Inlägg från: Anonym (S) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S)

så jättefrustrerad

Jag är en adopterad kvinna ifrån asien. Du har all rätt att ha din kultur, dina värden och dina principer. Inget av det är fel men väldigt olikt hur många "svenskar" lever och resonerar. Det blir en väldigt stor kulturkrock som jag tror många potentiella partners har svårt att bortse ifrån. Sedan underlättar det att ha något eller några gemensamma intressen med sin partner så att man har kul ihop. Att du vill bli CEO och kan programmering säger ingenting om hur du är som person förutom att du är driven och har mål. Allt handlar inte om pengar för de allra flesta i en relation. Vad har du att erbjuda en partner som inte handlar om pengar och materiell status.
  • Anonym (S)
    Det är väl jättebra att du har en mycket större personlighet än vad du skrivit här. Framhäv den till potentiella partners.

Jag fattar att det är jättejobbigt för dig och jag har ingen lösning på din situation. Jag har aldrig skrivit att du ska överge dina värden, principer eller kultur. Tvärtom skrev jag att du har all rätt att ha dessa. Däremot försökte jag ge dig en förklaring på varför det kan bli svårt för dig att få en "svensk" tjej om det är det du vill ha på grund av just detta för att det blir en för stor kulturkrock.

Familjen är jätteviktig för mig med och jag har daglig kontakt med dem. Jag bor dock inte med dem längre som du gör utan lever ett självständigt vuxet liv men pratar och hälsar på dem ofta. I "svenska" familjer är det inte vanligt att man bor flera generationer i samma hem. Inget är rätt eller fel men det är väldigt olika sätt att välja att leva på därav den enorma kulturkrocken som blir.
Svar på tråden så jättefrustrerad