Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

Plus blir inte starkare , orolig för missfall

Tog det första på BIM+ 1 och det andra nu 6 dagar senare. Borde det inte ha blivit starkare? Förra gången jag var gravid var det starkare ungefär samma tid.
    Har barn men har haft två missfall (MA) också så är livrädd.. Har nästan inga symtom heller. Borde alltså vara i vecka 5+0 idag.

Det första tog jag på kvällen efter jag hade väntat nån timme med att kissa, det andra tog jag när jag vaknade nu, trodde det var morgon men hade bara sovit lite mer än 2 timmar. Ser det andra starkare ut alls eller är de precis lika? Någon mer som inte har fått starkare plus, hur har det gått? Tacksam för svar! 
  • Svar på tråden Plus blir inte starkare , orolig för missfall
  • Anonym (TS)
    Anonym (Varför?) skrev 2024-06-20 04:42:45 följande:

Varför fortsätter du att testa? Ett plus är ett plus.

Jag har varit gravid tre gånger, en gång har det lett till levande barn. Symtomen har varit olika alla tre gångerna. Du stressar bara dig själv just nu. Jag vet hur ofantligt jobbigt det kan vara när man känner att man "väntar missfall" istället för att "vänta barn" men det finns inget man kan göra åt saken. 

Håller tummarna för att det slutar med ett levande barn och stort grattis till graviditeten!

Tack! 

Har läst om att plusen ska bli starkare annars kan det vara missfall på g.. Känns tyvärr verkligen som att jag väntar missfall. Vet att man kanske inte ska fortsätta testa men har inga symtom nästan utom ont i magen, ska dessutom åka bort på måndag och är så rädd för att få missfall när jag är utomlands. 

• Anonym (TS)
    Anonym (Happy) skrev 2024-06-20 05:23:57 följande:

Eh... skulle detta göra TS mindre stressad menar du?

Anonym (TS) skrev 2024-06-20 04:30:23 följande:
    Plus blir inte starkare , orolig för missfall

Tog det första på BIM+ 1 och det andra nu 6 dagar senare. Borde det inte ha blivit starkare? Förra gången jag var gravid var det starkare ungefär samma tid.
    Har barn men har haft två missfall (MA) också så är livrädd.. Har nästan inga symtom heller. Borde alltså vara i vecka 5+0 idag.

Det första tog jag på kvällen efter jag hade väntat nån timme med att kissa, det andra tog jag när jag vaknade nu, trodde det var morgon men hade bara sovit lite mer än 2 timmar. Ser det andra starkare ut alls eller är de precis lika? Någon mer som inte har fått starkare plus, hur har det gått? Tacksam för svar! 

Jag blir lite osäker nu, eftersom jag aldrig själv har använt CB, men är det inte det vertikala strecket som visar att man är gravid? I så fall är svaret solklart: det senare testet är definitivt betydligt starkare än det första. Men jag kanske har fattat fel beträffande hur CB:s test funkar?

Tack för svar ! Jo det stämmer , det är det vertikala., men tyckte de såg nästan lika starka ut, bara kanske pytteliten skillnad .. men skönt att höra att du tyckte det ser starkare ut :)

Är redan väldigt stressad på grund av annat som inte har med graviditeten att göra också så om stress orsakar missfall skulle jag nog få det ändå..
  • Anonym (TS)
    Anonym (Happy) skrev 2024-06-20 06:58:59 följande:
    Ja men då så! Nu går det ju förstås aldrig att faktiskt veta, men om vi tittar på just testet så har du verkligen noll och intet att oroa dig över! Grattis! 🥳♥️
    Tack! 
  • Anonym (TS)
    EnAnonumius skrev 2024-06-20 07:04:56 följande:
    Trevligt att folk läser....🙄

Jag skrev ökad risk.
    Jag skrev inte att det var enskild risk.
    Jo det vet jag men isåfall kommer jag nog få det ändå menade jag .. 
  • Anonym (TS)
    EnAnonumius skrev 2024-06-20 07:04:56 följande:
    Trevligt att folk läser....🙄

Jag skrev ökad risk.
    Jag skrev inte att det var enskild risk.
    Förstår om du inte menade nått illa, vet att stress inte är bra såklart 
Svar på tråden Plus blir inte starkare , orolig för missfall