Anonym (Va) skrev 2024-06-28 09:56:17 följande:
Men ts, det du beskriver om dig själv får inte mig som kvinna att ens vilja utforska dig som vän. Det har ingenting med ytlighet att göra utan sättet du utrycker dig på om kvinnor och dina intressen. Vi har inget gemensamt och kulturen matchar dessutom inte. För en relation så ska dessutom attraktion klicka.
varför du lägger skulden på svenska kvinnor fattar jag inte. hade du haft en massa svenska kvinnor som nära vänner så hade jag kunnat förstå ditt argument om ytlighet, men det verkar du inte ha.
du behöver reflektera över vad du sänder ut och hur din kultur påverkar dig i ett främmande land. Du behöver anpassa dig lite för att bygga bryggor mellan din kultur och svensk kultur. Detta är inte att ändra sin personlighet, det r att välja det bästa av 2 världar. Vill du inte anpassa dig, så ska du kanske fundera på om ett liv i sverige är för dig.
Du har en poäng i att TS inte verkar så integrerad i svenska samhället. Får det intrycket med tanke på att språket inte är riktigt bra än. TS, steg ett för att få en svensk tjej är att bli mer svensk och behärska språket och kulturen skulle jag säga. Skaffa svenska vänner. Börja där. Eller helt enkelt leta efter en asiatisk kvinna. De är ju ofta kortare också.
Det ska väldigt mycket till för att en tjej 160+ ska vilja dejta en man under 160. Det är inte bara något jag säger utan det finns forskning på det. Ju kortare mannen är desto mer högpresterande jobb och mer pengar måste han ha för att kompensera.
Att du kan många språk borde betyda att du kan lära dig svenska bättre också om du försöker.
Men det finns ett uttryck- fish where the fish are.
Med din längd kommer det bli väldigt svårt för dig på den svenska marknaden.
Det finns dom som flyttar till andra länder där de har bättre "värde" på dejtingmarknaden.
Och min magkänsla säger mig att asiater, även långa och snygga, kanske inte ha det så lätt på svenska dejtingmarknaden? Vad tror ni andra kvinnor?
Det är bra att du funderar på allt detta redan nu not du är ung. Vad kan du göra själv, vad är rimligt att hoppas på. Och kanske i slutändan om det kan vara värt att typ göra utbyte eller testa att bo i något annat land och se om du fått mer framgång där.