• nossral

Låter ni erat/era barn gå med torkat snor runt näsorna?

Det värsta jag vet är att se små barn ha jätte mkt snor och snorkråkor runt näsorna, jag förstår inte varför inte mammora gör nått åt det?

Min dotter är bara 4½ månad,jag torkar henne hela tiden nu när hon har vart snorig,visst hon blir jätte arg,men hellre det än hon ska ha massa äckel runt näsan!*urk
    *

Hur gör ni?

Låter ni barnen ha snorig näsa eller är ni där och torkar?

• Svar på tråden Låter ni erat/era barn gå med torkat snor runt näsorna?
  • Aunt Molly

Jag torkar rent morgon och kväll och när det rinner mycket, men inte hela tiden! Huden under näsan blir lätt narig och röd om man torkar för mycket och det kan göra jätteont (vet man ju själv hur det känns). Jag torkar inte överdrivet mycket, det är bättre med lite snor än en helt narig näsa!

• mia1980

Jag torkade bort grabbens snor helatiden.

Människan är som viner. Med åren blir de dåliga surare och de goda bättre. /Cicero
  • Linda Lo

Jag tyckte också "snoriga ungar" såg äckliga ut och tänkte att så ska inte mina barn behöva ha det. Nu springer det omkring en 1 1/2-åring här hemma med både löst och torkat snor runt näsan, och en och annan snorkråka med. Jag "snyter" och torkar men vet inte var allt kommer ifrån.

• angelica 85

jag torkar bort snoret på en gång...

det ser så äckligt ut när det är snor runt näsan. !!!

• Ekorrfamiljen

Jag tycker att det ser äckligt och ovårdat ut på andras "ungar" så jag vill bespara omgivnngen från att se det på mina också. Så, ja, jag torkar bort snoret på en gång.

//Ekorren - mamma till Tin, Troll och lille Vendel i magen.
  • Marajjah

Försöker hålla undan det, men skulle det jämt vara rent under näsan så skulle han vara alldeles röd under näsan...

Mamma till Filip, väntar pyre2 i oktober 2006
  • Twid

ett tipps för att slippa narighet undern näsan! minns när jag va liten så hade min dagmamma alltid en mjuk näsduk i tyg med olivolja på! en till varje dagbarn!

inte blev vi röda och nariga inte!!

• Vikingafrun

Jag torkar bort det på en gång om det finns papper tillgängligt.

• BettyBoop8

Jag hade/gjorde torkat bort det med en gång. Det ser inte fräscht ut.

Om dom blir röda under näsan så kan man ta på Inotyol (eller hur det nu stavas) på kvällen så är det så gott som borta till morgonen

• Aunt Molly

Jag måste säga att jag föredrar snor framför att torka sönder näsan och behöva smörja med kemikalier! Snor är inte farligt och inte så värst äckligt heller tycker jag!

Svar på tråden Låter ni erat/era barn gå med torkat snor runt näsorna?