Inlägg från: Anonym (Jenny) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jenny)

Flytta utomlands?

Gullvivor skrev 2024-06-24 09:34:02 följande:
    Så om kvinnan är hemma med barnen så undrar du varför man skaffar barn med en sådan man, som är inkapabel till att ta hand om barnen, men sedan menar du själv att mannen kan vara hemma med barnen. Varför skaffa barn med en sådan kvinna då, om vi vänder på frågan? 

Men hursomhelst, man gör givetvis som man vill. Men i andra "religiösa länder" som det diskuterades (kan bara tala för muslimska) så är det nämligen så att det är mannen som har försörjningsplikt, dvs en mans skyldighet att försörja sin fru och en kvinnas rättighet att inte behöva jobba för att få tak över huvudet och mat på bordet. Men visst, vill man byta roller så är det ju ingen som sätter stopp.
    Så om ni bor i Irak och mannen råkar ut för en olycka och blir förlamad och är oförmögen att försörja familjen, vad gör ni då?
  • Anonym (Jenny)
    Gullvivor skrev 2024-06-26 10:46:16 följande:
    Nej, det skulle vi inte. 
    Jag vet inte, precis som jag inte vet vad som skulle hända om han inte kunde försörja oss här i Sverige heller. Ska man sitta och fundera på alla "tänk om" innan varje beslut man tar så kommer man inte komma någonstans.
    Jag tror att det är bra om du har en plan B här, du är så rigid i ditt tänkande och du har barn att ta hänsyn till. För oss andra, som jobbar båda så är det ju inte lika sårbart om en blir sjukskriven ett tag, men har man bara en inkomst i familjen så blir det ju katastrof om man inte har en ordentlig buffert, men det kanske ni har..

Sen måste man väl alltid tänka på oförutsedda saker som kan hända, man har ju olycksfallförsäkring, hemförsäkring osv. 
  • Anonym (Jenny)
    välbärgad man i mina bästa år skrev 2024-06-26 13:23:54 följande:

Som läget är i Sverige och den kriminalitet som trollvänstern har tvingat på svenska folket så har jag med största sannolikhet lämnat Sverige för gott inom 5 år och tänker aldrig någonsin återvända. Ärligt talat är jag klar med Sverige idag. Är självklart född i Sverige och vår släkt har bott här så länge all släktforskning kan visa.

År du också sugen på att flytta till Irak alltså? Cool
  • Anonym (Jenny)
    Gullvivor skrev 2024-06-26 13:48:23 följande:
    Men är du 6 år? Sättet du uttrycker dig på är äckligt och hur du antyder vissa saker samt nu din nyfikenhet kring hur jag har fått mina barn. Har du inga gränser öht?

Mer tänker jag inte svara nu när jag upptäckt vem du faktiskt är, smart dock att skriva anonymt eftersom du vet att jag inte hade besvarat dig om jag visste från första början vem du var.
    Men vad är det för äckligt med snopp och vagina?? Hur benämner du själv de här organen för t ex dina barn?
Svar på tråden Flytta utomlands?