Inlägg från: Gullvivor |Visa alla inlägg
  • Gullvivor

Flytta utomlands?

Anonym (M) skrev 2024-06-24 15:03:49 följande:
    Homosexuelitet ÄR normalt! Det är personen, och inte könet man blir kär i! 

Du blev kär i din man pga den har är, inte pga att har snopp. 
    Fast nej, alla människor är inte bisexuella/pansexuella hur mycket du än vill tro det.
  • Gullvivor
    Anonym (M) skrev 2024-06-26 01:01:16 följande:
    Var skrev jag att alla människor var det? Du läser som fan läser bibeln. 
    Du skrev ju indirekt det, när du hävdade att könet inte spelade någon roll när man blev kär.
  • Gullvivor
    Krocko skrev 2024-06-26 09:50:37 följande:
    Men det är vad ni skulle göra? Eller vad skulle hända om mannen helt plötsligt när ni bor i Irak inte kan försörja er?
    Nej, det skulle vi inte. 
    Jag vet inte, precis som jag inte vet vad som skulle hända om han inte kunde försörja oss här i Sverige heller. Ska man sitta och fundera på alla "tänk om" innan varje beslut man tar så kommer man inte komma någonstans.
  • Gullvivor
    567890 skrev 2024-06-26 10:59:29 följande:
    Så det är framför allt frågor runt sex som stör dig i Sverige? Religiösa människor är verkligen mycket mer sexfixerade än några andra jag känner!

Om du fostrar dina barn att vara vänliga, omtänksamma och ansvarigsfulla människor kommer de att bli fina vuxna, om de sen råkar älska någon av samma kön eller går med håret fritt- hur kan det spela någon roll? Om de skulle ha sex med någon innan de gifter sig, hur kan det påverka hurdana människor de blir?

Religiösa länder har tusen regler som måste följas, regler som inte alls har med hurdan människa du är eller hur du tar hand om vår jord men istället nästan alltid handlar om att kvinnor ska veta sin plats. Varför är detta något du vill sträva mot?
    Jag förstår att det är enklare att tolka det som att det skulle handla om sex och inte det jag faktiskt tar upp.
    Det handlar inte om sex (jag skiter fullständigt i vad folk gör mellan fyra väggar, kunde inte bry mig mindre), det handlar om att det skulle vara fullt normalt att älska någon av samma kön, fullt normalt att ha en relation, skaffa barn, bo ihop osv utan att vara gift, att det är fullt normalt att gå lättklädd utan minsta blyghet. 

Tänker man ur ett större perspektiv så handlar det inte om något plagg hit eller sex dit, utan att när man normaliserar sådana saker så växer barnen upp och får dåliga värderingar och samhället blir omoraliskt. 
  • Gullvivor
    Anonym (E) skrev 2024-06-26 11:10:31 följande:

TS:

Att dölja sin hud, inte älska en av samma kön och att kvinnor ska slippa jobba om de inte vill är tydligen viktigt.

Varför är inte demokrati,  korrumperade myndigheter utan insyn och frihet att uttrycka sin åsikt och kvinnors rättigheter viktigt? Det sistnämnda är inte viktigt vare sig för dig eller dina barn?

Givetvis är kvinnors rättigheter viktigt. Har jag skrivit något annat?
  • Gullvivor
    567890 skrev 2024-06-26 11:35:43 följande:
    Fast allt du rabblar upp handlar till sist om sex. Du kallar det omoraliskt och dåliga värderingar trots att du samtidigt skriver att du inte bryr dig om vad någon gör bakom stängda dörrar...

Jag kallar det inte omoraliskt att klä sig som man vill, det är du och dina gelikar som väljer att tolka en kort kjol som sexuellt (eller utsläppt hår), det är du som väljer att se sex när du ser två män gå hand i hand medan jag bara ser två människor som älskar varandra. Det är du som ser sex överallt där jag ser frihet.

En dålig värdering för mig är att döma någon efter utseendet, att se ned på någon för att den är fattig eller har fel religion, att fördöma någon till helvetet, att vara fördomsfull. 
    Det är ju din syn att lättklädda kvinnor, homosexuella och äktenskapsliknande liv utan äktenskap skulle handla om sex. Jag menar, ingen annan här än du har hävdat att det skulle handla om sex om en kvinna klär sig lättklätt eller två män är gifta och har adopterat barn ihop.

Jag börjar bry mig när det börjar påverka mina barn.
  • Gullvivor
    Anonym (M) skrev 2024-06-26 12:20:54 följande:
    Jag skrev inte att könet inte spelar någon roll. Jag skrev art man blir kär i en person, och inte i ett kön.

Du blev kär i din man för den han är. Hade du blivit kär i snoppen hade kunnat ta vilken snopp som helst, oavsett vad för människa som snoppen hänger i. 
    Men vadå snopp? Du syftar på könsorgan medan jag pratar om man/kvinna. Är könsorganen det enda som skiljer oss åt menar du?

Könet (inte könsorganet) spelar visst roll för den som inte är bisexuell/pansexuell. Att jag ens ska behöva skriva detta..
  • Gullvivor
    Anonym (M) skrev 2024-06-26 12:47:44 följande:
    Ja, om din man har en vagina så är det inte den du blir kär i utan just din man. Och vet du, det är helt ok att din man har en vagina och klär sig i manliga kläder. 

Ja, könsorganen är det som skiljer en kvinna från en man. Och att vi kvinnor har bredare höfter en än män, också en skillnad. 

Du blir alltså kär i en snopp. Då spelar det ingen roll för dig på vem snoppen sitter, eftersom dina känslor enbart är för snoppen.

Vet du man om att du enbart är med honom för hans snopp? Inte pga att du är kär i honom, utan för att du är kär i snoppen. 

För min egen del så är jag kär i min partner för den h* är, alltså människan. Jag inte kär i könsorganet. 
    För det första, sluta med ditt ohyfsade språk. Får ingen lust att ens besvara dina inlägg när du skriver sådär äckligt.

För det andra, kul för dig att du som bisexuell inte bryr dig om en människas kön (inte könsorgan, eftersom det verkar vara svårt att förstå), för majoriteten av människor däremot spelar det roll.
  • Gullvivor
    Anonym (M) skrev 2024-06-26 13:40:14 följande:
    Jag är inte bisexuella. Men jag kör i personen och inte i snoppen som dinglar mellan benen. 

Så nu är snopp äckligt. Hur har du ens fått dina barn om snopp är äckligt? Provrör? 

När jag sa att man blir kär i personen inte könet så menar jag precis könsorganet, det som är mellan benen. Men av någon konstig anledning verkar detta vara svårt att förstå. Kanske för att du tycker snopp är äckligt? Jag kan tala om för dig varken vagina eller snopp är äckligt. Det är normala ord. 
    Men är du 6 år? Sättet du uttrycker dig på är äckligt och hur du antyder vissa saker samt nu din nyfikenhet kring hur jag har fått mina barn. Har du inga gränser öht?

Mer tänker jag inte svara nu när jag upptäckt vem du faktiskt är, smart dock att skriva anonymt eftersom du vet att jag inte hade besvarat dig om jag visste från första början vem du var.
  • Gullvivor
    Anonym (Jenny) skrev 2024-06-26 14:03:21 följande:
    Men vad är det för äckligt med snopp och vagina?? Hur benämner du själv de här organen för t ex dina barn?
    Inget är äckligt med det, det är sättet hon uttrycker sig på som är både äckligt och vulgärt.
  • Gullvivor
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-28 14:52:48 följande:
    Tycker det är lite sorgligt att läsa dina svar? sättet du ser ner på mig och mina svenska vänners kläder och våra val att skaffa barn utan att gifta sig innan. Gör oss alla en tjänst och flytta från Sverige, så kan vi fortsätta gå kläda och älska den vi vill. Lycka till i Irak!
    Tack!

Förresten är det fullt möjligt att tycka att någonting är fel utan att man för den sakens skull går runt och ser ner på folk.
  • Gullvivor
    Anonym (Anonym) skrev 2024-06-28 15:57:17 följande:
    Men varför bor du ens här om man får fråga? Varför väljer man att flytta till ett land där kvinnor får klä sig i korta kjolar om man tycker det är så fel? Tänker du någonstans på sikt att svenska tjejer ska sluta bära korta klänningar för att du ska må bättre?
    Du utgår från att jag flyttat till Sverige, vilket jag inte gjort. Därför blir frågan märklig.
Svar på tråden Flytta utomlands?