Anonym (-) skrev 2024-08-05 01:53:59 följande:
Trolle är väldigt barnsligt eftersom det får oss som lever i modern tid att tänka just på barnsliga sagotroll ur böcker för småbarn. Det är gulligt men inte något värdigt namn till en mogen karl med hår på bröstet, inte det minsta i mina öron.
Svent låter inte ens som ett riktigt namn. Får mig mest att tänka på tvålull och Svinto. Gräsligt som sagt.
Jag känner förövrigt flera Kenneth och ingen av dem passar in på din personlighetsbeskrivning. Larviga fördomar du har om vissa namn.
Hade faktiskt inte koll på att det var helt nyuppfunnet och barnsligt. Har blivit ilurad att det hade sin riktiga historia. Tack för att du som är bildad förklarade! Klassisk FL-tant-bildning råder här, ja! Nu vet vi. Du tror alltså att klassiskt manliga namn inte fanns innan barnböcker eftersom du är för liten, som du själv säger.
Ja, du tänder på håriga, ja. Nödvändig upplysning.
Sventh då? Försök att se Roddan-videon till Uuuääääf you think Im sexy-låten framför dig och tänkt på Sventh, FL-tant!
Du är säkert en sån som inte ens skulle gilla namn som Flägert eller Svom heller.
Alla känner väl för fan "normala" kennethar, men vad snackar du om för fördomar? Du menar att det inte existerar kennethar i Östra Sönnarslöv eller Näsum, t ex? Det är fördomar? Eller i Göteborg eller valfri övrig lanthåla?