjälp av studiemedel för att få det att gå runt. insåg dock ganska snabbt att studera inte var min grej. Men kämpade på ändå. Jag tappade mitt driv och motivation igen. 

Någonstans under denna period sa mitt ex att hennes känslor börjat dala. Jag var självupptagen och tog inte åt mig av det hon sa. 

Efter en tid droppade hon bomben att hon ville separera, mitt liv raserades totalt. Arbetslös, student och dumpad. Man hamnade på botten. Jag var förstörd i månader, ingen aptit sov dåligt och vandrade i en dimma. 

Jag avslutade studierna och började jobba igen, vi sålde huset och separerade. 

Efter några månader ifrån varandra började jag se ljuset i tunneln och det gick lättare. Inte lätt men lättare. Jag sa till henne att jag kommer inte kunna klara av att vara vän med henne om vi inte är tillsammans. Vi kan höras av när det handlar om barnen. 

För ett tag sen fick jag ett sms av henne. Hon frågade om jag ville ta en fika med henna och barnen. Hon saknade mig och mådde inte så bra. Jag gick med på att träffas, vi hängde några timmar och det var mysigt på många sätt.

Efter några dagar sen fick jag ett sms, hon frågade om jag var singel. Så jag förstod att något var på gång. Jag svarade att jag var singel och ställde samma fråga tillbaka. 

Hon förklarade att hon har haft en 

?till och från? relation med någon. Men att hon valt att avsluta den. Jag vet att den relationen inleddes ganska direkt efter vi separerat och pågått till ganska nyligen antar jag. 

(Hon har inte varit otrogen)

Vi pratade ut över telefon i flera timmar under den kvällen, vi hade ett öppet och ärligt samtal. Hon förklarade att hon börjat tvivla på sina känslor åt alla håll och saknar mig mycket. Hon har saknat familjelivet under hela tiden. Men på senare tid börjat sakna mig och det vi hade. Men att hon kanske måste vara singel och landa i sig själv och reda ut sina känslor för att inte såra någon.  Men om allt känns bra så kanske vi kan prova träffas ensamma för att se hur det känns. 

Jag vet inte hur mycket känslor jag har blockerat under tiden isär och hur mycket känslor som finns kvar. Vet inte riktigt om jag vågar känna efter riktigt heller. 

Vet inte hur jag ska gå vidare härifrån, har hur många känslor som helst. Rädsla, nyfikenhet frågande och förvånad..

Vet inte heller om jag klarar av tanken på att hon var varit med någon annan.. både sexuellt och emotionellt. Det känns som ett 

Jag har ju också varit med andra för att komma vidare..

HJÄLP!!

• Svar på tråden Ex saknar mig..
  • Anonym (Han)

Ja jag håller med dig.
    Hon har nämnt att hon bryr sig extremt mycket om mitt mående och mina känslor och inte vill att mitt liv ska stå på vänt. Hon har sagt att jag ska säga till om hon ska backa undan. Att jag ska leva på mitt liv som vanligt och träffar jag någon ny så är det hennes förlust och hon får stå sitt kast. 

Lite dubbla budskap enligt mig.. 

förvirrad..

• Anonym (Han)

Ja, jag mådde ändå helt okej innan hon tog kontakt ang allt det här.. 

Mina stora frågor jag har funderat på och gett upp för att kunna gå vidare, fick  jag helt plötsligt svar på. 

Var det en relation eller mer en kk grej?
    Det var tydligen svårt att definiera vad det var enligt henne då dom sågs sällan och hon var inte så investerad känslomässigt i han. Och det kändes inte rätt att vara med nån när hon samtidigt tänkte på mig.

Var det hon eller han som lämnade? 
    Hon lämnade honom enligt henne pga av hon känner som hon gör. Och inte vara känslomässigt där för nånting. 

Vart hur och när dom träffades?
    Hon vill inte dela med sig av pga av att känner sig obekväm. Helt ärligt vill jag nog inte ens veta. Men hon säger samtidigt att hon är trygg i att säga med samvetet på sin sida att hon inte ens tänkt tanken på någon annan under relationen.

Tanken på att hon har varit med någon annan gör att hela magen vänder sig och det är det enda jag går och tänker på. Svårt att tänka klart och fokusera. Vilket ger en indikation på att det finns känslor kvar för henne?.

• Anonym (Han)

Ja det var exakt det jag hade gjort, börjat leva och blicka framåt. Accepterat läget och lagt allt bakom mig. 

Men nu kändes det som att man hamnade där man var för månader sen.. förstår frustationen från folk utifrån. 
    Känner också frustration.
    Men hon var mitt livs kärlek.. Nu är jag sjukt delad i hur jag ska förhålla mig till allt.?

• Anonym (Han)

Ja jag hade landat och accepterat min nya tillvaro. 
    Har jobbat på mig själv, fokuserat på barnen, jobb och mig själv. Förstått att hon har gått vidare och allt vad det innebär.. Var inte ett dugg intresserad av vad hon pysslade med och med vem. 

Men som du säger, har hon landat i det? Hon säger att hon kände en ?fly? känsla när hon lämnade mig. För att hon kände mycket press och stress. Men att saknaden kom smygandes med tiden. Först att hon saknade familjelivet. Men mer och mer kom saknaden av mig. Så vet inte om det är förvirring eller något annat. Samtidigt säger hon att hon är förvirrad i sina känslor. Men det kan hon ju vara utan mig, varför blanda in mig i det här om hon själv inte är säker?
    orättvist. Vill bara slippa ångesten men vet att den kommer hänga med oavsett viken väg jag väljer.. 

• Anonym (Han)

Ja det är många som säger och tycker det.. kanske är så.

Anledningen till att det tog slut var ju just att hennes känslor för mig inte var lika starka längre. Så kanske det är nu med eftersom hon inte är säker? 

Min vecka med barnen just nu dessutom? Har inte känslomässigt råd att må såhär dåligt just nu. Vet inte riktigt vart jag ska ta vägen. Vill bara slippa känna..

• Anonym (Han)
    Anonym (Hon vill ha trygghet, inte just dig) skrev 2024-06-19 15:41:42 följande:

Jag ser det sahar:

Hon har haft det bra under studierna, nar forsorjningsbordan lag pa dig. Nar det sen blev omvanda roller sa stottade hon inte precis dig, utan ville hon fly fran stress och press. Levde loppan med nagon annan, men sa fort hon blev dumpad sa var det inte sa roligt langre att vara ensam. Det ar ensamt och kampigt och hon minns tiden da du forsorjde och avlastade. Hon vill helt enkelt ha det latta livet tillbaka, men det betyder nodvandigtvis inte att det ar dig hon egentligen vill ha, utan bara en trygg hamn tills hon slickat sina sar. Efter en tid kommer allt att vara slentrian igen och alla gamla brak och problem kommer åter igen upp till ytan, och dessutom gnager det i dig att hon varit med en annan man. Sa ar separationen ett faktum igen.

Det ar inte dig hon langtar efter. Hon vill ha en trygg hamn, en familj som tycker om henne, ett sammanhang ? for det ar tungt att sitta ensam och dumpad. Hon maste reda ut sina kanslor sjalv och inte anvanda dig som terapeut eller psykolog for att forsoka lyfta upp sig sjalv. Hon drar ju samtidigt ner dig i skiten, forvirrar dig, ger dig falskt hopp osv.

Jag tycker att du ska ga vidare och om hon ar riktigt saker pa sina kanslor sa maste ni reda ut alla problem ni hade innan, eftersom de inte kommer att forsvinna, och ni kan inte ga vidare i relationen (om ni nu till sist valjer det) om inte allt detta forst ar lost. Sa lat henne reda ut sig sjalv forst och under tiden gar du vidare med ditt liv. Slosa inte tid, energi och kanslor pa nagot som kanske aldrig blir av. Ska ni gora ett forsok sa ska hon vara 100 % saker och alla problem utredda. Jag tror bara hon (kanske omedvetet) ar ute efter trygghet tills hon till slut hittar en annan (nar hon inser att det inte var just dig hon saknade, utan bara tryggheten).

Tacksam för det svaret. Ska försöka komma tillbaka på benen igen och blicka framåt och inte ägna mina tankar på det dom hade och gjorde. För det har egentligen ingen betydelse även fast det känns så just nu.
  • Anonym (Han)
    Anonym (u) skrev 2024-06-19 19:11:40 följande:

Svårt att råda dig, förstår att det här är rörigt och känslomässigt för dig. 

Jag och min man separerade också, men jag la också fram allt konkret jag visste som låg bakom att mina känslor för honom förändrats och hur hans sätt påverkat mitt mående. Jag var inte diffus på något sätt. Jag hade faktiskt en lista(!) till hands för jag vet hur han är, han är någon som kräver svar. Jag ville också att det skulle ge oss båda ett avslut, att vi båda skulle veta varför. Jag tycker inte om diffushet, när någon säger de tappat känslor för någon utan att konkret kunna säga varför, jag tror inte på det. Tror det gör det svårare för den som blir lämnad att gå vidare, eller för båda också, för den delen. Som jag fattar det har hon inte angett för dig varför hennes känslor förändrats för dig. För mig hade det känts som en otrygghet, som om du aldrig vet riktigt var du har henne. 

Jag hade också i bagaget ett tidigare förhållande där det hänt saker där jag blivit rädd för honom. Jag fattade beslutet att jag började bli rädd för honom, och ville inte nå dit. Jag visste han behövde hjälp, men han ville inte ha någon hjälp. Jag fick också det sagt till honom att jag gjort ett löfte till mig själv att jag aldrig mer skulle hamna i den situationen och stanna i en relation när jag blivit rädd för honom. 

Under separationens gång bad han mig att vänta med att träffa andra tills vi åtminstone inte längre bodde ihop. Jag hade inga problem med det. Jag hade ingen större lust att kasta mig ut igen ändå. Vad jag vet hade han inte någon annan heller. På den tiden hade det inte gjort mig något om han haft någon annan för jag såg inte oss återförenas ändå, jag trodde mina känslor för honom var helt borta och inte kunde väckas igen. 

Under tiden isär tog han tag i sitt dåliga mående (utbrändhet, ångestproblematik). Vårt förhållande varit det som fått honom att tippa över. 

Jag hade depression (och ångest) tidigare i vår relation. Innan min depression var vi ett starkt, nära par och ingen av oss såg det här komma, fast vi båda hade fröerna i oss att kunna utveckla detta p.g.a våra personligheter, erfarenheter (tidigare), sårbarheter, livsstil. Istället för att ta tag i det som för mig gick från en sorg till en depression pressade jag mig att leva livet så som han ville: Hålla mig upptagen från morgon till kväll. Istället för att han skulle ta tag i sitt mående gjorde han det han gjorde bäst: Tränade och höll strikt diet (fick ortorexi mot slutet). Man kan säga att vi var båda som två tidsinställda bomber. Vi försökte göra rätt, men vi gjorde bara fel. 

Det var under separationens gång som vi kom varandra närmare. Jag tror först det var menat som en sorgprocess för oss båda, men någonting hände där som gjorde att vi för första gången började stötta oss mot varandra och ta emot varandra, vi vågade båda vara sårbara, hade inget mer att förlora, vi hade ju redan förlorat allt, och i det blev vi starka. Det var inte självklart att det skulle vara vi igen (fast han har senare sagt att det var det han innerligt hoppades på). Han sa senare att han hade försökt hata mig, men att det var svårt. 

Jag tror så här: Om ni två kan få igång en öppen, sårbar dialog där ni kan stundvis ta "skopor" av det som gått fel mellan er innan, och se på det med andra ögon idag, så har ni en chans. Det var så vi gjorde det utan att tänka på det egentligen. Vi blev vänner först, nog första gången någonsin, och vänskapen gjorde att det blev som ett mjukt underlag, som bomull, och steg för steg kom romantiska känslorna tillbaka. 

Eftersom det är hon som velat lämna tycker jag det är på henne att kunna redogöra varför och vad man konkret kan göra åt det, hur ni ska tackla det. 
    Den här andre killen vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om, men å andra sidan är det inte så konstigt att hon träffat honom den tid som varit. Du hade också kunnat träffa någon, men nu blev det inte så. Frågan är såklart hur hennes känslor varit för honom. Jag tror att det är som sagt på henne att verkligen redogöra för dig, kommunicera, vara ärlig för att du igen ska våga chansa på henne, känna dig mer trygg att göra så. Jag tror också många par som gått isär och sedan försöker igen att de gör misstaget att de går för snabbt ihop igen, tar för stora steg. Det var ett misstag jag själv var på väg att göra, men inte gjorde, för jag märkte att det var mer hållbart om vi fortsatte ett tag till med att stärka vår s.k vänskap. Vi pratades vid till exempel mycket i telefon på kvällarna. Längtan kom, tryggheten kom och blev starkare. På den vägen gick det. 

Psykiska sjukdomar gör så att det blir en brottningsmatch inombords och att vi då ska se på våra partners och våra liv rättvist kan vara att begära för mycket, vi har grumlig syn, känsel.

Jag hade min depression återkommande, och obehandlad, tills den blev så pass allvarlig att jag inte stod ut en sekund till utan behövde och fick hjälp.

Under den ändå långa tid det här var som jag försökte komma upp till ytan var jag som en skådespelerska inför min man, och jag "lekte" mycket "gömme", klarade inte av att låtsas alltid utan gick då undan mycket. Vi fick fel roller att spela under min depression och de rollerna var sedan svåra att tvätta bort när jag väl kommit ur den. Han var som en pappa till mig, sträng sådan, och hans medberoende, hans egen ångest, satte igång min. 

Jag vet jag reagerade särskilt på hans kontrollerande av min mobil, (var jag var), om jag åt. En gång tyckte han jag var borta för länge en kväll, samtidigt som han sagt innan att han var okej med det (skulle ut med några och fira något). När jag sedan kom hem igen (han hade väntat och velat hämta mig, men jag ville inte besvära,  ville klara mig själv, tog mig hem själv) fick han spel på mig. Han var egentligen svartsjuk, men det var inte det som kom fram, utan istället sa han "Jag har ansvar för dig!". Han hade fått ett tillfälligt ansvar för mig när jag var som sämst, men det var passerat. Han kunde också säga om jag sa något han inte gillade när vi skulle diskutera på kvällen, "Gå och lägg dig!", som till ett barn. 

När jag var frisk nog och ville ta tillbaka de ansvar han tagit över, fick jag inte det för då såg han det som sitt och försvarade det med att han inte ville jag skulle bli dålig igen. På olika sätt fick han mig att känna mig mindervärdig. Han fick också sin familj med på sin sida. Jag fick brottas med sämre självkänsla och när jag då försökte ge mig på de här sakerna för att öka upp den igen (depressionen hade gett mig sämre självkänsla) var det som att han slog mig på fingrarna.

Han själv var framgångsrik och familjens stolthet, och det var som att alla tyckte jag var så lyckligt lottad med honom, och skulle se upp till honom. Vara tacksam för honom. Inte säga emot honom. När han var iväg i affärer och annat hade han alltid pratat med någon annan som då höll mig sällskap eller höll koll på mig, utan att jag visste om detta. Inget fel på det, men jag kanske hade haft andra planer utan den eller de personerna där. Jag blev inte tillfrågad. Han fattade beslut över mitt huvud bara för det kändes bra för honom.

Andra speglade oss, jämförde oss, och mellan oss var också det här spelet, att jämföra. Det här spelet är farligt när den ena eller båda två inte mår bra, psykiskt. Då blir det som att den ena eller förhållandet blir det giftiga, när det egentligen också kan röra sig om annat, som man måste lösa på egen hand.

Han ville ha kvar mig som liten inte bara för att han var rädd för att jag skulle bli sjuk igen, utan för att den där känslan av kontroll gav honom den tryggheten han trodde han sökte.

Jag uppfattade att när han blev bättre i sitt mående under vår separation att han inte hade lika stor panik för att veta om det var vi eller inte, hur vår framtid skulle se ut, utan istället sa han att tyckte om det vi hade just nu och han såg att vi tog steg framåt. Det blev ljusare och ljusare. Jag tror att om ni kommer till det stället, inombords, inom er själva och till varandra så finns där en god chans för er att lyckas. Ni har barn tillsammans och en lång historik, man ändras mycket de här åren också, ni har redan satsat mycket, så lite till dör väl ingen av er av, men då gäller det att man satsar rätt, gör rätt. 

Tack för att du delade med dig av din historia, det var inget jag förväntade mig av någon. Men skönt att få höra av andras erfarenheter från en liknande situation. 
    Finns mycket att lära av de!

Den förklaring jag fått från hennes sida angående hennes känslor är väl att dom tappade hon för att jag var negativt inställd till det mesta under den tuffa perioden innan det tog slut. Förlora jobbet, studierna och allt sånt. Tappade mig själv och drivet. Sen var det säker inte det enda som gjorde så att känslorna svalnade. Men det fick vattenglaset att rinna över. Hon nämnde det ju ganska långt innan också att hon kände att hon började tappa taget om mig. Jag tog inte det seriöst och viftade bort det och tänkte för mig själv att det kanske är pms eller sökande efter en reaktion från min sida. Kan ha varit mitt livs misstag, vem vet. 

Jag var aldrig svartsjuk eller kontrollerande hon var ?fri? att göra vad hon ville och ha vänner av båda könen osv. 
    Det jag hade problem med var ex men det tror jag många har och ser inte det som svartsjuk. 

Jag har haft problem med att vara ärlig många gånger, aldrig varit otrogen eller ens varit tänkt tanken. Men undan hållit saker som vem man träffat eller jobbat med osv. Även haft spelproblem som jag undanhållit. Jag har inte dragit på mig massa skulder och sånna saker. Men spelat med pengar som av tänkt till annat till exempel. Mycket av dom ärlighets problemen grundar sig nog i svartsjuka och konflikter som uppstod i början av våran relation. Man blev liksom konflikträdd och rädd att såra henne. Även fast man egentligen inte hade behövt ljuga så blev det så pga av rädsla. 

Allt detta har byggt upp en osäkerhet både hos henne och mig och det är väl det som följt med. Dålig självkänsla hos henne och kommunikationsproblem från min sida.
    Hon kände att hon inte riktigt kunde lita på mig och jag kände att jag inte riktigt kunde vara ärlig. Så vi kunde inte vara oss själva och dom vi ville vara i en relation. Allt detta har vi ?pratat ut? nyligen. Så vi var nog ?tickande bomber? vi med som du nämnde i din situation.

Och som svar på en annan kommentar här.
    Så klarar hon sig jätte bra ekonomiskt utan mig. 
    Det där med att testa om gräset är grönare på andra sida. Så vet jag inte om jag köper de, inte rent sexuellt iallafall. Vi hade det väldigt bra på det planet och hon har nämnt att det är en av dom sakerna hon saknar väldigt mycket med oss.
    Sen får man väl tolka det hur man vill såklart. 

• Anonym (Han)

Ja vi får se vad framtiden har att erbjuda. 

Efter att vi pratat ut för några dagar sen har det varit tyst från bådas håll. Bara hört från henne angående praktiska saker men inget mer.

Jag försöker mest bearbeta allt i min takt och försöka att inte lägga energi på vad hon har haft för sig. Eller gör nu under midsommar när jag har barnen.
    Eftersom hon är osäker på vad hon känner så var det onödigt att hon hörde av sig och gav mig onödig ångest. 

Men ja kommer vi till det stadiet så är parterapi ett bra hjälpmedel för att reda ut saker och ting!

• Anonym (Han)
    Anonym (u) skrev 2024-06-21 21:04:44 följande:
    Ja, jag tycker som du, skitdåligt av henne att ge dig halvdana visor innan hon vet helt säkert själv vad hon känner och vad hon vill. Som att hon lämnat dig mitt uppe i luften. Vad förväntas du tänka och göra? Vad vill hon? Vill hon att du ska ge ditt allt så hon känner sig mer säker på att hon då ska våga mer? jag förstår henne inte riktigt. Jag vill inte vara elak mot henne, jag förstår det bara inte. Vad vill hon med detta? Det är sånt här jag menar jag inte tycker om, när det är för diffust. 

Jag hade det i min personlighet (på gott och ont) att jag höll inne innan jag tänkt färdigt, känt färdigt. Vad det än var. Där krockade jag och min man för när jag (äntligen) öppnade munnen och sa vad jag tänkt färdigt på (vad det än var) kunde han slå det ifrån sig eller inte ta notis om det, då han var van vid ett annat sätt att prata på, hemifrån, yrkesliv, allt. Som att han var mer avstängd än vad jag var. 

Tiden han och jag hade som vänner i vårt sorgearbete vid uppbrottet sa jag inget om att jag började få känslor tillbaka till honom då jag ville vara helt säker på hur jag mådde, vad jag kände, och hur utsikten skulle kunna se ut för oss. Jag ville inte ha den gamla han eller de gamla oss tillbaka, det klarade jag inte av. Det visste jag. 

Han var också fortfarande dålig och jag ville också vänta av den anledningen tills jag kunde märka att han mådde bättre eller helt bra igen, att han var redo att ta emot vad jag hade att säga. Jag hade dåligt samvete under separationen för jag såg att han mådde dåligt.  Han kunde också bli arg på mig, säga att det var jag som gjort det här mot honom och om jag var nöjd nu? Jag var helt friskförklarad och sett alla hans tecken innan, men han hade inte velat lyssna. Jag önskade inte honom detta. Saken var väl den att ingen av oss hade varit sårbara mot varandra på länge. Det positiva när han blev sjuk var att han blev sårbar, en annan dörr för kommunikationen öppnades upp. 

När jag väl bestämt mig att jag ville satsa igen sa jag i  slutet att jag förstår om du inte känner samma eller förlåter mig för att jag lämnat. Jag sa också att jag ville få det sagt. Han skulle inte känna någon press med att ge mig ett svar här och nu. 

Jag har alltid varit den att när jag säger något gör jag det på vinst och förlust. Jag är inte rädd för att stå ensam i det då. Jag kan förlora. Det är okej. Men jag står för det jag känner, det jag tycker.  Vi var egentligen lika i det, men hans sätt var snabbare än mitt, inte så igenomtänkt alltid, missade signaler om det känslomässiga, allt det som han lärt om sig. Jag kan också idag dra lite i hans arm, backa bandet lite och säga till om det är något han missat. Han har ett fint sätt att liksom luta sitt huvud lite på sidan, ner mot mig, när jag gör så, lyssna på mig, svara "Jaha. Ja. Okej. Jag tänkte inte på det". Båda måste lära om sig i kommunikationssättet, måste mötas i det, vi möttes inte innan, vi älskade varandra men vi möttes inte. Idag möts vi. 

Jag hoppas hon kan komma till insikt med att när hon säger något sådant här så kan hon inte bara säga A  utan B också. Hon kan inte alltid ha en fallskärm på sig, hon kommer inte krossas mot marken ändå. Det är okej att säga sitt, stå för det, och bli ratad, för man är ändå stark i sig själv, man vet vad man vill och vad man tror på kommer fungera, om båda vill dvs och gör jobbet som krävs. 

Ja det känns faktiskt jätte knepigt att hon gör så. Hon hade ändå känt såhär i veckor innan. Så varför inte bara vänta några veckor till för att verkligen känna efter för att slippa att skada andra. Jag som hade kommit långt med mitt mående och allt?

Ja jag upplev dock henne som väldigt rak, ärlig och framåt med hennes vilja och känslor under våran relation. Läget kanske är annorlunda nu dock, eftersom det var hon som dumpade och det är hon som hör av sig. Att sakna något som man lämnat kssnke känns skamligt för henne? Spekulerar bara och tänker inte lägga nån mer energi i det mer än att det är hon som får anstränga sig. Jag tänker inte göra det! 

Åter igen, tack för din input och att du delar dina erfarenheter! Just det jag ville ha!

• Anonym (Han)
    Anonym (Mini) skrev 2024-06-19 16:26:55 följande:

Men om hon har känslor kvar då? Ibland kan det vara så, att det inte handlar om en praktisk stötta i vardagen utan om känslor som är starka och överlever. Kan ju ändå vara så att ni inte ska återuppta något trots det, känslor räcker inte för en bra relation. Ni kan ha det bättre isär, det tog slut av en orsak.

Ja kan vara så.. jag är kluven. 

Inte hörts på ett par dagar så börjar känna mig mera sansad. Man ser klarare då!
  • Anonym (Han)

Tack för att ni delar med er av era erfarenheter.

Skönt att få andra perspektiv med hjälp av anonyma utomstående! 

Tror att oavsett vad som händer och sker i framtiden eller i närtid så var det nyttigt för oss båda två att få vara självständiga och ta ansvar för våra egna liv.
    Sen om det blir vi två eller inte så har man vuxit som person efter en sån här erfarenhet. Det kommer att hjälpa både mig och henne i framtida relationer.

Är inte arg på henne för det hon gjort även fast det var det största sveket man någonsin upplevt. 
    Likaså den här ?till och från? relationen, känns i hjärtat som att hon skulle varit otrogen trots att hon var singel och fick göra precis vad hon ville. Känner ingen ilska men ett enormt svek. Trots att jag gjort samma sak egentligen.

Det bästa jag kan göra nu är nog att leva på mitt liv som vanligt tills hon visar vad hon vill och ta beslut där efter. 
    Som sagt är det barn inblandade. Dom mår väldigt dåligt i det här, men samtidigt tror jag att dom mått sämre om vi skulle gå in i en relation som sen tar slut igen kort där på.

• Anonym (Han)

Dessutom så har vi inte pratat om det här på över en vecka nu. Så verkar som att hon bara ?doppade tårna? vilket isåfall bara är egoistiskt från hennes sida..

• Anonym (Han)

Ja man börjar väl gå i dom tankarna nu med. Speciellt eftersom intresset dog ut ganska snabbt efter att hon kontaktade mig. Så jag engagerar inte mina tankar eller tid åt hennes just nu. Fokuserar på mig själv.

• Anonym (Han)
    Anonym (Granbarr) skrev 2024-06-26 00:59:55 följande:
    Så länge du är singel får du räkna med att hon studsar tillbaka för att testa ditt intresse när hennes dejter tar slut . Ett beteende som skulle få mig att känna mig illa till mods och faktiskt döda allt som eventuellt skulle finnas kvar . Vem fan vill vara nr 2 liksom? Så desperat blir jag aldrig.  
    Nä fan heller. 
    Ja men varför gör man så? Är det normalt för ex att göra så? Hade jag valt att lämna en relation hade jag inte ?kollat läget? vad mitt ex känner stup i ett. Men det kanske är en normal grej att göra. Känns bara underligt..
Svar på tråden Ex saknar mig..