Anonym (Lis) skrev 2024-06-30 12:15:45 följande:
Det finns absolut tjejer som är ytliga men det finns även de som inte är det, kan det vara att du själv fastnar för den ytligare sorten? Sen tänker jag att du är bara 26, många av kvinnorna du träffar antar jag är i din ålder, när du blir äldre och träffar kvinnor i 40-årsåldern, den Åldern då många kvinnor slutar bry sig om att passa in, se ut på ett visst sätt och behaga Andra, så kanske det är lättare att hitta fler som inte är lika ytliga som du upplever att de är nu.
Du kanske helt enkelt är en person som kommer träffa rätt sent i livet, så är det för vissa, se till att inte tappa dig själv på vägen för blir du bitter och fortsätter med attityden att allt är kvinnornas fel så finns en risk att du hamnar i gruppen bittra män, dvs incels.
Om du försöker tänka positivt, fokusera på vad du har att erbjuda inte vad du saknar, samt vad du vill ha hos en kvinna inte vad du inte vill ha. Hur ser en attraktiv tjej ut, hur är hon? Hur ser en trevlig första dejt ut för dig?
Lis, jag vill börja med att berömma dig för att du är ett föredöme och visar de andra i tråden bland annat Surkarten, Oppenheimer, Mathias, Mormor och anonymC för hur man ska bete sig ordentligt mot andra människor. Du skriver väldigt sanningsenligt till skillnad från de andra i den här tråden och det visar på att du är ordentligt undervisad och kan lära de andra mycket om hur man ska bete sig. Tack, Lis för att du inte är elak eller ansluter dig till kören av klander utan talar sanning och verklighet istället för att säga elaka saker om mig.
Det är sorgligt att svenska tjejer behöver uppnå 40-årsåldern innan de kan se att det finns större saker i livet än det som bara är ytlighet och utseende. Jag är en mycket familjeorienterad man och tycker att familjen är viktigt. Jag kan ta hand om en familj. Jag är ett bra familjeöverhuvud även om jag tror på jämlika förutsättningar och vill ta ansvaret för en fru och en familj. Jag kan leda ett hem. Jag vill ha många barn och är en bra förebild för barn, även om jag inte har det yttre till min fördel så har jag många personliga kvaliteter och barnen kan se upp till mig. Många svenska kvinnor över 40-årsåldern kanske inte har lika bra förutsättningar att bygga en stor familj som yngre kvinnor, om man tittar på den svenska statistiken för fertilitet, är jag rädd? Jag vet att många kvinnor över 40-årsåldern kan få barn men det är kanske inte lika vanligt att man kan få väldigt många barn och jag vill ha en stor familj. Så det är sorgligt för Sverige att svenska tjejer måste uppnå 40-årsåldern innan de kan se att det finns mer som är viktigt i livet än ytligheten. Det är sorgligt att svenska tjejer därför tvingar oss som har personligheten med inte ytligheten till vår största fördel att åka till Asien med Kina och Thailand för att hämta hem en fru, om vi vill bilda en stor familj innan vi själva uppnår 40-årsåldern.
Jag vill skaffa mig en fru och bilda en familj i den tid som ligger mig nära. Jag tror att äktenskapet är ett partnerskap där man kan hjälpa varandra att uppnå sina mål. Många i tråden skriver att jag har en dålig kvinnosyn men det har jag inte, jag tror att man ska hjälpa varandra att nå en framgång. Jag är ambitiös och har många stora drömmer som jag vill uppnå. Det blir lättare om jag har en fru som kan stötta mig med det. Jag vill bli teknisk verkställande direktör på ett stort programmerings- eller IT-företag och kommer att arbeta hårt för att uppnå detta. Även om studieledaren och antagningshandläggaren inte vill släppa in mig på den Kungliga tekniska högskolan eller Chalmers nu, så kommer jag att arbeta hårt för att få dem att förstå att de inte kan hindra mig, genom att kollaborera i lönndom för att diskriminera mot mig. Det finns ingen som helst motivering till att man behöver ha Svenska tre för att läsa program på engelska men ändå så samarbetar de hemligt för att diskriminera mot mig. Om jag hade haft en fru hade jag haft någon som kunnat ge mig stöd i hur jag göra, för att studieledaren och antagningshandläggaren inte ska kunna hindra mig. Hon hade kunnat gå med mig när jag besöker dem och se till att de förstår att de inte får diskriminera.
Om jag hade haft en fru hade jag haft någon som hade kunnat vara en bra stödpelare när jag utför min karriär och klättrar på företagsstegen för att bli erfaren scrumledare och möjliggöra och och till slut verkställande direktör. När jag hade mött svårigheter hade hon kunnat hjälpa mig. Hon hade hade kunnat stödja mig med de saker som jag behöver stöd i och se till att jag verkligen bara kunde fokusera på att nå mina mål. Jag hade också kunnat hjälpa henne att nå sina mål och kunna göra det som hon vill göra. Men jag har en stor ambition och den ambitionen är även bra för en fru att jag uppnår eftersom det gör att hon kommer att få pengar och kan köpa fina saker och göra roliga saker. Så det hade varit till hennes fördel om hon verkligen stöttade mig för att uppnå detta mål, även om jag också ska hjälpa henne. Vi hade också haft roligt och kunnat spela och programmera tillsammans innan vi satsade på att få många barn. Men svenska tjejer är ointresserade av detta. De ser inte vilken lycka många av dem hade fått av detta. För de ser bara på det som är ytligt och inte till de djupare saker som finns under ytan.
Ja, jag har skrivit längre upp i tråden hur jag vill ha en tjej. Jag har accepterat att jag inte kan ha några specifika krav på en kvinna, det har jag tvingats att acceptera utifrån svenska tjejers ointresse av mig. Jag ville gärna ha en söt och smart svensk tjej, eller en svensk-asiatisk/asiatisk tjej. Helst hade jag sett att hon var blond och smal, men framförallt är det viktigt att hon är väldigt smart, nyfiken, rolig och omtänksam. Min syster följer bland annat tjejerna Mariella Lindal och Hilda Sigvardson på Instagram-plattformen, de är mycket söta och överensstämde med den stil som jag hade för tjejer innan, men ytligheten är inte det som är viktigast, det vet jag. Det är dock väldigt viktigt att jag får en tjej som gillar det jag gillar, programmering, matematik, vetenskaper och gaming, kanske även sjunger bra men som gärna är inomhus och gör saker där. Det är också väldigt viktigt att hon är familjeorienterad och tycker att det är viktigt att bygga en stabil och traditionell, trygg familj, så att man kan ha många barn. Jag ville ha någon som är lojal och pålitlig, som inte tittar på andra. Hon får gärna ha många egna vänner men jag tror på att man som kille och tjej i första hand ska spendera tid med varandra.
Men innan någon skriver något om orealistiska förväntningar: tyvärr jag har tvingats lära mig att jag inte kan ha några krav på en tjej faktiskt, även om jag vet vad jag gillar. Nej, innan någon annan svarar i tråden, jag har inte längre sådana krav eftersom jag inte kan ha det. Det är jag inte värd enligt svenska tjejer som direkt har sagt nej till alla mina försök, så det är vad jag har fått tvingas acceptera. Jag kan alltså inte ha några krav alls enligt svenska tjejer. Det är vad svenska tjejer har tvingat mig till, för det känns som att de inte ser till det som finns under ytan. Ja, jag är verkligen inte perfekt och som jag nu har skrivit många gånger tidigare, jag jobbar mycket på mig själv för att öka mitt värde som man. Jag tar ansvar för mig själv och kan ta ansvaret för familjen och hemmet.
På min första dejt vill jag ha det roligt och lära känna henne. Jag vill gärna att hon kommer med mig hem och träffar min familj. Mina föräldrar är inte jätteintresserade av att laga mat men de kan ändå laga lite kinesisk mat så det vill jag bjuda henne på. Om hon vill att jag köper en bukett med blommor till henne så gör jag det. Jag vill introducera henne för mina föräldrar och mina bröder och systrar så att de ser henne. Det är jätteviktigt för mig och det är det bästa sättet att lära känna henne. Om hon också gillar gaming, vilket är viktigt för mig i en tjej, så vill jag gärna spela mycket sen. Vi kan också gå och titta på en film, jag har iQiyi och WeTv där det finns många filmer och serier som inte finns i Sverige. Så jag har en tydlig plan för hur jag vill ha en första dejt men det blir aldrig av, för svenska tjejer är inte intresserade av allt det jag har allt erbjuda dem utan ser bara till det ytliga.