Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Flytta utomlands?

Skulle  två transor skulle kunna göra skada på över 10.000 bibliotek och förskolor i landet? Själva grejen är rätt löjlig men har fått helt oproportionerligt stort mediautrymme.

• Anonym (E)
    Gullvivor skrev 2024-06-24 13:42:20 följande:
    Menar inte bara skolan utan allmänt, där räknas ju även kompisar in. Jag tänker mer på sådant som är normaliserat i samhället, som barnen automatiskt lär sig att normalisera trots att det är fel när de bor här.

Jag håller med, bo i ett "utanförskapsområde" där det är polishat, droger, fientlig inställning till utbildning, vulgärt språk osv är inte direkt något jag vill att mina barn ska omges av.

Men att byta till ett "svenskt område" där homosexualitet normaliseras, ha relationer innan äktenskap är självklart, oanständig klädsel överallt, i princip det mesta som är omoraliskt uppmuntras osv - det är inte heller något jag vill att mina barn ska normalisera.
    Är det detta du vill är det dags att flytta från Sverige.
  • Anonym (E)

TS:

Att dölja sin hud, inte älska en av samma kön och att kvinnor ska slippa jobba om de inte vill är tydligen viktigt.

Varför är inte demokrati,  korrumperade myndigheter utan insyn och frihet att uttrycka sin åsikt och kvinnors rättigheter viktigt? Det sistnämnda är inte viktigt vare sig för dig eller dina barn?

• Anonym (E)
    Gullvivor skrev 2024-06-26 11:22:01 följande:
    Givetvis är kvinnors rättigheter viktigt. Har jag skrivit något annat?
    Med det sistnämnda menar jag hela sista stycket.
Svar på tråden Flytta utomlands?