Inlägg från: Anonym (Va) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Va)

så jättefrustrerad

Din text är svår att förstå.

Din jakt på en partner och familjeskapande är fokuserad på dina behov och inte kvinnans behov. Vad har du att erbjuda en partner? De saker du listat är väldigt långt från svensk kultur och iom det så attraheras inte de flesta svenska kvinnor av det. Antingen får du anpassa dig mer efter svensk kultur och försöka förstå hur svenska kvinnor fungerar och söker, eller så får du söka partner i asien.

Samtidigt undrar jag om du känner att du ens får nära vänskapliga kontakter med svenskar och känner kemi ibland med svenska kvinnor. Isåfall vad i er kemi är det som du reagerar på och gör hon samma? Det känns mest som du möjligtvis småpratar med någon och finner henne attraktiv (och därmed blir sur när jon inte är intresserad av något mer), men inte lyckas skapa den där enkla och roliga kommunikationen som kan leda till att attraktionen på ett djupare plan börjar. 

• Anonym (Va)

Men ts, det du beskriver om dig själv får inte mig som kvinna att ens vilja utforska dig som vän. Det har ingenting med ytlighet att göra utan sättet du utrycker dig på om kvinnor och dina intressen. Vi har inget gemensamt och kulturen matchar dessutom inte. För en relation så ska dessutom attraktion klicka.

varför du lägger skulden på svenska kvinnor fattar jag inte. hade du haft en massa svenska kvinnor som nära vänner så hade jag kunnat förstå ditt argument om ytlighet, men det verkar du inte ha.

du behöver reflektera över vad du sänder ut och hur din kultur påverkar dig i ett främmande land. Du behöver anpassa dig lite för att bygga bryggor mellan din kultur och svensk kultur. Detta är inte att ändra sin personlighet, det r att välja det bästa av 2 världar. Vill du inte anpassa dig, så ska du kanske fundera på om ett liv i sverige är för dig.

• Anonym (Va)

Måste också säga att du framstår som mer vuxen i ditt språk när du utrycker dig på engelska. 

när jag skrev att jag inte skulle vara intresserad av dig som vän så har det att göra med hur du utrycker dig (antagligen din dåliga svenska) men också dina intressen och hur du ser på svenskar och ditt incel tänk.
    du svarade mig att du inte söker en vän utan fru. Men så här är det i sverige, i sin partner vill man ha en bästa vän. Om du inte ens lyckas skapa en djupare vänskap med en kvinna så kommer du inte kunna skapa en kärleksrelation. Detta gäller ju även den kvinna som du planerar att hämta hem från Asien, ni kommer spendera en massa tid tillsammans. se till att öva dig på att ha nära vänskaper av båda kön, annars kommer du aldrig till ett förhållande.

• Anonym (Va)
    Anonym (Rick) skrev 2024-07-11 07:31:55 följande:
    AnonymWoman Du sammanfattar mina personliga egenskaper helt och hållet fel och har inte alls träffat min familjevän, trots att du försöka upphöja hans personlighet till höghöjderna, för att trycka till mig. Vad väldigt märkligt att du tidigare har umgåtts med och varit intresserad av en kille som enligt dig själv var mycket lik mig, ändå tydligt framhåller att jag inte skulle vara till intresse för dig (oerhört motsägelsefullt av dig). Ja, det är tydligt att du inte har läst mitt inlägg, du har ingen logik i dina resonemang.

Jag borde vara festens sociala plåster men eftersom svenska tjejer och killar också för den delen, inte kan se bortom det som är ytligt får jag aldrig ens chansen eller inbjudan. Det är det som är det stora problemet i kulturen. Orättvisan och ologiken i att min familjevän har kunnat få en blond fotomodell till fru och jag aldrig ens har fått ett ögonkast från en tjej, än mindre som jag tidigare tyckt varit i min ?stil? är vad som är problemet och som jag blir frustrerad över.
    Jag tyckte (woman) hade en bra poäng i det hon skrev.

du kallar svenska kvinnor ytliga, samtidigt som du själv verkar vara extremt ytlig som stör dig på att din "vän" lyckats "få" en blond fotomodell. Det säger väl allt om din egen ytlighet.

om du nu är så fantastisk i personlighet och ambitioner så får du helt enkelt börja bevisa det för omgivningen för att bli sedd på ett annat sätt.
    Håller helt med om att drömmar om att bli en CEO kan inte klassas som ambitioner ut är just en dröm fram tills att du bevisar att du är påväg i den riktningen med utbildning och jobb. Samma långsökta drömmar verkar du ha om din framtida partners utseende där det ska vara blond och fotomodell, ingen logik i att den typen av tjej kanske inte matchar dina intressen och söker en partner som sitter hemma hos föräldrarna och spela datorspel och dagdrömmer om jobb som är långt ifrån verklighet och surar och känner sig orättvist behandlad av pga intagningskrav på utbildningar. Sorry, men du låter som en bortskämd unge som inte har insett att man måste jobba sig till det man vill ha i livet, det innebär både utbildning, jobb och relationer med andra människor.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Woman) skrev 2024-07-12 08:54:51 följande:
    Ok.
    Du är en slyngel på 26 år, två åpplen hög, bor hemma hos mamma, okysst och därtill oskuld, otrevlig, ohyfsad, totalt nollställd när det kommer till sociala koder, älskar programmering, har inte ens vid närmare 30 kommit in på någon akademisk utbildning och jag ska ta råd från dig?! Ge dig. Läs vad jag skriver. Din vän har fått en vacker fru just för allt annat han är än snygg. Fattar du inte det? Du verkar bara intresserad av gaming och programmering medans han intresserar sig och pratar om det som är i 98 % av befolkningen kan diskutera och finna intressant. Ge dig någon gång! Är han nu lika kort och oattraktiv som du så är ju just han beviset på att kvinnor inte är ytliga. Dom ser honom som attraktiv tack vare hans egenskaper. Egenskaper som uppenbarligen du saknar. Du kan tycka vad du vill om hans personlighet men hans sätt och personlighet går uppenbarligen hem hos vackra kvinnor. 
    Håller helt med!

sen undrar jag vad sk vackra kvinnor har med saken att göra, ts vill att kvinnor ska vara mindre ytliga (utseendefixerade) men han är ju själv extremt ytlig då det måste nämnas att "kompisens" fru är vacker. i hans ögon är det tydligen mer framgångsrikt att ha en snygg kvinna som fru än en ful. Nä du ts, du behöver nog ta dig en funderare på om din personlighet är så fantastisk och tilltalande som du tror. Det du beskriver om dig själv och sättet du uttrycker dig på, utstrålar inte bra saker och jag blir inte ens nyfiken på att vara vän med dig.
Svar på tråden så jättefrustrerad