Inlägg från: Anonym (Woman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Woman)

så jättefrustrerad

Till Ts,
    Jag förstår att du har språksvårigheter, att det inte funnits ett incitament i din familj att lägga fokus på att lära er svenskan bättre. En eloge till dig för att du tar dig tid att svara på alla inlägg trots att det framförts en del, vad du uppfattar, som kritik. Dessvärre tror jag att en del blir lost in translation då det mesta som skrivs är välmening men dina brister i svenskan gör att du inte kan läsa ut nyanserna eller rentav inte förstå. Kan du svara oss på engelska istället ? Du menar på att en utbildning på engelska inte skulle vara några problem för dig så därav min tanke att du skulle kunna uttrycka dig och ge en mer positiv och rättvis bild av dig själv på ett språk som du är bekväm med? 
    /Asiatisk kvinna.

• Anonym (Woman)
    Anonym (Rick) skrev 2024-06-28 20:51:49 följande:
    AnonymWoman  well Alright. I have no trouble to write in English as i'm significantly much more proficient in English than Swedish. but as it has turned out in the past there are not a huge lot of people in Sweden who wants to communicate in these kinds of settings in English  or may provide counsel in English. but I understand that people want to speak Swedish in Sweden and I'm quite alright in  oral environments albeit an unfortunate accent. in text however, not so much... It's not the vocabulary but the Swedish draconian grammars system and inadvertent fusion with what's apparently turns out just to be internet or juvenile SMS slang  in Sweden and also more generally in the Western part of the world (even if I'm much better as it relates to English culture and language)  who really messes it up like shitshit in my head. But i'm a fighter even if Swedish girls might not value personal spirit. i really am a fighting spirit and I and  tries my best to overcome all the obstacles of racism and superficiality from Swedish mean-girls which you can see in this thread, I mean it's just awful. i work hard to attain my goals even if all of the Swedish cultural and social and government systems almost seems rigged to discriminate against myself. 

so I'm grateful for your respectful response to me. It's unusual as it relates to this. People at this post have been so  utterly despicable and rude. I'm actually so astonished.   as I wrote to anonymousV it's just to take a look at the things and tropes which've been hurled by Core, anonymousTjej, anonymC  anonymousVa and Mathias , Oppenheimer and most of the rest of the lot.  i'm not a violent person  quite opposite actually but the crudeness of for example mathias I mean just trying to call me a immature sore loser I just feel the blood of my veins boil like madness. if he'd even dared meeting be me physically I'd happy to have a little nice nice chat with him. and just knowing that there are girls in this forum who just loves having it at me and highlighting how unattractive their superficial minds considers me and it's my approach to the matter of gender who's the problem and They wouldn't even look at me twice  I mean it's almost like people weren't properly instructed!. the collective denial of all the struggles I've fought, how i was treated by the guidance counselor  the ignorance of the abysmal way which girls treat me and ignores me  and  how everything is just my fault and the repat of mendacious nonsense that   Swedish girls  just have got no element of responsibility for my experience. The constant patronizing condescending attitude and  woeful denial of my Experiences. it's just so bitterly sad for Sweden to have such girls calling this fine magnificent Kingdom their Homeland.

but can i stress you seems to be such much nicer of a person and that's Great to know! and i'd really like to present myself in English if there might be other people not like the bully-lobby  but genuine nice people here who perhaps would be able to grant some candor relationship advice or even be interested in meeting up. Yeah you've probably right that you misses a lot of the real me when not speaking in a language of proficiency and all the nuances and what's in between the lines   that's probably just right  so i hope people actually can get to know me better in English . 

And as I've said I know I've got much better personality qualities than the looks I know this, I ain't perfect.  i know I aren't perfect right.  it's sad that people seems that it's okay to be rude about it and rub-it in. but I know i've got a great personality and can take care of a woman's need and I would be a great head of family while I believe in gender equity of course but i can really take responsibility for others.  But I would've hoped that Swedish femininity weren't so just  stuck-in-their-back-head and probably fed-up with social media shit,  in immature and superficial high school culture but would like to consider what's under all of the shallow things like looks and height. that there a greater qualities than what's apparent seemingly.  But Swedish girlhood as they should be more properly referred to  seems just utterly incapable of change and impotent of looking at themselves in a mature light of truth  which now is evident in the counsel i've been provided by so many many Swedish shallow mean-girls and Mathias and Core in this thread. and how it has forced me to go to Asia to get a wife. but that's alright i guess that's what I outta do and I will and there will be many Swedish mean-girls who I'm sure just bets, prays and hopes i cannot never ever may get a beautiful wife. I'd just be happy to look at their grim faces when i succeed because i really want to even if I struggle now. i'm a fighter as I said and will fight for this and my fighting spirit is one of my greatest traits of personality and that I fight for want I want. Well it's just so sad for Sweden how Swedish femina has turned out i mean it's really sorrowful for our culture. i wish more Swedish girls would look behind what's under all the shallow stuff and look to the personal qualities of interest to find common traits of unity.

So anonymWoman I am interested in you and what you finds attractive in a man? please elaborate for the purposes of myself learning. Would you be interested and which  traits would you be looking for?
    Thanks for your elaborate and well structured reply. As another person mentioned you seemed to be able to express yourself more mature and in my opinion even more vibrantly and interesting in English rather than Swedish.

To reply your question concerning my preferences when it comes to male attraction.  I 'm happily married for 20 years and I have chosen a man that I 1.consider my best friend. 2.Makes me feel safe 3. Having the mental strenght to embrace both my highs and lows in life. 4. Being a role model for our children. 5. Have a goal and ambition to achieve the best version of yourself.  In my case my husband has ticked all the boxes.  The physical attraction comes automatically even though he is considered an attractive man. Not a supermodel but in my eyes very pleasant to watch. I mean, I gave loved him for 20 years.

One thing that is a dealbreaker for me is that I have always been attracted to men who is more or just as experienced as I am. I met my husband when I was 26 and I had been i 2 longer relationships and engaged prior to this. In my case, your lack of experience in relationships wouldn't work for me if I would have met you 20 years ago. 

I wish you the best of luck for the future . If you are as you have presented yourself, driven by goals in life you should be just as sucessful in meeting a future wife of yours but you need to work as hard as for reaching your other goals.  That could mean that your have to work on your persona and maybe stay more independent from your parents.
  • Anonym (Woman)

Jag skrev för ett tag sen och försökte ge konstruktiva råd om hur du skulle resonera kring ditt sökande efter en framtida fru. Ser dock att inläggen,från din sida Rick, blir längre och längre och mer och mer märkliga. I ärlighetens namn så har jag inte orkat läsa allt du skrivit för det tuggas på om samma saker hela tiden.

Kontentan av det du skriver (enligt min uppfattning) är att du har en relativt förlegad kvinnosyn, du är en gamer, bor hemma hos mamma (bokstavligt talat), oskuld, drömmer om att bli en ceo men inte en kommit in på en högre akademisk utbildning, verkar heller inte vara mannen som är festens dragplåster utan snarare relativt begränsad i de sociala kontakterna och på det kanske ett yttre som inte stämmer överens med idealbilden i västvärlden. Alltså, jag är ledsen att säga om du är så duktig på logik så borde du också kunna se att dessa faktorer sammantaget inte ger dig bästa utgångsläget att intressera kvinnor. Det är kanske det som är ditt största problem, du ser inte vad vi ser av varken dig själv eller andra. Din adopterade asiatiska vän du beskrev som en arbetsnörd kanske snarare ses som en ambitiös och smart person som dessutom har en vältränad kropp. Bara för att han inte vill bli ceo så är det inget som säger att andra ser honom som icke-ambitiös.

Jag är ledsen att säga det, men bara för att du säger att du vill något gör dig inte mer ambitiös så länge du inte kan uppvisa bevis på att du är på väg i den riktningen.  Om du nu vill ha en gedigen utbildning och inte kommer in i Sverige så får du väl söka dig till ett välrenommerat universitet utomlands där man även får gå igenom intervjuer där du verkligen ges en chans att visa att man är värd sin plats. Det är nog det enda tips jag kan ge för att du ska ge dig själv en möjlighet att komma vidare i livet. 

• Anonym (Woman)

Jag skrev för ett tag sen och försökte ge konstruktiva råd om hur du skulle resonera kring ditt sökande efter en framtida fru. Ser dock att inläggen,från din sida Rick, blir längre och längre och mer och mer märkliga. I ärlighetens namn så har jag inte orkat läsa allt du skrivit för det tuggas på om samma saker hela tiden.

Kontentan av det du skriver (enligt min uppfattning) är att du har en relativt förlegad kvinnosyn, du är en gamer, bor hemma hos mamma (bokstavligt talat), oskuld, drömmer om att bli en ceo men inte en kommit in på en högre akademisk utbildning, verkar heller inte vara mannen som är festens dragplåster utan snarare relativt begränsad i de sociala kontakterna och på det kanske ett yttre som inte stämmer överens med idealbilden i västvärlden. Alltså, jag är ledsen att säga om du är så duktig på logik så borde du också kunna se att dessa faktorer sammantaget inte ger dig bästa utgångsläget att intressera kvinnor. Det är kanske det som är ditt största problem, du ser inte vad vi ser av varken dig själv eller andra. Din adopterade asiatiska vän du beskrev som en arbetsnörd kanske snarare ses som en ambitiös och smart person som dessutom har en vältränad kropp. Bara för att han inte vill bli ceo så är det inget som säger att andra ser honom som icke-ambitiös.

Jag är ledsen att säga det, men bara för att du säger att du vill något gör dig inte mer ambitiös så länge du inte kan uppvisa bevis på att du är på väg i den riktningen.  Om du nu vill ha en gedigen utbildning och inte kommer in i Sverige så får du väl söka dig till ett välrenommerat universitet utomlands där man även får gå igenom intervjuer där du verkligen ges en chans att visa att man är värd sin plats. Det är nog det enda tips jag kan ge för att du ska ge dig själv en möjlighet att komma vidare i livet.

En annan sak, för att återgå till din oönskade adopterade vän så tror jag utan att vara alltför säker, varför du ser honom så oattraktiv handlar det om att ni är så olika. Han kan avhandla ämnen som kultur, politik etc sånt som alla människor kan relatera till och kan hitta gemensamma nämnare. Väldigt få människor kan något om programmering och ha ett trevligt och lättsamt samtal kring det såvida det inte är jobbrelaterat. Skulle du dra upp något sånt på en date  så skulle jag antagligen sagt att jag akut behöver gå på toaletten för att sen inte komma tillbaks. Att du inte förstår hans typ av humor beror nog till viss del på att svenskan är ditt andraspråk men också kanske för att du helt enkelt förstår de sociala koderna.

I min ungdom dejtade jag en sån där riktig teknolognörd, phD i teknisk fysik och han är idag just Ceo och ägare för börsnoterat bolag som han själv startat. Kändes som jag precis outat både mig och han😂 Kan lova dig att han inte hamnade där enkom för sina teoretiska kunskaper . Han är en social magnet, relativt vältränad och hade en förmåga att verka intresserad av allt och alla som kom i hans väg. Han är inte den snyggaste man rent fysiskt som jag dejtat men jäklar vad den mannen fått ligga för han kunde verkligen charma byxorna av en😆. Med det sagt, det var framförallt hans sociala förmåga som gjorde honom så intressant. Han jobbade galet mycket under den tid vi dejtade men aldrig att han skulle i något socialt sammanhang sitta och orera om sin programmering. Jag attraherades av honom för att han var förbannat jäkla rolig och hade besk humör, gav mig motstånd i alla typer av diskussioner, hade samma musikintresse som jag själv men kanske framförallt för att han bekräftade mig som person och kvinna, både mentalt men också fysiskt. 
    Där Rick har du egenskaper som går utöver allt ytliga och fysiska attribut som verkligen går hem hos kvinnor. Du har en lång väg att gå för att lära dig om både dig själv och andra.

• Anonym (Woman)
    Anonym (Rick) skrev 2024-07-11 07:31:55 följande:
    AnonymWoman Du sammanfattar mina personliga egenskaper helt och hållet fel och har inte alls träffat min familjevän, trots att du försöka upphöja hans personlighet till höghöjderna, för att trycka till mig. Vad väldigt märkligt att du tidigare har umgåtts med och varit intresserad av en kille som enligt dig själv var mycket lik mig, ändå tydligt framhåller att jag inte skulle vara till intresse för dig (oerhört motsägelsefullt av dig). Ja, det är tydligt att du inte har läst mitt inlägg, du har ingen logik i dina resonemang.

Jag borde vara festens sociala plåster men eftersom svenska tjejer och killar också för den delen, inte kan se bortom det som är ytligt får jag aldrig ens chansen eller inbjudan. Det är det som är det stora problemet i kulturen. Orättvisan och ologiken i att min familjevän har kunnat få en blond fotomodell till fru och jag aldrig ens har fått ett ögonkast från en tjej, än mindre som jag tidigare tyckt varit i min ?stil? är vad som är problemet och som jag blir frustrerad över.
    Men va?! Är jag så otydlig i mitt skriftspråk?
    Vilka egenskaper har ni mer gemensamt, du och min ex än just att ni var fenor på matematik och programmering? Att han råkade forska i det när vi träffades var bara en parentes. Han tyckte själv att en del forskatkollegor från bl a kth var skittråkiga för att  som han uttryckte det, var för teknolognördiga. Han var på de andra punkterna heör tvärtemot vad du är. Framförallt hade han flyttat hemifrån sen 10 år tillbaks och hade erfarenhet av både korta och längre förhållanden . Man är en personlighet och ser man sig själv som enkom teknolog t ex så har man inte fattat någonting. Du får sluta tro att din identitet och personlighet är ditt jobb eller din jobbtitel. Det är om något ytligt att basera sin hela persona på en enda egenskap. Ingen människa, vare sig du är ekonom, snickare eller fotomodell är bara det och den tanken måste du förstå. 
    Det är inte jag som höjer din vän till skyarna, den tillvaro han själv lyckats skapa är bekräftelse nog på att han gjort något rätt. Du säger att han inte kan något om avancerad programmering utan "BARA" kultur, samhällsfrågor och religion. Just dessa ämnen är något alla människor kan samlas kring och diskutera.  Det finns inte en enda vettig person i hela världen som skulle orka lyssna på avancerad programmering och simuleringsmodeller. Det anses kufigt och märkligt att inte kunna prata om något annat än det som är ens comfort zone.  

Det har sagts förut och du har beskyllt flera av oss att inte vara logiska i våra resonemang. Men om det är någon som inte är logisk så är det faktiskt du.
  • Anonym (Woman)
    Anonym (Rick) skrev 2024-07-12 03:09:40 följande:
    Oj, du har mycket fel i det som du skriver, du verkar kanske inte ha så jättebra koll på vad du skriver om eller vara särskilt insatt när du skriver saker som inte kan överensstämma med sanningen? Du kanske, som en vänlig rekommendation från mig till dig, ska försöka referera lite mer till sanningen i dina skrifter, utgå mer från verkligheten och sätta dig in i det som du skriver om, exempelvis vad svenska tjejer utgår från (och det är inte personlighet, utan bara det som är ytligt och de egenskaper som är utseendefixerade). Jag däremot har en spännande personlighet bland annat eftersom jag har koll på vad jag skriver om och sätter mig in i olika frågor. Det borde svenska tjejer kunna uppskatta men de kan inte se något annat än det som är ytligt och det är en skam för Sverige.
    Ok.
    Du är en slyngel på 26 år, två åpplen hög, bor hemma hos mamma, okysst och därtill oskuld, otrevlig, ohyfsad, totalt nollställd när det kommer till sociala koder, älskar programmering, har inte ens vid närmare 30 kommit in på någon akademisk utbildning och jag ska ta råd från dig?! Ge dig. Läs vad jag skriver. Din vän har fått en vacker fru just för allt annat han är än snygg. Fattar du inte det? Du verkar bara intresserad av gaming och programmering medans han intresserar sig och pratar om det som är i 98 % av befolkningen kan diskutera och finna intressant. Ge dig någon gång! Är han nu lika kort och oattraktiv som du så är ju just han beviset på att kvinnor inte är ytliga. Dom ser honom som attraktiv tack vare hans egenskaper. Egenskaper som uppenbarligen du saknar. Du kan tycka vad du vill om hans personlighet men hans sätt och personlighet går uppenbarligen hem hos vackra kvinnor. 
  • Anonym (Woman)
    Anonym (Rick) skrev 2024-07-12 03:07:15 följande:
    Du har helt fel i att jag inte har en intressant personlighet. Jag har tydligt kunnat bevisa att jag har en stor och bred, spännande personlighet med mycket som svenska tjejer borde uppskatta. Men de flesta svenska tjejer kan bara se på det som ligger på ytan, det som är ytligt och utseendefixerat. Hade de varit intresserade av personlighet hade många tjejer bildat kö för att få det som jag kan erbjuda dem.

På vilket sätt har du en bevisat att du har en stor,och bred spännande personlighet (sic)?  Det räcker inte med att säga att man är något. Då hade du inte påbörjat den här tråden från början. 
  • Anonym (Woman)
    Anonym (Oppenheim) skrev 2024-07-14 13:07:44 följande:
    Har inte sett något som faktiskt är positivt i hans personlighet än. Enbart negativa. Att han är intresserad av programmering? Alltid bra med hobbies, ingenting som direkt får en tjej på fall däremot. 
    Det är inte lätt när det är svårt och den här unge mannen lägger snavben för sig själv hela tiden vilket är lite tragiskt. Största problemet är att han inte ser det vi andra ser och med det sagt finns det ingen lösning på hans problem. 
  • Anonym (Woman)
    Anonym (Oppenheim) skrev 2024-07-14 13:07:44 följande:
    Har inte sett något som faktiskt är positivt i hans personlighet än. Enbart negativa. Att han är intresserad av programmering? Alltid bra med hobbies, ingenting som direkt får en tjej på fall däremot. 
    Det är inte lätt när det är svårt och den här unge mannen lägger snavben för sig själv hela tiden vilket är lite tragiskt. Största problemet är att han inte ser det vi andra ser och med det sagt finns det ingen lösning på hans problem. 
  • Anonym (Woman)
    Anonym (Rick) skrev 2024-07-22 00:15:23 följande:

Oj, vad mycket elakheter som ni har utsatt mig för i den här tråden, jag är väldigt överraskad över att man kan skriva såhär som ni har gjort. Jag har blivit riktigt chockad över hur ni har förenats i en slags kampanj för att vara riktigt elaka och oförskämda mot mig, genom att kalla mig för massa elaka saker och skriva hånfulla och fördomsfulla kommentarer om mig. Det har tagit tid för att mig att försöka förstå ert beteende och jag kan fortfarande inte förstå hur man kan bete sig såhär som ni har gjort. Ni struntar helt i min bild, i mina erfarenheter och försöker att få det att framstå som att felet enbart ligger på mig. Ni är helt förblindade av er själva och er egen upplevelse, så att ni inte klarar av att se sanningen och verkligheten. Ni klarar inte av att förankra era skriftliga kommentarer i verkligheten. Jag har ärligt och sant berättat hur sanningen ser ut, även om den inte är så rolig för mig, jag har berättat om mina erfarenheter och öppnat upp mig inför er för att få råd och hjälp, inte förolämpningar och elaka kommentarer. Jag har öppnat upp mig själv utifrån verkligheten och berättat om de upplevelser jag har haft samt jämfört med hur andra personer som har liknande förutsättningar som jag har. Jag ville få genuina och godsinta rekommendationer om hur jag ska gå tillväga när de flesta svenska tjejerna har det här oacceptabla beteendet och inte klarar av att se något annat än det som är ytligt och som man inte kan påverka själv, även när de blir äldre. Jag bad om hjälp för att få svenska tjejer att förstå att de inte kan fortsätta att bete sig såhär. Ett fåtal i tråden har skrivit några rekommendationer och er berömmer jag. Men de flesta av er har varit så oförståeligt elaka och oförskämda att jag faktiskt måste fördöma ert sätt att bete er och uttrycka er, det är en skam faktiskt. Ni verkar inte kunna ta sanningen eller verkligheten i beaktan, eller bli motbevisade genom logiska argument och förklaringar, ni argumenterar utifrån fantasier och egna känslor och har skrivit så mycket elakt om mig. Ja, jag fördömer det här. Ni vet nog vilka ni som ska ta åt er är, för då känner ni på er att ni inte har betett er så bra som ni borde.

Fast sanningen är ju den att du inte hittat en kvinna och vi försöker ge råd och tips om vad, av det du berättar, snarare repellerar än attraherar kvinnor. När du sen tog upp din adopterade bekant som ett exempel tog vi nog tillfället i akt och använde honom som referens på en person som i de flestas ögon verkar vara en sympatisk, lättsam och intressant figur trots han enligt dig har utseendet emot sig. Det verkade vara en trigger för dig att en person så olik dig själv kan lyckas på det sociala planet.  Och det är nog sanningen, för att vara krass, din personlighet är inte tillräckligt intressant och trevlig för att attrahera kvinnor.
Svar på tråden så jättefrustrerad