Inlägg från: Anonym (Ver inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ver inte)

Hade ni försökt på en trea eller stannat vid 2?

Jag är 31 idag med tre barn där yngsta är 2. Jag tyckte det var en enorm omställning att gå från 2-3 och har faktiskt inte riktigt vant mig än. Den tid och ork jag hade med 2 finns inte alls längre. Kanske hade fungerat bättre med tillgång till barnvakter. Alla är olika. Delar med mig om min erfarenhet iaf.

• Anonym (Ver inte)
    Anonym (Nyfiken) skrev 2024-06-27 08:37:37 följande:
    Tack för din input! Känns som det verkar finnas två läger, en del som du där det är en enorm omställning, andra där tredje bara flöt med. Det är ju en sak att ta med oss, att det kan bli väldigt kämpigt.

Inte lätt när beslutet måste tas så fort. Hade jag varit 10 år yngre hade vi nog skaffat en trea efter typ 3-4 år till eftersom vi just gillar barn så mkt och vi ser fördelarna med att ha flera syskon. Så sett att vi skulle vilja ha fler barn är det nog så, men däremot är det ju en helt annan fråga om man skulle orka med tre tätt.
    Ja det har du rätt i. Tror du får diskutera vidare med din man, det kan ju även påverka er relation. Om ni båda är med på det och vet om vilka konsekvenserna kan bli så kör på. Om ni är osäkra är det väl bättre att vänta och så får ni hoppas på att det går längre fram. 
Svar på tråden Hade ni försökt på en trea eller stannat vid 2?