Inlägg från: Anonym (Rick) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rick)

så jättefrustrerad

Anonym (Oppenheim) skrev 2024-06-28 22:42:28 följande:
    Jag är en man. Antar att du har svårt att hitta vänner också. Ja, jag skäms över dig. Så verklighetsfrånvänd.
    Oppenheime  ja ha så de e du.  O ja anta att du inte ha tjej såklart. ja havänner som ja fått genom gaming o så  men du som e så bra på o ge relationship advice svara mej om du kunnat få tjejerna, nej de tro ja  inte ja. O ja skäms över dej för hur du bete dej mot mej. Du inte har varit snäll mot mej i tråd så de  e inte bra.

kanske du vill ha block?
  • Anonym (Rick)
    fultextad användarhandbok skrev 2024-06-28 23:45:33 följande:
    Dina upplevelser kan jag så klart inte argumentera mot. Skriver man på nätet så kommer det olika sorters svar. Jag vet inte om man kan tala om ansvar, uppstår inte attraktion så gör det inte, det är ingens ansvar. Samtidigt kan jag förstå att man kan bli frustrerad om man söker efter något och det verkligen inte går trots att man har försökt allt. Ibland kan man ändra synvinkel och förhållningssätt och åtminstone underlätta för sig själv även om det inte går som man har velat. En liten tanke bara, om du ändå inte är så förtjust i svenska kvinnor är det kanske ingen bra idé att leta efter just svenska kvinnor. Det finns ju många andra etniciteter och nationaliteter, säkert också i Sverige.
    nej men användningsbok  Ja ha ja ju vart intresserat av svenska tjejer men de ha inte haft intresse. Ja ha haft öppen för alla tjejer av alla etnicitet o  så. de e bara så att svenska tjejerna inte alls kan se annat än de som e ytlighet eller se till personlighetenskvalité utan  bara titta på utseende ytan.  de e helt ytliga i Sverige mkt mer än andra länder tror ja för där  brukar tjejerna bara va så till de blir gamlare men i Sverige e även tjejerna som  e gamlare bara tkr ytligheterna e viktigt. de e sorgligt för sverige att svenska kvinnorna e så.   Så du ha rätt i att ja ska hämta fru från Asien o Kina eller Thailand för svenska tjejerna  inte kan se annat än ytligheterna. de e jätteförvånande att de även när de e gamlare inte kan se nåt annat än va som e ytligheterna. 
  • Anonym (Rick)
    Anonym (Lis) skrev 2024-06-28 22:52:34 följande:

Jag har inte läst igenom alla svar men måste säga att det var intressant att läsa ditt engelska svar. Du framstår som äldre, mognare, trevligare och mer intelligent när du skriver på engelska. Har du testat att skriva på engelska när du använder dejtingappar?
    Att testa det eller jobba på din svenska kan vara två konkreta sätt att lyckas bättre i dejtingvärlden.
    Och kom ihåg, alla träffar inte sin blivande maka/make redan innan 30.

Lis  Ja tack för du e snäll ord Lis.  O ja e väldigt väldig mogen o trevlig o intelligent  o bra personligheten om ja säga det själv. men ja ha kamp me svenska språk i skrift de vet ja. Ja vet att ja inte e perfect o min svenska inte e jättejättebra i skrift o ja ha lite accent  men ja e fighter o ha kamp.  o ja försöka o göra mitt bästa hela tiden o skriva skrift här i forum e bra repetitions. ja gör mitt bästa för o skriva så bra ja kan men de  e inte jättejättelätt o många i tråd e elak o Scornful över hur ja skriver  så de e inte bra encouragement för mej men ja fighter på.

Ja tack för tips  o ja ha skrivit på engelskan på apparna oxå när ja ha match. men ja få nästan inga matchningar  så de e jobbigt o då kan ja inte skriva något på engelska. O du tro mej ja ha testat alla apparna med Tinder o bumble o Match.com Hinge badoo. ja ha testat flera år. Men de inte gå bra för mej på dateingapparna  för de e väldigt väldigt ytligheten o de e de ja menar me att svenska tjejer e superytlighet fixated  mer än annan tjejer. De bara går på photos o se  inte den bra personligheten som ja ha under de som bara e ytligheten. De svenska tjejerna  e inte alls e intresserade av ställa frågorna eller svara frågorna o lära känna o träffa o veta mera utan bara ytligheten o utseende.  så då e vilket språk ja pratar inte nåt som spela roll för  ja få inte ens kan få match o kan ha conversationen på nåt språk.  O många tjejerna som e på apparna e kanske extra supermkt ytliga  för de e många som skriver i skrift att de ska ha kille över 1,90  eller  om du e kort så ska du svipea Left direkt så de e kanske  extra ytliga svenska tjejerna som e på apparna? O en tjej som ja matcha me sa att de va för tryck fel eller kompis tryckte  de va bara på kul. Hon va oxå Asian men sa hon  hade non-Asian dating policy  o de visa på att ju även dom asiatiska svenska tjejerna  e bara ytliga om  de växt upp o instruerats i svenska tjej-culturen. 
  • Anonym (Rick)
    Anonym (Va) skrev 2024-06-28 23:50:03 följande:

Måste också säga att du framstår som mer vuxen i ditt språk när du utrycker dig på engelska. 

när jag skrev att jag inte skulle vara intresserad av dig som vän så har det att göra med hur du utrycker dig (antagligen din dåliga svenska) men också dina intressen och hur du ser på svenskar och ditt incel tänk.
    du svarade mig att du inte söker en vän utan fru. Men så här är det i sverige, i sin partner vill man ha en bästa vän. Om du inte ens lyckas skapa en djupare vänskap med en kvinna så kommer du inte kunna skapa en kärleksrelation. Detta gäller ju även den kvinna som du planerar att hämta hem från Asien, ni kommer spendera en massa tid tillsammans. se till att öva dig på att ha nära vänskaper av båda kön, annars kommer du aldrig till ett förhållande.

Ja anonymVa  ja främst tack för du svara  men ja ha redan bästa vän o ja vill ha fru  o de  e inte samma personer.  o många svenska tjejer ha oxå tjejBFF  o en annan kille  de e inte samma person. Så  nej  ja tror inte alla svenska tjejer  bara ha sin kille eller man som  bästa vän.  O de e inte så ja vill ha de i allfall  ja tror det e bra att man ha bästvän  o fru o de e olika personer.   Vrfr ja ska behandlas discriminatory än svenska tjejer o inte  ska kunna tänka att det e  faktiskt ok att ha  en bästa vän o en fru/tjej  o de e olika personer?

ja tro inte man få tjej genom va i friendzonen utan genom visa man kan ta bra ansvar för familj o ha bra personligheten o ta bra hand om tjejen.  Ja tror att de viktiga e att man försöka få svenska tjejerna förstå  att de e mer en de som e på ytan som e viktigt  men de ha de svenska tjejerna problem o förstå  men ja e fighter o ska få de att förstå de. men de e väldigt ytliga som ja vet. 

O ja e  inte INCEL Va så de e du fel om.  de kanske e du som e incellen om du tkr de e ok o skriva såna ord?  men de få du säga förlåtelse om till mej
  • Anonym (Rick)
    Anonym (C) skrev 2024-06-28 23:53:46 följande:

Håller med Lis. Du framstår mycket mer sympatisk när du skriver på engelska. Men håller ju också med Core som säger att alla svenska kvinnor osv. Lottie gav det en riktigt bra summering och helhetsbild. 

Först var jag en man som aldrig skulle få en fru sen övergick jag till mean girl. En elak tjej. Spännande att du drar dessa slutsatser fast jag förklarade vilket jag inte behöver göra. Jag är ju gammal nog att faktiskt vara din mormor. Tråkigt att du missat så mycket av hur man interagerar med människor. I synnerhet kvinnor. Du och din familj har kämpat på många sätt men för den sakens skull ska du inte förvänta dig att få både kvinnor och utbildning serverat på silverfat.  

alright  C anonymous  if you  rather had it in English well I'm just fine with it. i suggest to you Grandmother that all of this text is about yourself, yourself, yourself and your whole focus is on yourself and apparant misconceptions i may or may not have had been forced to Establish around you  following your pretty confusingly worded submissions. so if you Grandmother are unhappy  you outta take some responsibility for your very unclear submissions yourself i Must believe.

I haven't anywhere said that i expected silver platters  so this is just a  eflection on yourself who tries to make things up about me and put words in my mouth, Grandma. i am  quite contrary to your suggestion a Real fighter and have fighter spirit. My family is fighting and I know things aren't delivered for you on platters but you have to Work hard and labour for what you want and i thing i've been very clear that I am working hard for my goals and have taken very many active measures to improve myself. I think i've in Fact been extremely extremelty energetic  in self-improvement practices but am unfortunately faced with the Swedish self-obsessed shallow femininity culture of utter just  shear superficiality and absence of priority for just a tiny bit more material aspects of persona.  yes becuz Swedish girlhood seems unable to consider what's behind all superficial elements you cannot change but that's just the sole matter important for swedish girlhood even when they're more mature in age which is really horrific. and that's the point I have made, that's why i am frustrated about the behaviour of swedish femina, Grandmother.
  • Anonym (Rick)
    Anonym (C) skrev 2024-06-28 23:54:41 följande:

Lottie ska vara Kirrow. 

and yes this Kirrow fella and I will soon deal with him properly but your praise for his shamelessness in fetid, stinking, priggish, complacent, self-righteous boasting and bragging about how many girls he can lay, Grandma. It  truly speaks volumes about yourself that you wanna encourage this just up-swaggering self-patting-on-the back from a guy who clearly would've been good braced with some more disadvantages in life. i'm sorry to say this frank truth to you perhaps you should take just a blade out Of your own book and try to listen to some candor counsel.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Rick)
    Core skrev 2024-06-29 04:15:42 följande:
    Ett genuint tips! Provade att låta chatGDP renskriva din text, och det blir ett helt annat inlägg;
    Tack för dina snälla ord, Lis. Jag är väldigt mogen, trevlig, intelligent och har en bra personlighet, om jag får säga det själv. Men jag har problem med svenska språket i skrift, det vet jag. Jag är medveten om att jag inte är perfekt och att min svenska inte är jättebra i skrift, och jag har lite accent, men jag är en kämpe och jag försöker hela tiden. Att skriva här i forumet är bra träning för mig. Jag gör mitt bästa för att skriva så bra jag kan, men det är inte lätt och många i tråden är elaka och hånfulla över hur jag skriver, vilket inte är uppmuntrande för mig, men jag kämpar på.
    Tack för tipsen. Jag har också skrivit på engelska på apparna när jag har matchat med någon. Men jag får nästan inga matchningar, så det är svårt och då kan jag inte skriva något på engelska. Jag lovar att jag har testat alla apparna, som Tinder, Bumble, Match.com, Hinge och Badoo. Jag har testat i flera år. Men det går inte bra för mig på dejtingapparna eftersom de är väldigt ytliga, och det är det jag menar med att svenska tjejer är superfokuserade på yta mer än andra tjejer. De går bara på bilder och ser inte den bra personlighet som jag har under ytan. De svenska tjejerna är inte alls intresserade av att ställa frågor eller svara på frågor och lära känna och träffa någon, utan bara på utseende. Så vilket språk jag pratar spelar ingen roll för jag får inte ens en matchning och kan ha en konversation på något språk. Många tjejer på apparna verkar extra ytliga eftersom många skriver att de bara vill ha en kille över 1,90 eller att om man är kort ska man svepa vänster direkt. Så kanske är det extra ytliga svenska tjejer som är på apparna? En tjej som jag matchade med sa att det var ett misstag eller att hennes kompis tryckte för skojs skull. Hon var också asiatisk men sa att hon hade en ?non-Asian dating policy?, vilket visar att även de asiatiska svenska tjejerna är ytliga om de har växt upp och påverkats av den svenska tjejkulturen.

Tack Core för ditt tips. Du var kanske inte helt så elak mot mig som jag först trodde. Jag förlåter dig för att du kallade mig för sopa. Jag har skaffat ett konto på OpenAI och använt ChatGPT. Jag hoppas att det gör att jag kan bli förstådd bättre här i tråden och inte blir missförstådd av er andra hela tiden. Jag vill inte bli elakt bemött eller tillsagd att allt bara är mitt fel hela tiden. Det finns stora problem med svenska tjejers beteende som ni måste förstå att jag kämpar mot och det är det som jag behöver hjälp med, inte mina personliga kvaliteter, för det är inte det som är problemet.

Jag blev blockerad av Kirrow igår. Han var väldigt känslig och rapporterade mig till administrationen. Han kunde inte ta sanningen i mitt sanningsenliga svar till honom. Så jag kunde inte kommentera här igår då administratörerna blockerade mig från att kommentera hela gårdagen. Det tycker jag var väldigt känsligt gjort från Kirrows sida men han verkar inte kunna ta sanningens ord när det blev jobbigt för honom. Äntligen är jag tillbaka.

• Anonym (Rick)
    Anonym (Lis) skrev 2024-06-29 01:51:03 följande:
    Jag tror tyvärr dejtingappar gör oss alla mer och mer ytliga eftersom de handlar mycket om första intrycket och att man ska välja om man vill lära känna nån utifrån en bild och kort presentation.
    Men för egen del så kan jag säga att dels är presentationen viktig, hur killen uttrycker sig. Men även vilken typ av bilder han valt, om han ler och ser trevlig ut, har både helkropp och ansiktsbild, vilka miljöer han är i, eller om han bara tagit två likadana selfies. Det är mer än utseendet som är viktigt men med apparna eller likadant på krogen för den delen så är det utseendet som gör det mesta av första intrycket.

Fortsätt jobba på dig själv och testa att dejta tjejer av andra nationaliteter om du upplever att svenskor är mer ytliga än andra. Och tänk på att du har gott om tid, så se till att du inte blir bitter och skyller allt på kvinnorna och låter som en incel, för är det något som är oattraktivt så är det det. Lycka till!

Tack AnonymLis för att du inte är elak mot mig. Det som är problemet är att svenska tjejer inte bara är ytliga i apparna, utan också i verkligheten, samt när de blir äldre. I andra kulturer så finns det också många tjejer som är ytliga och som bara väljer bort killar baserat på utseende i dejtingappar. Men när de blir äldre så växer mycket av den omognaden bort. I Sverige så verkar det dock som att svenska tjejer är fast i den här omogna ytligheten upp i åldrarna. Även när de träffar killar i verkligheten så är de bara fixerade vid yta. Det är sorgligt för Sveriges skull att ha såna tjejer och det tvingar mig att söka mig till asiatiska länder såsom Kina eller Thailand för att skaffa mig en bra fru att kunna hämta hem. Det är sorgligt att det ska behöva vara så att svenska tjejer tvingar mig till detta.

Du är väldigt uppmuntrande Lis, tack för dina fina ord till mig. Jag hoppas att fler i tråden kan ta ett blad ur din bok och lära sig hur man beter sig uppfostrat och artigt. De andra i tråden har betett sig elakt, förolämpande och självcentrerat, de har varit så elaka och har försökt få detta att handla om att det är min personlighet som är problemet. 

Svar på tråden så jättefrustrerad