Inlägg från: Anonym (Oppenheim) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Oppenheim)

så jättefrustrerad

Din imaginary girlfriend kanske kan fixa din längd, eller varför inte din personlighet också?

Men svenska tjejer kanske är för dumma för det också?

• Anonym (Oppenheim)
    Anonym (Rick) skrev 2024-06-30 14:54:21 följande:
    läsa o titta på detta  Oppenheimer detta tkte ja va ett mkt mkt bra svar på dej?!
    Varför ger du tummen upp på dina egna inlägg? 
  • Anonym (Oppenheim)
    Anonym (Rick) skrev 2024-06-30 17:43:52 följande:
     Oppenheim  ja fråga dej Vrfr e  du elak?
    Jag gillar inte dig och dina elakheter. Det du skickar ut får du räkna med att få tillbaka. Du är inte en sympatisk person med bra personlighet. Det får du räkna med att höra.

Skulle du däremot vara en sympatisk människa med bra personlighet och trots det få osakliga elakheter tillbaka, så skulle du kunna räkna med att jag försvarar dig.

Så simpelt är det. Otroligt okomplicerat.
  • Anonym (Oppenheim)
    Anonym (Rick) skrev 2024-06-30 17:56:49 följande:

Okej, nu skriver jag till allihopa i min tråd för att bevisa för er hur öppen som jag är och hur hårt som jag faktiskt är beredd att arbeta. För jag är en kämpe som kämpar för att nå mina mål.

Om vi i ett teoretiskt perspektiv säger att jag arbetar jättehårt med det som jag kan arbeta med. Personlighet, intressen, kultur, språk, frisyr, min utbildning, Svenska tre, karriär och så vidare. Om jag gör allt det som ni i tråden säger och förändrar min syn på saker och mina värderingar och överger min kultur och min familj och bara blir som svenskar i min personlighet. Om jag arbetar med alla de egenskaper och utgångspunkter som jag naturvetenskapligt kan förändra och blir så helt perfekt att ingen i den här tråden kan ha något att säga om det.

Hur mycket problem kommer jag då fortsätta att ha utifrån de egenskaper, som jag naturvetenskapligt faktiskt inte kan förändra (längd, gener, hårkvalitet, etniskt ursprung)? 

Jag kanske kan få en snyggare frisyr om jag går till en hårfrisör. Jag kanske kan se ut som att jag är någon halv tum längre i ett par lyftarskor och kanske kan framstå vara mer som en integrerad eller adopterad svensk om jag har på mig andra kläder. Men de stora bitarna av de här egenskaperna kan jag aldrig förändra, det är bara så naturvetenskapen är som ni vet. Det är mycket som ni håller emot mig som jag inte har en chans att påverka vilket ni vet.

Om ni nu inte kan lova att jag kommer att få den tjej som jag vill ha, ifall jag arbetar med de egenskaper som jag naturvetenskapligt kan arbeta med, då har ni tydligt bevisat min poäng! Att svenska tjejer bara är ytliga och grunda och utgår från ytliga egenskaper som man naturvetenskapligt inte kan påverka! Om ni inte kan säga att jag kommer att få träffa många intresserade tjejer eller kanske till och med kan välja en fru utifrån min typ, när jag har gjort det som jag kan påverka själv, då bevisar ni att mitt argument är sanningsenligt. Det visar att det inte spelar någon roll om jag arbetar med det som jag kan arbeta med för det är inte det som svenska tjejer tycker är viktigt. De tycker bara att det är viktigt med det som man naturvetenskapligt bevisat inte kan förändra! Så varför ska jag då tvingas överge hela min personlighet om det ändå inte kommer att ge ett resultat.

Så nu ska det bli väldigt intressant för mig att lyssna på er.

Vafan!? Ska kvinnor servera dig en tjej? Tror du tjejer snackar ihop sig och delar ut tjejer till killar? 

Du är bara för mycket. Har du någon annan form av svårighet? Autism?

• Anonym (Oppenheim)
    Anonym (Rob) skrev 2024-06-30 21:25:42 följande:

Det är bara att inse att du har inte det kvinnor söker.

Det är inte för inte som denna TikTok blivit så populär.

?Trust Fund, 6?5, Blue Eyes?

Kvinnors drömman är en hårt arbetande, rik och lång man.

En kort, lite plufsig man med en dålig kvinnosyn som vill att en smal, blond gamertjej ska följa med på hans möten med Chalmers och hålla handen så de inte diskriminerar honom för att hans betyg i svenska är så dåliga, en tjej som i övrigt ska fixa hans karriär där han av någon anledning förväntar sig bli en CEO på ett företag? Killen som tycker att svenska tjejer är så fruktansvärt ologiska i sina val och tvingar honom att inte ha några krav på en tjej. Killen som i övrigt ser tjejer som en homogen grupp och bedriver någon form av konspiration mot honom?

i jämförelse med en lång, rik kille? (Antar trevlig med)

oj, vilket svårt val för tjejer.
  • Anonym (Oppenheim)

Jag fattar verkligen ingenting. Du beskriver dig själv som en oattraktiv kille, vill att tjejer ska se personlighet och bortom ytan, och där blottar du.... en ännu värre kille?

• Anonym (Oppenheim)
    Anonym (Rick) skrev 2024-07-01 20:03:02 följande:

Oppenheimer  Nu behöver jag faktiskt ta itu med dig också. Du verkar verkligen vara en mycket modig kille som kan skriva såhär. Men det är nog du som kanske antagligen är kort och lite plufsig tror jag. Hur lång är du själv, du som vågar skriva nedsättande och hånfullt och elakt om hur kort jag är, vilket jag alltid varit uppriktig med? Är du kanske lite plufsig själv om du påstår att jag är det för det har inte jag sagt, bara att min kroppsmassa har satt sig på dåliga ställen på kroppen? Har du ens själv någon tjej som vill vara med dig? Om du inte kan svara på mina ärliga frågor så tycker jag inte att du ska skriva det på det här elaka och oförskämda sättet till mig, Oppenheimer. Du kanske ska arbeta med din personlighet, då kommer du kanske kunna få en tjej, för tjejer kanske inte heller tycker att väldigt elaka personer är så bra att vara med.

Oppenheimer, jag måste säga att jag tycker att du inte är logisk när du skriver. Du kanske får arbeta med din svenska. Jag vet att du kanske inte heller har en tjej men det är ditt problem som du får arbeta med. Jag är däremot en kämpe som arbetar med mina problem, för jag har varit öppen med att jag inte är perfekt, men jag tar itu med de problem som finns. Jag har den insikten och det har kanske inte du Oppenheim. Jag kommer få mycket pengar när jag blir teknisk verkställande direktör men du nog kanske inte kommer att få så mycket pengar vilket gör att jag kommer att få tjejerna som inte du kommer att få. Om du är lite snäll nu så ska jag vara snäll och försöka se till att du också får en tjej. Mest av allt så verkar du kanske inte vara en väldigt trevlig kille heller, men alla har problem.

Jag har mina problem med det finns en sanning till varför det är så. Det finns orsakssamband. Jag har varit uppriktig med hur svenska tjejer beter sig mot mig, att de även när de blir lite äldre, fortsätter att bara leta efter ytliga egenskaper som man inte kan påverka. Jag har inga krav eller standarder för en tjej men ändå så har jag inte fått något intresse en enda gång i mitt liv. Jag har jobbat med min personlighet för jag är en kämpe, men svenska tjejer tycker inte egenskaper som inte är genomskinliga och ytliga är viktiga. Det har tvingat mig att behöva åka till Kina eller Thailands för att hämta en fru. Det är sorgligt för Sverige att ha tjejer som är på det sättet. Du förnekar sanningen Oppenheim men sanningen är samma för dig och för mig. Jag tycker att du ska gå till verkligheten och se sanningen i ögat. Du måste också lära dig att bete dig bra.

Varför anser du det är logiskt att andra ska vara snälla mot dig? Reaktionerna du får är fullt logiska på inläggen du skriver. Hur hade du tänkt uppnå en förändring om du inte är benägen att se det som behövs förändras. 

Ditt ego verkar vara extremt lättsårad och du behöver tänka mer logiskt/ tekniskt och inte blanda in en massa känslor. Du framstår som irrationell. Du skulle kunna starta en tråd och fråga efter tips på hur man raggar i stället för att kasta skit på svenska tjejer. Du beter dig extremt barnsligt, t o m dina visioner om att bli CEO på nå stort företag är barnsliga. Du tror dessutom att det skulle vara något plus i kanten på din personlighet, i stället så är det ett minus då det visar hur verklighetsfrånvänd du är.

Rimliga ambitioner (för att nå en CEO post) skulle vara att du ville gå exv industriell ekonomi, (inte något programmeringsskit) (alternativt att du känner dig nöjd med din programmering och planerar att ta dig vidare inom det.

lägg av med bjäbbandet.

• Anonym (Oppenheim)
    Anonym (Rick) skrev 2024-07-02 23:09:30 följande:

Ja, om ni i tråden skriver ärligt och logiskt så har han ingen chans att få en fru eller en bra fru. Han borde också med tvång ha fått sluta att ha krav och standarder på tjejer. Han borde vara en jungfru som aldrig har fått någon kyss av en tjej tidigare och som blivit avvisad av svenska tjejer väldigt många gånger. Han borde ha fått tvingats åka till Asien för att hämta hem en tjej, om ert resonemang var logiskt och rättvist. Men det är tydligt att ni inte har någon logik i det som ni resonerar runt eller är befästa i verkligheten. Ni skriver saker som inte stämmer med verklighetens förutsättningar.

För han är gift sedan några år med en svensk fotomodell som är lång och smal och har har långt blont hor och som doktorerar på universitetets högskola. Han blev tillsammans med henne redan efter gymnasieskolan och jag vet att han innan hade en annan svensk flickvän när han gick i skolan. Så han har inte tvingats åka till Thailand eller Kina för att hämta hem en fru, trots att ert argument är att väldigt korta asiatiska killar inte är omtyckta av de svenska tjejerna. Han har en grundare och genomskinligare personlighet än vad jag har, den är inte so stor. Han är också asiat vilket svenska tjejer inte gillar, enligt några i tråden. Om ert argument hade haft förankring i verkligheten så hade det varit tydligt att han, med sin avsaknad av en personlighet som tjejer gillar, aldrig hade kunnat gifta sig med en så bra fru. Ni kommer säkert säga att han har en mycket bättre kvinnosyn än mig, men hans fru säger att hon är en Mjuk Flicka (ni kan söka fram på sökmotorer vad det innebär, om ni inte vet det) och det verkar han inte ha några jättestora problem emot att hon vill vara. Så han verkar inte vara så väldigt väldigt feministisk som ni säger att man måste vara om man ska kunna få en fru.

Han arbetar mest och kanske inte har väldigt många timmar varje dag som han kan lägga på henne. Han kanske därför inte heller har en mycket bättre kvinnosyn, än den som jag har, enligt ert argument. Eller så är sanningen att vi båda har väldigt bra kvinnosyner vilket ni är många som i era hjärtans hjärtan vet om, men ni vill bara vara elaka mot mig? Jag däremot har mycket som en svensk tjej borde vilja ha. Jag vill gärna vara inlyssnande mot en tjej och är familjeorienterad. Jag tycker att det är viktigt att ge en fru mycket tid med mig, så att vi kan göra roliga saker tillsammans som att spela och programmera, jag vill alltså göra saker med henne. Men min familjs vän verkar inte göra väldigt mycket med sin fru under hela dagarna utan han arbetar och springer runt och så är de bara några timmar varje dag med varandra. Jag hade kunnat ge hans fru mer värdefull tid. Så jag har alltså mer som en fru borde kunna vilja ha, än han, men ändå är han den som kunnat välja en fru.

Så sanningen är att ni inte har någon logik eller förankring i verkligheten när ni argumenterar. Det har jag nu bevisat. Det finns ingen sanning i det som ni försöker säga. Ni försöker säga det är mitt fel att alla svenska tjejer som jag träffat inte kan se något annat än det som är ytligt. Ni säger att min personlighet är problemet och min kvinnosyn. Om det hade varit så, hade min familjs vän aldrig kunnat få gifta sig, eller få gifta sig med en bra fru. Då hade ert argument varit logiskt konsekvent men eftersom det inte är sanningen, är det tydligt att ni inte har ett argument som är förenligt med verkligheten eller sanningen. Ni har blivit motbevisade av verkligheten och jag har bevisat mitt argument med logisk naturvetenskap. Det är tydligt att evidensen inte ger stöd för ert argument för det argumentet är ett påhitt för att vara elaka mot mig, det är sanningen, inte för att reflektera hur sanningen ser ut.

Din kompis låter som en trevlig kille med en ödmjuk inställning till livet och rimliga ambitioner. Jag förstår att han är tagen. Du låter dessutom avundsjuk, vilket ger din personlighet ytterligare ett minus.
  • Anonym (Oppenheim)
    Anonym (Rick) skrev 2024-07-03 01:38:30 följande:

Nej Oppenheim, problemet är att han inte har något som en svensk tjej skulle uppskatta, om svenska tjejer nu hade tyckt att det var mer än ytliga egenskaper som var viktiga i livet. Kan du ens nämna en sak från det som jag har skrivit, som en svensk tjej hade uppskattat hos honom? Nej, det kan du inte för ditt argument håller inte mot verkligheten och vetenskapen. Nej det kan du inte, för det finns inte något sådant.

Problemet är att du argumenterar utanför logiken. Det finns ingen logik i att han kan få en fru men att jag ska tvingas köpa dyra biljetter och en bostad i Thailand, eller biljetter till Kina, för att få hämta hem en fru. Det finns ingen logik i det. Han har inget som svenska tjejer hade kunnat gilla om man ser till det som är under det ytliga. Men ändå är det han som har fått en smart fotomodell till fru och inte jag. Det bevisar att du inte har ett logiskt resonemang Oppenheimer. 

Problemet är att varför ska han få en sådan fru om inte jag kan få det? Varför kan han ha sina måttstockar men samtidigt så tillåter inte de flesta svenska tjejers orealistiska attityder och kulturer, mig att ha några, om jag vill ha en fru? 

Jag har genom vetenskaplig logik motbevisat ditt argument. Kanske att du nu får acceptera att du blivit motbevisad och erkänna att de flesta svenska tjejerna inte tycker att andra egenskaper är viktiga, än de som är ytliga och genomskinliga. Erkänn gärna det för att vara klädsam, sanningsfull och ärlig, Oppenheimer.

Du kan ingenting om vetenskaplig logik, ingenting av det du skriver berör det det minsta. Dina inlägg är för övrigt helt baserade på känslor, inte logik. Du beskriver din "vän" som en kort oattraktiv kille, men ändå så har han lyckats charma en tjej, som då ser igenom hans ytliga attribut. Var det inte det du ville? Att svenska tjejer skulle se förbi ytan och gå på personligheten i stället? Din "vän" är ju ett bevis på detta i så fall, att personligheten kan vara vinnande.

Det betyder också att du överskattar din egen personlighet. Att ha orimliga ambitioner är ett minus, att vara föraktfull och misogyn är ett minus, att vara avundsjuk och låtsas vara vän är ett minus, förutom hur du uttrycker dig i tråden, allt som du är är inte charmigt eller attraktivt.

Men du kan jobba på det. Först måste du identifiera hur en bra personlighet ser ut. Din "vän" kanske kan ge några tips. Om inte du har en teknisk, logisk uppfattning till din nuvarande personlighet så kommer du aldrig att kunna göra den förändringen. En sån förändring kommer att ta tid.
  • Anonym (Oppenheim)
    Anonym skrev 2024-07-12 12:04:59 följande:

Personligen skulle jag inte se två gånger på en kille som är 2 dm kortare än mig, halvtjock och med dåliga tänder.
    Dock aldrig, då är jag hellre själv.

Jamen, tänk på hans "vinnande personlighet" den är ju så fantastisk.
  • Anonym (Oppenheim)
    Anonym (Woman) skrev 2024-07-14 07:46:56 följande:
    Har inte sett något som faktiskt är positivt i hans personlighet än. Enbart negativa. Att han är intresserad av programmering? Alltid bra med hobbies, ingenting som direkt får en tjej på fall däremot. 
  • Anonym (Oppenheim)
    Anonym (Woman) skrev 2024-07-22 11:03:58 följande:
    Fast sanningen är ju den att du inte hittat en kvinna och vi försöker ge råd och tips om vad, av det du berättar, snarare repellerar än attraherar kvinnor. När du sen tog upp din adopterade bekant som ett exempel tog vi nog tillfället i akt och använde honom som referens på en person som i de flestas ögon verkar vara en sympatisk, lättsam och intressant figur trots han enligt dig har utseendet emot sig. Det verkade vara en trigger för dig att en person så olik dig själv kan lyckas på det sociala planet.  Och det är nog sanningen, för att vara krass, din personlighet är inte tillräckligt intressant och trevlig för att attrahera kvinnor.
    Tror inte det är möjligt att nå fram till en person som anser att hjälpen han behöver handlar om att få svenska tjejer förstå att de inta kan bete sig på det sättet (dvs ge honom nobben)
  • Anonym (Oppenheim)
    Anonym (Rick) skrev 2024-07-28 15:24:16 följande:

Jag har tvingats inse att många svenska tjejer kanske inte är så intresserade av mig. Jag har tidigare tvingas inse att inte ha några preferenser för en tjej. Jag har nu tvingas inse att jag måste åka till Thailand eller Kina för att skaffa en fru. Det är alltså vad många svenska och vissa andra tjejer har tvingat mig till, genom sitt beteende. Detta är vad de har gjort, genom att inte kunna se till det som ligger utan ytan utan bara avvisa mig utifrån egenskaper som jag inte kan påverka. Detta är oerhört jobbigt och tråkigt men det är sanningen. Många svenska och vissa andra tjejer verkar omöjliga att ändra sig, omvända sig till sanningen, att se till djupare egenskaper än det som är ytligt, att vända om och börja bete sig bättre, med respekt och hänsyn. Men det är sanningen som jag tvingats acceptera, det är en skam för Sverige. Ja, jag medger faktiskt detta, för jag kan medge saker som inte är så roligt, för jag tror på att man ska ta sanningen som den är. Jag är öppen om det här, för jag kan hantera sanningen, det är en av de många goda personlighetsdrag som jag har. Men att vissa skribenter i tråden ändå fortsätter att helt förneka att detta faktiskt är verkligheten, att de skriver att det är jag och min personlighet som är felet, det är chockerande och upprörande. Det har inte heller någon referens i sanningen. Ni har gjort så många försök att vara elaka och respektlösa mot mig, genom sårande och oförskämt formulerade skrifter. Er måste jag också tyvärr fördöma. 

Handlar tråden bara om att du föraktfullt ska få svenska tjejer att ändra sig och välja dig? Av vilken anledning då? Du är ju inte särskilt trevlig mot svenska tjejer överhuvudtaget. Jag förstår faktiskt inte vad det du förväntar dig ska vara attraktivt hos dig? Din personlighet är mer oattraktiv än ditt beskrivna yttre. 

Klarar du inte av att höra sånt så är din tråd helt onödig. Vad trodde du din tråd skulle generera egentligen? Att svenska tjejer skulle kasta sig på dig bara du är tillräckligt elak mot dom? Obegripligt.

Svar på tråden så jättefrustrerad