så jättefrustrerad
Vad menar du med "de mesta tjejer som gillar killar vill nog inte ha en i personligheten tjej som sin kille"? Vad innebär det rent praktiskt? Ge exempel, din svenska är på gränsen till omöjlig att förstå.
Du har verkligen bestämt dig för att alla dina problem är någon annans fel. Offerkoftan är varm och fluffig.
Det är inte diskriminering att ha krav på att kunna svenska för att gå på svenska universitet. Vad hade du tänkt dig, kantonesiska eller?
Det är inte svenska tjejers fel att de inte vill ha dig, med din attityd kommer du att skrämma bort väldigt många kvinnor, svenska eller inte.
Surkarten, jag har tidigare sagt att du har döpt dig till ett bra aliasnamn för du är verkligen sur, känns det som. Jag tror på att man som man behöver kunna utföra grundläggande självförsvar men jag är inte en våldsam man och även om jag hade varit det så hade jag inte haft de fysiska förutsättningarna att göra något. Surkarten, du behöver inte vara orolig, för jag tror inte att våld är någon lösning när det kommer till att få svenska tjejer att ta sitt sunda förnuft. Men du kanske har en annan ideologi Surkarten och tror på våld?
Jag tror däremot på att man kan få svenska tjejer att förstå att de behöver ändra sig från sin ytlighet och fixering runt ytliga egenskaper, genom att övertala och prata allvar med dem. Men svenska tjejer är dåliga på att lyssna men jag hade faktiskt kunnat ge dem sanningen om de bara varit öppna för att höra den. Många svenska tjejer kanske dock är som Kirrow i denna tråden och är väldigt känsliga för att få höra sanningens öga.
Du Surkarten kanske är den av oss som behöver söka professionell hjälp om någon av oss behöver söka hjälp. Du verkar bara kunna vara elak. Många i den här tråden har varit så riktigt elaka mot mig och sagt att jag har haft Tourettes syndrom och varit bipolär och nu skriver även du att jag måste söka sjukhusläkarvård. Men i själva verket är det nog du som behöver söka vård för att inte vara så elak. Så många i tråden är dubbelbestraffande och inkonsekventa. Ni säger att ni inte kan förstå mig ordentligt men när jag försöker skriva utförligt och gör som ni säger och använder ChatGPT så skriver jag väggar att text och behöver söka professionell hjälp för detta. Ni kanske ska försöka vara lite mindre elaka och bestämma er hur ni vill ha sakerna?
Jag har förklarat mycket tydligt för er alla, varför min språksituation ser ut som den ser ut. Du kanske kan läsa igenom tråden för att själv förstå detta. Det är inte lätt att komma helt ny till ett land som har ett helt annat bokstavssystem och ett helt annat numeriskt system och ett helt annat och internationellt betraktat väldigt svår grammatiskt system, när dessutom mina föräldrar inte själva varit bra på språket. Jag hade redan gått flera årskurser i kinesisk skola samt kinesisk kväll- och helgskola. Jag var ambitiös och hade lärt mig en bra kantonesiska. När jag sedan kommer till ett helt nytt land så måste jag lära om mig allt från början och får gå om alla årskurser, eftersom jag inte pratar ett enda ord i det svenska språket eller kan något i den svenska skolan. Jag var 13 år men kunde inte skriva en enda bokstav eller förstå en enda siffra på svenska och har fått arbeta hårt utifrån det läget där allt har varit helt nytt för mig. Jag är en stark och kraftfull kämparsjäl och har kommit långt i livet utifrån den bakgrunden.
Vi har inte heller pratat någon svenska hemma eller umgåtts med många andra svenska familjer. Mina föräldrar har sagt att det är viktigt att lära sig svenska men att många i Sverige pratar och förstår engelska bra så att det inte är lika viktigt som i andra länder där ingen förstår engelska. Men jag har inte haft språkämnen som mina bästa ämnen i skolan heller, jag har varit bättre på matematik och naturvetenskaperna. Mina systrar och bröder som har varit bättre på språkliga ämnen kan prata och skriva bättre på svenska än jag, men jag har satsat på matematik och naturvetenskaperna för att bli en teknisk verkställande direktör på ett stort programmeringsföretag.
Men ändå så har jag genom att kämpa hårt, kunnat lära mig flera olika språk, i alla fall på en grundläggande nivå. Det visar vilken kämpe och hur hårt arbetande som jag är. Min svenska är faktiskt bra på det stora hela men inte jättebra i skrift, men om du hade talat med mig oralt så hade du hört att jag har en bättre svenska, bara att jag har en dialekt. Jag kan kantonesiska, jag kan engelska bra och jag kan svenska bra, jag kan lite tyska och lite mandarin så jag har inte skulden i detta utan jag har kämpat som en kämparsjäl. Du är inte snäll som säger att jag har inlärningssvårigheter eller att jag säger att det är någon annans fel men du borde erkänna att jag har kommit långt utifrån min bakgrund och att det är tack vare mina personliga kvaliteter och min personliga arbetsmoral. För jag är en kämparsjäl som arbetar hårt för mina mål. Det borde du kunna se om du läser mina inlägg. Att jag inte skriver helt perfekt svenska innebär inte att jag inte har arbetat för att överkomma den diskriminering och det motstånd som det svenska folkets samhälle har satt upp för mig och min familj. Jag har kommit långt vilket visar på vilken stark personlighet som jag har.
"Även om studieledaren och antagningshandläggaren inte vill släppa in mig på den Kungliga tekniska högskolan eller Chalmers nu, så kommer jag att arbeta hårt för att få dem att förstå att de inte kan hindra mig, genom att kollaborera i lönndom för att diskriminera mot mig. Det finns ingen som helst motivering till att man behöver ha Svenska tre för att läsa program på engelska men ändå så samarbetar de hemligt för att diskriminera mot mig. Om jag hade haft en fru hade jag haft någon som kunnat ge mig stöd i hur jag göra, för att studieledaren och antagningshandläggaren inte ska kunna hindra mig. Hon hade kunnat gå med mig när jag besöker dem och se till att de förstår att de inte får diskriminera."
Det du skriver här är paranoida vanföreställningar. "Samarbetar hemligt".Tror du på fullt allvar att det är normalt att släpa med sin fru för att hon ska försöka övertala en studievägledare att släppa in dig på Chalmers när du saknar behörighet? Hur tror du samhället funkar egentligen? Hur tror du antagning till högre utbildning fungerar?
Vad tror du att en hypotetisk fru hade gjort för nytta? "Snälla bussiga, ni kan väl släppa in Rick?". Ingen som saknar behörighet kommer in, det är ingen diskriminering att sakna behörighet, du är inte den enda.
Du behöver ingen fru, utan en god man och/eller ledsagare. Dina texter är så världsfrånvända, att du kan inte vara psykiskt frisk.
Oj Rob, du var knappast en väldigt snäll person. Jag tror knappast att du heller är förstahandsvalet för tjejer när du skriver sådär. Du var inte bra instruerad, jag undrar om du ens har någon tjej eller kan få en tjej. Nej, det tror inte jag utifrån hur du skriver, men jag vet inte. Jag tror kanske inte att du heller är det kvinnor söker efter, om du skriver till mig på det där sättet.
Men jag vet däremot att jag har mycket att erbjuda en tjej och som tjejer kan gilla, men det är inte ytliga egenskaper. Jag kommer att bli teknisk verkställande direktör och då skaffar jag mig mer pengar än vad man gör som förtroendefonderna, för det är en opålitlig industri som styrs av huvudvindarna men tekniken går alltid framåt. Jag kan skaffa linser med blå ögonfärg också. Som du förstår har jag arbetat mycket med det som jag kan arbeta med. Jag är inte perfekt men jag är en kämpe som arbetar för att bli en bättre man. Jag är inte det ytliga som alla tjejer vill ha men jag har mycket som är under ytan som tjejer borde vilja vara intresserade av.
Men svenska tjejer är ändå inte intresserade för de ser bara till de egenskaper som man inte kan påverka. De ser inte till personligheten eller ambitionerna eller vem man är som person eller vilken karriär man vill satsa på. Det är det som gör mig frustrerad och jag blir frustrerad över att jag inte kan få svenska tjejer att förstå att det finns något större än det som bara är ytligt och genomskinligt. Ja, det är sorgligt för Sverige att svenska tjejer är så även när de blir äldre. Att svenska tjejer inte kan se till personliga egenskaper, det är sorgligt. Men jag är tvingad att åka till Kina eller Thailand i Asien för att hämta hem en fru, men jag hade varit intresserad av svenska tjejer, men detta är vad de tvingar mig till. Det är sorgligt för Sverige.
Rick, om du vill läsa mastersprogram på engelska, måste du först läsa minst 180 högskolepoäng på ett svenskt universitet eller motsvarande på ett utländskt universitet.
De programmen (i Sverige) är på svenska, så där kommer kravet på Svenska 3. De 3 första åren sker undervisningen på svenska, år 4 och 5 på engelska.
Fattar du nu? Har du redan 180 högskolepoäng inom relevanta ämnen?
Surkart sur, du får säga om du tycker att det blev väldigt svårt för dig nu att kunna svara ordentligt. När du fått en naturvetenskaplig, logisk och tydlig förklaring med jämförande analyser som motbevisar dina argument, kanske du har förstått att du har väldigt ologiska resonemang. Det blev uppenbart för alla i tråden att dina argument inte har någon stor förankring mot verkligheten eller någon koppling till sanningen överhuvudtaget, du står därför helt motbevisad av mina vetenskapliga och tydliga resonemang. Du kan inte svara på de vetenskapliga kontrollfrågor som jag ställer eftersom ditt argument inte håller måttet. Ditt argument är inte logiskt och inte kopplat till sanningens förhållande. Kanske att du nu måste låta dig tvingas att acceptera att du blivit vetenskapligt motbevisad och erkänna att de flesta svenska tjejerna inte tycker att andra egenskaper är viktiga, än de som är ytliga och genomskinliga. Erkänn gärna det för att vara sann mot ärligheten men också klädsam och uppriktig mot dig själv. Jag har logiskt motbevisat vad ditt argument går ut på och du har ingen möjlighet att argumentera emot utifrån de frågor som jag ställt till dig utifrån logiken och sanningen. Det är inget att vara sur över utan att acceptera.