Inlägg från: Anonym (Rick) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rick)

så jättefrustrerad

Anonym (Woman) skrev 2024-06-29 01:54:09 följande:
    Thanks for your elaborate and well structured reply. As another person mentioned you seemed to be able to express yourself more mature and in my opinion even more vibrantly and interesting in English rather than Swedish.

To reply your question concerning my preferences when it comes to male attraction.  I 'm happily married for 20 years and I have chosen a man that I 1.consider my best friend. 2.Makes me feel safe 3. Having the mental strenght to embrace both my highs and lows in life. 4. Being a role model for our children. 5. Have a goal and ambition to achieve the best version of yourself.  In my case my husband has ticked all the boxes.  The physical attraction comes automatically even though he is considered an attractive man. Not a supermodel but in my eyes very pleasant to watch. I mean, I gave loved him for 20 years.

One thing that is a dealbreaker for me is that I have always been attracted to men who is more or just as experienced as I am. I met my husband when I was 26 and I had been i 2 longer relationships and engaged prior to this. In my case, your lack of experience in relationships wouldn't work for me if I would have met you 20 years ago. 

I wish you the best of luck for the future . If you are as you have presented yourself, driven by goals in life you should be just as sucessful in meeting a future wife of yours but you need to work as hard as for reaching your other goals.  That could mean that your have to work on your persona and maybe stay more independent from your parents.

thank  you  AnonymousWoman for your  very kind and constructive informative reply.  you?re not mean like so many in this threat I mean just look at the priggish and self-righteousness bragging of Kirrow and  the bullying mean-girlieness of Oppenheim and Grandma anonymC and  Mathias who called me Sore loser and mean and disrespectful anonymTjej  who said that I was världens minsta man and tistel and not to mention SurSurkart who was just supersur in everything she wrote and said that I had Tourettes and the Rest of the bully-deluxe lot. It?s just awful to read, i really hoped for some constructive support how to best deal with the shallowness and superficiality of Swedish girls. instead people in this thread Have been just so mean to me, but you?ve treated my differently anonymWoman and I appreciate this sincerely believe Me. 

You?re a most  insightful person anonymWoman. You?re speaking truth when saying  If you are as you have presented yourself, driven by goals in life you should be just as sucessful in meeting a future wife of yours but you need to work as hard as for reaching your other goals.  this isn?t just kind and encouraging for me but very truthful and I hope more people in this thread but also generally would come to their minds and  recognize this statement of fact.
    And to all of you  bully-lot in this threat  i mean just look at anonymosWoman?s expert assessment above. you?re all just so wrong. You?ve all bashed on my personality like there are no Tomorrow day and said that my situation is just all my fault and i?m an Incel and Swedish girls bears no responsibility for my situation. but here we have a very experienced married real Woman who recognizes the inexpugnable qualities of my  personality and while i?m not perfect and nor have I tried Making myself look like that but been open with my flaws,  this anonymWoman sees how much I have to offer to Swedish girls it?s just an utter shame that they?re to stuck-up with their superficial shallowness to recognize this, which forces me to get a girl from Asia to start a family.

and as you say anonymousWoman  I?m working very hard on my persona becuz I?m insightful and I know that I ain?t perfect. but I just becomes so utterly sick and tired  of the lack of response from Swedish femininity even though i?m working so hard on my self-improvement becuz Swedish girls are just incapable of looking to the deeper character of a man but Just looks to the shallow aspects like looks  and heights. It?s just so demoralizing for me  but amma fighter and will fight on and know I have a lot to offer a woman who?ll be to her pleasure and interest. the fact that Swedish women are too stuck-up to see this is just a shame for Sweden  as a country but I?ll keep on fighting on to make Swedish women come to their minds and  realize that there are more than superficial features that are important  in Life.

thank you for your candor and to all the rest of you Lot in this threat, try being  more like anonymWoman!! 
  • Anonym (Rick)
    Anonym (C) skrev 2024-06-29 23:17:17 följande:

Ja ni?! TS är one of a kind! Intressant fenomen där han vevar vilt runtomkring sig men allt bara studsar och rinner av honom. Noll tränger igenom. Inte ett skit. Alla har fel. Han har rätt. På alla fronter. Alla aspekter. 

AnonymC  Hej mormor. Jag tror att det är du som är en av en sort eftersom du inte verkar kunna bete dig riktigt bra. Du vantolkar allt det som jag skriver och uttrycker dig förolämpande och dåligt uppfostrat till mig. Jag beklagar att du inte har fått veta hur man ska bete sig riktigt. Jag säger det som är sanningen och det är kanske svårt för dig att höra men det är sanningen. Svenska tjejer har aldrig visat något intresse för mig och det enda som de har värdesatt har varit ytliga egenskaper som utseende och längd och det som är på ytan. De har inget intresse av det som är underliggande och de personliga kvaliteter som jag har. Så är det i de flesta kulturer för tjejer är unga och särskilt på appar men i Sverige så är det även så hos äldre tjejer och i verkligheten. Det är något annorlunda med svenska tjejer som gör de oförmögna att se personlighet och personliga egenskaper, istället tittar de bara på det yttre och det är anledningen till varför jag inte har fått ett enda svar på mina frågor eller försök att göra något med svenska tjejer. 

Men det är okej, mormor för jag kommer tvingas åka till Kina eller Thailand för att hämta hem en fru. Men det är sorgligt för Sverige att det är vad beteendet hos svenska tjejer tvingar mig att göra, att svenska tjejer inte kan se till större saker än det yttre. Det är sorgligt för Sverige att behöva ha sådana tjejer även när de är äldre och mognare. Men det är sanningen mormor och om du inte kan förstå det så kanske det är du som är en av en sort, där ingenting fastnar eller kan gå igenom på alla fronter. Du kanske ska självreflektera över hur du är som person själv mormor?

Jag föreslår att du försöker arbeta med din personlighet. Jag tycker att du behöver bli mer som anonymWoman och föreslår att du läser igenom hennes senaste bidrag noggrant för att kunna bli mycket bättre som person.

• Anonym (Rick)
    Anonym (Oppenheim) skrev 2024-06-29 17:49:30 följande:
    Det är sorgligt faktiskt. Ingen självinsikt.

Jag understår mig inte att ta lektioner i att skärpa mig från någon som kallat mig för en hund. Jag har skrivit om hur verkligheten ser ut och om du inte håller med om den verkligheten så har jag argumenterat emot dig. Men jag har aldrig kallat dig eller någon annan för hund eller något djur åtminstone. Att administratörerna tog bort mitt tidigare inlägg till Kirrow men inte tog bort ditt inlägg där du kallar mig för hund, får stå för dem. 

Du vet att jag är lite kortare än den genomsnittliga längden för en svensk man, eftersom jag skrivit det till dig. När du beskriver mig som en liten hund gör du säkert det väldigt medvetet för att vara väldigt elak och trycka till mig utifrån min längd. Men jag tror inte heller att du är särskilt lång utifrån hur lågt du går i dina inlägg. Jag tror inte heller att du har en tjej eller kan få det om du vill, som jag tidigare skrev i mitt inlägg, så jag undrar med vilken auktoritet som du försöker hävda dig som bättre än mig?

Så den som behöver skärpa sig är först och främst du Oppenheimer. Det är du som inte har självinsikten att förstå hur dåligt du beter dig och hur mycket du själv behöver skärpa upp dig.

Jag föreslår att du försöker bli mer som anonymWoman och läser igenom hennes senaste bidrag noggrant för att bli en mycket bättre person.

• Anonym (Rick)
    Anonym (Surkart) skrev 2024-06-30 10:52:32 följande:
    Hur? Tänker du ta till våld?

Och jag är inte kvinna, så den käpphästen kan du släppa.

Jag tror du skulle behöva söka professionell hjälp, ditt sätt att skriva, och då menar jag inte din dåliga svenska, är inte helt hundra. Väggar av text där alla dina problem är någon annans fel. Till och med din dåliga svenska är någon annans fel.

Du har varit i Sverige i cirka halva ditt liv. Då kom du som 13-åring och fram till 18 år kan du väl skylla på din familj. Men sedan då? Du har varit myndig i 8 år och har inte tagit ansvar över att lära dig bättre svenska? Varför inte?  Har din familj aktivt hindrat dig att lämna hemmet, gå onlinekurser eller vad? Vad är din ursäkt för att inte ha blivit bättre på 8 år? Inlärningssvårigheter? Lång sjukdom? Eller bara "någon annans fel"?

Surkarten, jag har tidigare sagt att du har döpt dig till ett bra aliasnamn för du är verkligen sur, känns det som. Jag tror på att man som man behöver kunna utföra grundläggande självförsvar men jag är inte en våldsam man och även om jag hade varit det så hade jag inte haft de fysiska förutsättningarna att göra något. Surkarten, du behöver inte vara orolig, för jag tror inte att våld är någon lösning när det kommer till att få svenska tjejer att ta sitt sunda förnuft. Men du kanske har en annan ideologi Surkarten och tror på våld?

Jag tror däremot på att man kan få svenska tjejer att förstå att de behöver ändra sig från sin ytlighet och fixering runt ytliga egenskaper, genom att övertala och prata allvar med dem. Men svenska tjejer är dåliga på att lyssna men jag hade faktiskt kunnat ge dem sanningen om de bara varit öppna för att höra den. Många svenska tjejer kanske dock är som Kirrow i denna tråden och är väldigt känsliga för att få höra sanningens öga.

Du Surkarten kanske är den av oss som behöver söka professionell hjälp om någon av oss behöver söka hjälp. Du verkar bara kunna vara elak. Många i den här tråden har varit så riktigt elaka mot mig och sagt att jag har haft Tourettes syndrom och varit bipolär och nu skriver även du att jag måste söka sjukhusläkarvård. Men i själva verket är det nog du som behöver söka vård för att inte vara så elak. Så många i tråden är dubbelbestraffande och inkonsekventa. Ni säger att ni inte kan förstå mig ordentligt men när jag försöker skriva utförligt och gör som ni säger och använder ChatGPT så skriver jag väggar att text och behöver söka professionell hjälp för detta. Ni kanske ska försöka vara lite mindre elaka och bestämma er hur ni vill ha sakerna?

Jag har förklarat mycket tydligt för er alla, varför min språksituation ser ut som den ser ut. Du kanske kan läsa igenom tråden för att själv förstå detta. Det är inte lätt att komma helt ny till ett land som har ett helt annat bokstavssystem och ett helt annat numeriskt system och ett helt annat och internationellt betraktat väldigt svår grammatiskt system, när dessutom mina föräldrar inte själva varit bra på språket. Jag hade redan gått flera årskurser i kinesisk skola samt kinesisk kväll- och helgskola. Jag var ambitiös och hade lärt mig en bra kantonesiska. När jag sedan kommer till ett helt nytt land så måste jag lära om mig allt från början och får gå om alla årskurser, eftersom jag inte pratar ett enda ord i det svenska språket eller kan något i den svenska skolan. Jag var 13 år men kunde inte skriva en enda bokstav eller förstå en enda siffra på svenska och har fått arbeta hårt utifrån det läget där allt har varit helt nytt för mig. Jag är en stark och kraftfull kämparsjäl och har kommit långt i livet utifrån den bakgrunden.

Vi har inte heller pratat någon svenska hemma eller umgåtts med många andra svenska familjer. Mina föräldrar har sagt att det är viktigt att lära sig svenska men att många i Sverige pratar och förstår engelska bra så att det inte är lika viktigt som i andra länder där ingen förstår engelska. Men jag har inte haft språkämnen som mina bästa ämnen i skolan heller, jag har varit bättre på matematik och naturvetenskaperna. Mina systrar och bröder som har varit bättre på språkliga ämnen kan prata och skriva bättre på svenska än jag, men jag har satsat på matematik och naturvetenskaperna för att bli en teknisk verkställande direktör på ett stort programmeringsföretag.

Men ändå så har jag genom att kämpa hårt, kunnat lära mig flera olika språk, i alla fall på en grundläggande nivå. Det visar vilken kämpe och hur hårt arbetande som jag är. Min svenska är faktiskt bra på det stora hela men inte jättebra i skrift, men om du hade talat med mig oralt så hade du hört att jag har en bättre svenska, bara att jag har en dialekt. Jag kan kantonesiska, jag kan engelska bra och jag kan svenska bra, jag kan lite tyska och lite mandarin så jag har inte skulden i detta utan jag har kämpat som en kämparsjäl. Du är inte snäll som säger att jag har inlärningssvårigheter eller att jag säger att det är någon annans fel men du borde erkänna att jag har kommit långt utifrån min bakgrund och att det är tack vare mina personliga kvaliteter och min personliga arbetsmoral. För jag är en kämparsjäl som arbetar hårt för mina mål. Det borde du kunna se om du läser mina inlägg. Att jag inte skriver helt perfekt svenska innebär inte att jag inte har arbetat för att överkomma den diskriminering och det motstånd som det svenska folkets samhälle har satt upp för mig och min familj. Jag har kommit långt vilket visar på vilken stark personlighet som jag har.

• Anonym (Rick)
    Anonym (South of 38° - Mathias) skrev 2024-06-28 10:48:18 följande:
    Tjenare Rick.
    Du verkar ha svingat iväg några tappra försök mot mig sedan igår. Så gulligt att jag har fått inackordera mig hyresfritt i ditt mentala uppehälle. Så låt oss därför börja här:
    Du ska alltid tilltala mig respektfullt.
    Jag är femton år äldre än dig. Den här kampen mot stereotyper och nidbilder som du nämner har burits av oss som gått före dig. Du ska respektera oss för det. Jag har varit i Kina flera gånger. Låt mig säga att filial piety är verkligen en av de ypperligaste delarna av kinesisk socialkultur (och något som vi i Sverige gott kunde anamma mer av enligt mig). Du och jag tycker ju att det är viktigt att behålla koppling till vår respektive kultur/våra rötter, eller hur? Se det som en övning i det. Låt oss därför säga att jag heter Mathias. Du benämner mig inte korean eller koreansk eller något sådant fortsättningsvis, du benämner mig som Mathias och du gör som jag säger åt dig. Vi börjar med det, okej, Rick? Nu har du testat mitt tålamod en gång redan.
    Låt oss fortsätta med att ta itu med dina konkreta (och paradoxalt nog, uteslutande ytliga) frågor till mig. Jag är åt det längre hållet, visst, några centimeter över en och nittio kanske. Jag är ganska så exakt 80 kg och knappast pudgy, jag spelade handboll på divisionsnivå när jag var ung. Jag har haft skägg. Detta har hjälpt mig mycket såklart, det ska jag absolut inte sticka under stolen med. Det är orättvist. Det är oförtjänt. Men, jag har också IBS. Jag har behövt operera både ögonen för att kunna se ordentligt, givet sådan rimfrost till syn hade jag tidigare. Jag har sömnsvårigheter och har inte kunnat sova en hel natt sedan tonåren. Så har mina kort varit lagda, Rick. Det har inte varit lätt för mig heller. Jag har utstått diskriminering och rasism och genom att ta itu med det, jag och mina jämnåriga asian dudes har gjort livet lättare för er som kommit ??efter?? oss. Men, när jag var i din ålder, du är ju faktiskt inte så himla ung längre, gnällde jag inte som ett förvuxet småbarn utan tog det som en karl och tuggade det som behövde tuggas, innan det kunde sväljas. Det framstår ju som att du tycker ju att det är viktigt med traditionell maskulinitet, så visa upp lite av det, grabben. 
    De många medfödda medicinska förhållanden som jag haft och oförmågan på grund av min adoption (för du har ju tack och lov din familj nära dig), att utreda detta genetiskt fick mig att vilja arbeta och forska inom hälso- sjukvården. Jag gjorde något konstruktivt åt min frustration. Rick, du gör inget konstruktivt med din s.k. jättefrustration. Du sitter bara och skriver om hur ytliga svenska tjejer är och filosoferar ihop någon märklig konspirationsteori om hur studievägledarna och antagningshandläggarna på något ännu mer märkligt och diskriminerande sätt utestänger dig från universitetsväsendet. Så, låt mig kommentera just det. De som har bestämt förkunskapskraven är betydligt mer erfarna och ärligt talat, begåvade än dig, ofta professorer och docenter i ämnet, de vet vad som krävs för att läsa utbildningarna. Du är en tjugosexåring som tävlat i något dataspel. Du har ingen kompetens i de här ämnena. Du har inte att göra med hur förkunskapskravet är utformat, du ska inte tycka eller kommentera något om det, du ska bara förhålla dig till det. Såhär enkelt är det Rick; vill du läsa på KTH eller Chalmers, lös problemet. Plugga in Svenska 3. 
    Som du har det nu sitter du nätterna i ända i en gamingbildskärm och varvar några olika datorspel med att haverera om hur orättvisa tjejer är och utveckla en konspirationsteori som du hittat på själv. När klockan börjar närma sig niotiden åker du upp till Yrkeshögskolan i Kista för att göra några timmar i en kliniskt flickfri utbildningsmiljö. Sedan åker du hem igen och är tillbaka för att fortsätta haverera rond två om svenska tjejers ytlighet och konspirationsteorin om studievägledarna. (Aj gubben, jag kom ganska nära verkligheten nu, va?) Så kommer ditt liv fortsätta att se ut om du inte gör något åt det. Är det så som du vill ha det? Jag inskärper, du kan få något bättre och den goda nyheten är att du faktiskt kan göra något åt det själv. Se så, ta fram ett litet block (eller någon anteckningsapp på datorn) och skriv ned de råd som jag gett dig. Det är samma sak som läkarmedicinska expertråd. Jag har kunskap och erfarenhet som inte du har, som jag försöker dela med mig av.
    Huruvida du vill lyssna på de råden är i slutändan bara upp till dig själv, jag kan inte tvinga dig att göra som jag säger åt det. För avslutningsvis (och utifrån din fråga om min fru och dina preferenser för en tjej som du skrev till Vladdis). Det är jag och inte du som har en svensk, blond, välsjungande och pålitlig fru. Det är jag och inte du som tampas med fyra (hellre-än-välsjungande och dessvärre exceptionellt opålitliga) ungar. Vem vet då bäst om hur du kan få allt det där som du vill ha, Rick? Du, eller jag?
    Så du kanske ska betrakta detta mer som ett resumé från min sida, snarare än skryt och akta på mitt ord. Var en smart kille. (Berättarröst: Rick visste innerst inne att han borde göra som Mathias sade åt honom). Ciao.

Mathias, jag ska ta i tu med dig ordentligt snart men jag måste först ta itu med i de andra som har skrivit respektlöst och verklighetsfrånvänt i tråden så att de lär sig om hur sanningen ser ut. Men du behöver inte vara orolig för jag ska ta hand om de elaka ord som du skriver till mig också, när jag har tagit itu med de andra i tråden, det kan du lita på.

• Anonym (Rick)
    Anonym (Lis) skrev 2024-06-30 12:15:45 följande:
    Det finns absolut tjejer som är ytliga men det finns även de som inte är det, kan det vara att du själv fastnar för den ytligare sorten? Sen tänker jag att du är bara 26, många av kvinnorna du träffar antar jag är i din ålder, när du blir äldre och träffar kvinnor i 40-årsåldern, den Åldern då många kvinnor slutar bry sig om att passa in, se ut på ett visst sätt och behaga Andra, så kanske det är lättare att hitta fler som inte är lika ytliga som du upplever att de är nu.
    Du kanske helt enkelt är en person som kommer träffa rätt sent i livet, så är det för vissa, se till att inte tappa dig själv på vägen för blir du bitter och fortsätter med attityden att allt är kvinnornas fel så finns en risk att du hamnar i gruppen bittra män, dvs incels.

Om du försöker tänka positivt, fokusera på vad du har att erbjuda inte vad du saknar, samt vad du vill ha hos en kvinna inte vad du inte vill ha. Hur ser en attraktiv tjej ut, hur är hon? Hur ser en trevlig första dejt ut för dig?

Lis, jag vill börja med att berömma dig för att du är ett föredöme och visar de andra i tråden bland annat Surkarten, Oppenheimer, Mathias, Mormor och anonymC för hur man ska bete sig ordentligt mot andra människor. Du skriver väldigt sanningsenligt till skillnad från de andra i den här tråden och det visar på att du är ordentligt undervisad och kan lära de andra mycket om hur man ska bete sig. Tack, Lis för att du inte är elak eller ansluter dig till kören av klander utan talar sanning och verklighet istället för att säga elaka saker om mig.

Det är sorgligt att svenska tjejer behöver uppnå 40-årsåldern innan de kan se att det finns större saker i livet än det som bara är ytlighet och utseende. Jag är en mycket familjeorienterad man och tycker att familjen är viktigt. Jag kan ta hand om en familj. Jag är ett bra familjeöverhuvud även om jag tror på jämlika förutsättningar och vill ta ansvaret för en fru och en familj. Jag kan leda ett hem. Jag vill ha många barn och är en bra förebild för barn, även om jag inte har det yttre till min fördel så har jag många personliga kvaliteter och barnen kan se upp till mig. Många svenska kvinnor över 40-årsåldern kanske inte har lika bra förutsättningar att bygga en stor familj som yngre kvinnor, om man tittar på den svenska statistiken för fertilitet, är jag rädd? Jag vet att många kvinnor över 40-årsåldern kan få barn men det är kanske inte lika vanligt att man kan få väldigt många barn och jag vill ha en stor familj. Så det är sorgligt för Sverige att svenska tjejer måste uppnå 40-årsåldern innan de kan se att det finns mer som är viktigt i livet än ytligheten. Det är sorgligt att svenska tjejer därför tvingar oss som har personligheten med inte ytligheten till vår största fördel att åka till Asien med Kina och Thailand för att hämta hem en fru, om vi vill bilda en stor familj innan vi själva uppnår 40-årsåldern. 

Jag vill skaffa mig en fru och bilda en familj i den tid som ligger mig nära. Jag tror att äktenskapet är ett partnerskap där man kan hjälpa varandra att uppnå sina mål. Många i tråden skriver att jag har en dålig kvinnosyn men det har jag inte, jag tror att man ska hjälpa varandra att nå en framgång. Jag är ambitiös och har många stora drömmer som jag vill uppnå. Det blir lättare om jag har en fru som kan stötta mig med det. Jag vill bli teknisk verkställande direktör på ett stort programmerings- eller IT-företag och kommer att arbeta hårt för att uppnå detta. Även om studieledaren och antagningshandläggaren inte vill släppa in mig på den Kungliga tekniska högskolan eller Chalmers nu, så kommer jag att arbeta hårt för att få dem att förstå att de inte kan hindra mig, genom att kollaborera i lönndom för att diskriminera mot mig. Det finns ingen som helst motivering till att man behöver ha Svenska tre för att läsa program på engelska men ändå så samarbetar de hemligt för att diskriminera mot mig. Om jag hade haft en fru hade jag haft någon som kunnat ge mig stöd i hur jag göra, för att studieledaren och antagningshandläggaren inte ska kunna hindra mig. Hon hade kunnat gå med mig när jag besöker dem och se till att de förstår att de inte får diskriminera.

Om jag hade haft en fru hade jag haft någon som hade kunnat vara en bra stödpelare när jag utför min karriär och klättrar på företagsstegen för att bli erfaren scrumledare och möjliggöra och och till slut verkställande direktör. När jag hade mött svårigheter hade hon kunnat hjälpa mig. Hon hade hade kunnat stödja mig med de saker som jag behöver stöd i och se till att jag verkligen bara kunde fokusera på att nå mina mål. Jag hade också kunnat hjälpa henne att nå sina mål och kunna göra det som hon vill göra. Men jag har en stor ambition och den ambitionen är även bra för en fru att jag uppnår eftersom det gör att hon kommer att få pengar och kan köpa  fina saker och göra roliga saker. Så det hade varit till hennes fördel om hon verkligen stöttade mig för att uppnå detta mål, även om jag också ska hjälpa henne. Vi hade också haft roligt och kunnat spela och programmera tillsammans innan vi satsade på att få många barn. Men svenska tjejer är ointresserade av detta. De ser inte vilken lycka många av dem hade fått av detta. För de ser bara på det som är ytligt och inte till de djupare saker som finns under ytan.

Ja, jag har skrivit längre upp i tråden hur jag vill ha en tjej. Jag har accepterat att jag inte kan ha några specifika krav på en kvinna, det har jag tvingats att acceptera utifrån svenska tjejers ointresse av mig. Jag ville gärna ha en söt och smart svensk tjej, eller en svensk-asiatisk/asiatisk tjej. Helst hade jag sett att hon var blond och smal, men framförallt är det viktigt att hon är väldigt smart, nyfiken, rolig och omtänksam. Min syster följer bland annat tjejerna Mariella Lindal och Hilda Sigvardson på Instagram-plattformen, de är mycket söta och överensstämde med den stil som jag hade för tjejer innan, men ytligheten är inte det som är viktigast, det vet jag. Det är dock väldigt viktigt att jag får en tjej som gillar det jag gillar, programmering, matematik, vetenskaper och gaming, kanske även sjunger bra men som gärna är inomhus och gör saker där. Det är också väldigt viktigt att hon är familjeorienterad och tycker att det är viktigt att bygga en stabil och traditionell, trygg familj, så att man kan ha många barn. Jag ville ha någon som är lojal och pålitlig, som inte tittar på andra. Hon får gärna ha många egna vänner men jag tror på att man som kille och tjej i första hand ska spendera tid med varandra. 

Men innan någon skriver något om orealistiska förväntningar: tyvärr jag har tvingats lära mig att jag inte kan ha några krav på en tjej faktiskt, även om jag vet vad jag gillar. Nej, innan någon annan svarar i tråden, jag har inte längre sådana krav eftersom jag inte kan ha det. Det är jag inte värd enligt svenska tjejer som direkt har sagt nej till alla mina försök, så det är vad jag har fått tvingas acceptera. Jag kan alltså inte ha några krav alls enligt svenska tjejer. Det är vad svenska tjejer har tvingat mig till, för det känns som att de inte ser till det som finns under ytan. Ja, jag är verkligen inte perfekt och som jag nu har skrivit många gånger tidigare, jag jobbar mycket på mig själv för att öka mitt värde som man. Jag tar ansvar för mig själv och kan ta ansvaret för familjen och hemmet.

På min första dejt vill jag ha det roligt och lära känna henne. Jag vill gärna att hon kommer med mig hem och träffar min familj. Mina föräldrar är inte jätteintresserade av att laga mat men de kan ändå laga lite kinesisk mat så det vill jag bjuda henne på. Om hon vill att jag köper en bukett med blommor till henne så gör jag det. Jag vill introducera henne för mina föräldrar och mina bröder och systrar så att de ser henne. Det är jätteviktigt för mig och det är det bästa sättet att lära känna henne. Om hon också gillar gaming, vilket är viktigt för mig i en tjej, så vill jag gärna spela mycket sen. Vi kan också gå och titta på en film, jag har iQiyi och WeTv där det finns många filmer och serier som inte finns i Sverige. Så jag har en tydlig plan för hur jag vill ha en första dejt men det blir aldrig av, för svenska tjejer är inte intresserade av allt det jag har allt erbjuda dem utan ser bara till det ytliga.

• Anonym (Rick)
    Anonym (Surkart) skrev 2024-06-30 13:52:07 följande:
    Fler bortförklaringar från dig. Du har haft 13 år på dig och har inte kommit längre. Det är inte normalt. Jag möter många personer I min vardag som kom till Sverige för 2 år sedan, med ett annat skriftspråk och inga svenskakunskaper, som idag både pratar och skriver bättre än vad du gör efter 13 år. Utgångsläget för dessa personer är också ohyggligt mycket svårare än din lugna småputtriga familjeidyll, så om de klarar det på 2 år, varför lyckas inte du?

I slutändan finns bara två förklaringar och den snällare är inlärningssvårigheter, den mindre snälla är lathet. Så  vilket är det?

Och angående våldssnacket: Jag skriver småsura inlägg utan en tillstymmelse till våldshintar. Du ska kriga och slåss och "ta itu med" folk. Det ligger en hint av våld i din text, vilket är vanligt hos incels, så bli inte förvånad om folk tror att du är en incel.

Surkart, du är verkligen sur nu. Det är du som har börjat prata om våld, jag har aldrig sagt att jag har varit våldsam. Jag  menar bara att jag ska ta i tu med personerna här i tråden genom att förklara för dem hur sanningen ser ut. Jag har aldrig sagt att jag vill vara våldsam utan har faktiskt sagt att jag inte alls tror på våld för att få svenska tjejer. Jag har sagt att jag har kämpat med de svåra utmaningar och den diskriminering, rasism och elaka tillmälen som jag mött från svenska tjejer och svenska personer, att jag tagit mig fram genom att kämpa mot de svåra förutsättningar som jag har, inte att jag krigar mot någon som Ryska federationen krigar mot Ukraina. Det är du som kanske är den av oss som är incel. Det är kanske du som är lat och har svårigheter, så jag tror att du behöver skärpa till dig lite kanske.

Ja, vad bra av dina vänner som är perfekta, att de kan prata väldigt perfekt svenska. De verkar vara perfekta personer som tycker att svenskan är jätteenkel. Men jag är inte perfekt, Surkart. Jag har haft det svårt med den skriftliga svenskan och även om jag pratar ganska bra svenska med lite dialekt så har jag haft svårt för den skriftliga svenskan och har kämpat för att ta mig hit utifrån mina förutsättningar. Jag har haft det svårt men har kämpat mig fram och kämpat för att försöka bli bättre på svenskan. Jag har haft mycket som inte legat mig till fördel och ändå har jag tagit mig långt i svenskan. Du vill trycka ner mig för att jag inte pratar lika perfekt svenska som dina utlandsvänner, vad modig du är. Du är modig som står och trycker ner någon som varit öppen med att svenskan är svår. Det visar på den diskriminering och rasism som jag kämpar emot och som finns hos svenska tjejer och svenska personer. Tack för att du visar vilka svåra förutsättningar jag har Surkart som är sur det visar för de andra i tråden hur svåra förhållanden som jag möter.

• Anonym (Rick)
    Anonym (C) skrev 2024-06-30 14:10:13 följande:

Men Rick lägg av för fan. Ingen får kritisera dig men du har all rätt att tycka en massa och klistra etiketter på mig och andra. Du tar inte till av vad någon skriver. Jövligt svårt att stryka dig medhårs när du har en offerkofta stickad av svinto på dig. Du vill inte helt enkelt. Du vill sitta i ditt hörn att snacka skit om ytliga svenska tjejer. Jama om skolväsendet mm. Fokusera på att lösa ditt problem isf att kasta skit omkring dig. 

Mormor du svär mycket profana svordomar för att vara en mormor, tycker jag. Du stavar inte heller perfekt svenska utan skriver lite fel, precis som jag skriver fel om jag inte använder AI. Jag har aldrig skrivit att man aldrig får kritisera mig så det är du som lägger ord i munnen på mig. Du säger att jag har sagt saker som jag aldrig har sagt. Det visar på hur dåligt du beter dig. Men däremot har jag sagt att det inte är så att det bara är mig som felet ligger hos utan att sanningen är sådan att svenska tjejer är annorlunda än andra tjejer. De verkar, även när de blir lite äldre, inte kunna se bortom det som är ytligt och utseendefixerat utan går bara på ytliga egenskaper hos killar. Det är synd för Sverige och det är synd att det tvingar mig att skaffa en fru från Kina eller Thailand, men det är så som sanningen ser ut utifrån hur svenska tjejer beter sig. Jag är öppen med de utmaningar som jag möter när det kommer till diskriminering och rasism både från svenska personer, svenska tjejer, studieledaren på högskolan och med språket. Jag kämpar verkligen trots att jag möter svårigheter och det enda du och andra som är elaka i tråden gör är att trycka ned mig, när jag varit ärlig med de svårigheter som jag arbetar mot. Det har verkligen varit svårt för mig men ändå så kämpar jag på, för att jag är en kämparsjäl. Men du tycker att det är roligt att vara elak. Det berättar mycket om hur du är som person, mormor. 

• Anonym (Rick)
    Anonym (Oppenheim) skrev 2024-06-30 14:45:18 följande:

Din imaginary girlfriend kanske kan fixa din längd, eller varför inte din personlighet också?

Men svenska tjejer kanske är för dumma för det också?

Hej där [personens namn], jag förstår att du har dina åsikter om mig, men vi måste ha en konstruktiv diskussion baserad på respekt och ömsesidig förståelse. Människor är olika och unika, att man inte gillar en särskild egenskap hos en person innebär inte automatiskt att det inte kan finnas någon annan, som kan uppskatta just den egenskapen. Att använda sig av förolämpningar, nedlåtande ord och att kritisera egenskaper hos människor som de tycker är jobbiga, skapar väldigt sällan en produktiv dialog som leder till ett gott resultat. Låt oss istället fokusera på att dela våra synpunkter på ett sätt som främjar öppenhet, utgår frånvad vi har gemensamt och visar respekt för varandras åsikter.

• Anonym (Rick)
    Anonym (Rick) skrev 2024-06-30 14:53:04 följande:

Hej där [personens namn], jag förstår att du har dina åsikter om mig, men vi måste ha en konstruktiv diskussion baserad på respekt och ömsesidig förståelse. Människor är olika och unika, att man inte gillar en särskild egenskap hos en person innebär inte automatiskt att det inte kan finnas någon annan, som kan uppskatta just den egenskapen. Att använda sig av förolämpningar, nedlåtande ord och att kritisera egenskaper hos människor som de tycker är jobbiga, skapar väldigt sällan en produktiv dialog som leder till ett gott resultat. Låt oss istället fokusera på att dela våra synpunkter på ett sätt som främjar öppenhet, utgår frånvad vi har gemensamt och visar respekt för varandras åsikter.

läsa o titta på detta  Oppenheimer detta tkte ja va ett mkt mkt bra svar på dej?!
Svar på tråden så jättefrustrerad