Anonym (Rick) skrev 2024-06-27 12:37:14 följande:
ja Tar emot din ursäkt Core. Men jag kan vara självständig även om ja tycker att min familj e jätteviktig å vill va med dom. Det e min kultur att vara samman och det e del av min personlighet. Det e ja stolt om. Nån skrev att ja inte skrev mina intressen eller vem ja e men detta e inte sant, ja tkr att bilda familj e viktig, intressen e många. O gillar inte svenska tjejer familjoriented man så kanske ja måste åka till Asia för att skaffa en men de e sorgligt om svenska tjejer e så.
men du jag måste oxå då få fråga, är du ett internetTroll själv Core? Är det OK att man säger man så? De e de svenska tjejerna som om nån faktiskt gör mej till en nidbild. Det e nidbilden som jag skriver om o att tjejerna inte kan se förbi den, se nedunder ytan på viktigare saker i livet. Men Ja e inte en nidbild! För ja e den ja e. Ja ha själv inte sagt något om att ja e asiatisk man, det säger du Core. Och vet , det behöver du inte rub-it-in att de finns asiatiska killar som e ytligt jättesnygga å långa å successful å därför kan skaffa många söta tjejer. Men svenska tjejer kanske inte kan se bortanför det som e på ytan, inte ens när de e gamlare, det e ju hela min poängen. Kanske att åka till Asien o skaffa tjej e mitt enda alternativ men de e bara sorgligt för Sverige att de e vad svenska tjejer tvingar mej till.
Det är en del av din kultur ja, inte den svenska. Det kan man tycka vad man vill om, här tycker vi att det är tragiskt att bo med sin familj som vuxen man, men det är de kulturella skillnaderna som är svåra att överbrygga.
Men nu är det du som är här och kanske får acceptera att det är så svenskar föredrar att ha det, du kan inte sälja in till en svensk kvinna att man vill bo med sin famil.
Svenska kvinnor är familjeorienterade i ditt eget familjeskapande, bara inte med sin familj man är uppvuxen med, man umgås men inte för nära inpå, generellt sett då.
Nja troll skulle jag inte kalla mig, men visst kan jag framföra provokativa argument för att nå kärnan i en diskussion, det kanske kan betraktas som att trolla av vissa, men jag är genuin o det jag skriver.
Du har föräldrar från kina, där du har haft din uppväxt, även om du är svensk är du även en asiatisk man, håller du inte med om det? Dina värderingar är ju från den kulturen bland annat.
Jag säger inget om framgångsrika asiater, jag säger att med en annan kulturell bakgrund inklusive värderingar och man kanske inte har allt i medvind vad gäller utseende, så är det svårt att ta sig in bland det motsatta könet vart du än kommer ifrån och vart du än är.
Jag skriver inte det här för att trycka med dig, utan för att väcka självreflekterande från din sida, vad har du att erbjuda en svensk kvinna som vill leva i en stereotypisk svensk relation? Det har inte bara med ytlighet att göra.
Tror du en kinesisk kvinna skulle vilja bilda familj med mig, som vill leva ett eget liv bredvid famlijelivet, med egna intressen och egna vänner? Där jag förväntar mig att även hon har sitt egna liv. Och där jag tycker att det räcker att vi träffar hennes Familj två gånger om året. För så är det inte ovanligt att vi lever i Sverige.