så jättefrustrerad
Har inte läst alla dina kommentarer men en del.
Jag tror din bild stämmer. Jag är 93a och känner mig inte ett dugg intresserad av asiater(sett några få undantag). Första anledningen är att de inte attraherar mig. Vilket självklart är individuellt men jag tror oxå det beror på uppväxten. Just asiatiska killar framställs oftast i filmer töntiga nördar eller tråkiga,stela familemän. Om en asiatisk man dessutom är som denna stereotyp känns det såå oattraktiv för mig. Nu menar jag inte att du är tråkig, stel och töntig men tyvärr är jag människa och om tre saker stämmer är det lätt att sätta två stämplar till som inte stämmer.
Sen ja längden och utseendet är viktigt för många.
Efter vad du beskriver om dig själv tycker jag du attraktiv bortsett från utseendet. Men jag avviker mycket från den svenska normen. Och efter vad du beskriver så gör du oxå det. Du bor med din familj(självvalt) vilket är ett stort nej för många. Du verkar också om jag förstår rätt har en mer traditionell syn på könsrollerna vilket inte heller hjälper ditt fall. Att din svenska bryter är oxå många dömande mot.
Om du trivs och vill fortsätta bo i Sverige så tycker jag att du satsar på att träffa någon utomlands. Åk gärna på semester och hälsa på kusiner i hemlandet. De kan säkert ha rekommendationer som iaf kan ta dig vidare. Sen får du ta hit henne och hoppas det fungerar.
Eller om ni är så pass familjära att du kan fråga föräldrarna? Då kanske ni kan prata ett tag först innan du åker för att se om ni passar någorlunda ihop.
Lycka till.