Jag svär precis hur mycket jag vill. Vetenskap och logik hlr inte alltid samman. Dina sk vetenskapliga bedömningar ger jag inte ett vitten för. Dessa sker oftast känslomässigt styrda med en väldigt skev både världs- och självbild. Tänker inte upprepa vad jag sagt tidigare. Tänkte du skulle göra vetenskap av mitt påstående om att din vän levererar i sängen. Du behöver bara titta på statistik. Men som tur är är det inte utrustningen det hela beror på utan hur man hanterar det plus en jäkla massa saker till som du uppenbarligen saknar. T ex lyhördhet, kunna läsa en annan människa, fingertoppskänsla osv.
Fu hänger upp dig på att jag är mormor. Du glömmer att jag också farmor. Det är en ynnest och rikedom att vara det men det har inget med min kompetens, yrkeskunnande eller att jag är en vuxen kvinna med erfarenhet att göra. Det räcker att vara en vuxen människa. Kön är egalt. Du etiketterade mig som en man med en massa epitet jag inte har. Tråden handlar om dig och dina tillkortakommanden (pun intended) och inte skribenterna i tråden. Fokusförflyttning af.