Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Farfar som övergett sitt 3 åriga barnbarn

Anonym (Ledsen) skrev 2024-06-23 09:04:14 följande:

Hur hanterar jag situationen? Vad kan jag göra/säga till min 3 åring som älskar sin farfar men aldrig får träffa honom?  Hon påminner mig varje dag om att hon längtar och säger att hon vill ha ?farfar fart? när jag gungar henne och så vidare. 

Frustrationen påverkar mig och min sambos relation också. Vi vet att vi inte kan påverka honom och min sambo har flera gånger skrivit och förklarat situationen för att försöka få honom att tänka till men ingen som helst förändring har skett. 

Säg samma som farfar sa, att han är upptagen med att renovera sitt hus. Det är vad han säger så ni behöver inte spekulera, släta över eller ömka dottern för det. Hon kommer bara må sämre om hon märker att ni blir upprörda över det här, eller får en känsla av att ni inte säger hela sanningen. Så självklart visa medkänsla med henne, men gå inte ner i känslorna själva.

På vilket sätt skulle detta någonsin kunna påverka er relation?? Bråkar ni om det, och varför i så fall? Sluta tjata på farfar, han kommer antingen sakna sitt barnbarn eller så dör han. Ni kan oavsett inte påverka hans livsval.
  • Anonym (E)
    Anonym (Ledsen) skrev 2024-06-23 09:10:11 följande:

Mitt eget samvete som jag brottas med varje dag? Hur hjälper jag min sambo i detta som skäms över att hans förälder struntar i hans barn?

Varför i hela friden har DU dåligt samvete?? Det är ju inte du som skapat situationen utan en gammal gubbe som prioriterar fel!

Hjälp honom genom att påminna honom om detta: var och en är ansvarig för sina egna handlingar! Han ska fokusera på att vara en bra pappa, det är allt.
Svar på tråden Farfar som övergett sitt 3 åriga barnbarn