Inlägg från: Anonym (Rick) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rick)

så jättefrustrerad

Core skrev 2024-06-29 04:15:42 följande:
    Ett genuint tips! Provade att låta chatGDP renskriva din text, och det blir ett helt annat inlägg;
    Tack för dina snälla ord, Lis. Jag är väldigt mogen, trevlig, intelligent och har en bra personlighet, om jag får säga det själv. Men jag har problem med svenska språket i skrift, det vet jag. Jag är medveten om att jag inte är perfekt och att min svenska inte är jättebra i skrift, och jag har lite accent, men jag är en kämpe och jag försöker hela tiden. Att skriva här i forumet är bra träning för mig. Jag gör mitt bästa för att skriva så bra jag kan, men det är inte lätt och många i tråden är elaka och hånfulla över hur jag skriver, vilket inte är uppmuntrande för mig, men jag kämpar på.
    Tack för tipsen. Jag har också skrivit på engelska på apparna när jag har matchat med någon. Men jag får nästan inga matchningar, så det är svårt och då kan jag inte skriva något på engelska. Jag lovar att jag har testat alla apparna, som Tinder, Bumble, Match.com, Hinge och Badoo. Jag har testat i flera år. Men det går inte bra för mig på dejtingapparna eftersom de är väldigt ytliga, och det är det jag menar med att svenska tjejer är superfokuserade på yta mer än andra tjejer. De går bara på bilder och ser inte den bra personlighet som jag har under ytan. De svenska tjejerna är inte alls intresserade av att ställa frågor eller svara på frågor och lära känna och träffa någon, utan bara på utseende. Så vilket språk jag pratar spelar ingen roll för jag får inte ens en matchning och kan ha en konversation på något språk. Många tjejer på apparna verkar extra ytliga eftersom många skriver att de bara vill ha en kille över 1,90 eller att om man är kort ska man svepa vänster direkt. Så kanske är det extra ytliga svenska tjejer som är på apparna? En tjej som jag matchade med sa att det var ett misstag eller att hennes kompis tryckte för skojs skull. Hon var också asiatisk men sa att hon hade en ?non-Asian dating policy?, vilket visar att även de asiatiska svenska tjejerna är ytliga om de har växt upp och påverkats av den svenska tjejkulturen.

Core, jag har förlåtit dig för att du kallade mig för sopa eftersom du gett mig ett väldigt bra tips. Därför vill jag lyssna på vad du tycker utifrån det vetenskapliga exempel som jag givit ovan. Kan du svara på de vetenskapliga och logiska frågor som jag ponerat? Eller är det inte så att det faktiskt är jag som har rätt som säger sanningen som den är, kanske? Vad tycker du, jag ska lita på ditt ord eftersom du inte varit lika elak som andra i tråden, Mormor och Oppenheimer, Mathias, Rob och många andra.

• Anonym (Rick)
    Björkenli skrev 2024-06-29 00:24:49 följande:
    Förlåt men jag har jättesvårt att förstå din svenska. 

Björkenli, se mina senaste inlägg, så får du gärna återkomma med om du kan skriva ett logiskt svar på min vetenskapliga genomgång om vad som är sanningen.

• Anonym (Rick)
    Jag har tvingats sluta att svara i tråden eftersom jag hela tiden blockeras och blockeras om igen av någon känslig person i tråden som skriver till administratörerna om mina inlägg av sanning och logik, trots att de bara återger det som är sanningen och logiken. Jag kan inte föra ett fungerande samtal eller bemöta er när jag hela tiden förhindras från att skriva i tråden. Jag ville bara ha hjälp men förhindras ändå från att delta i samtalet och det är jättefrustrerande!
  • Anonym (Rick)
    Anonym (Surkart) skrev 2024-07-03 14:39:19 följande:
    Svarade du på fel inlägg? Du fick enkla frågor och ignorerade dem helt.

Har du motsvarande 180 högskolepoäng, så att du är behörig för ett mastersprogram på engelska? Ja eller nej?
    Surkart Du vet nog inte så mycket om Kungliga tekniska högskolan eller Chalmers, det märks tydligt, men jag vet mycket för jag har satt mig in i saken. Ingenjörsutbildningarna i civila ingenjörsvetenskaper är fem år, man börjar alltså från noll och ska läsa alla fem åren direkt. Man behöver inte ha en kandidatexamen för att börja läsa en sådan utbildning. Det enda man behöver ha är ett utbildningssystem som inte diskriminerar beroende på ursprung. Du har inte svarat på mina enkla frågor. Varför ska man tvingas kunna perfekt svenska om programmet inte är på svenska eller innehåller ett enda ord svenska? Det enda svaret är, diskriminering.
  • Anonym (Rick)
    Anonym (Woman) skrev 2024-07-10 09:10:53 följande:

Jag skrev för ett tag sen och försökte ge konstruktiva råd om hur du skulle resonera kring ditt sökande efter en framtida fru. Ser dock att inläggen,från din sida Rick, blir längre och längre och mer och mer märkliga. I ärlighetens namn så har jag inte orkat läsa allt du skrivit för det tuggas på om samma saker hela tiden.

Kontentan av det du skriver (enligt min uppfattning) är att du har en relativt förlegad kvinnosyn, du är en gamer, bor hemma hos mamma (bokstavligt talat), oskuld, drömmer om att bli en ceo men inte en kommit in på en högre akademisk utbildning, verkar heller inte vara mannen som är festens dragplåster utan snarare relativt begränsad i de sociala kontakterna och på det kanske ett yttre som inte stämmer överens med idealbilden i västvärlden. Alltså, jag är ledsen att säga om du är så duktig på logik så borde du också kunna se att dessa faktorer sammantaget inte ger dig bästa utgångsläget att intressera kvinnor. Det är kanske det som är ditt största problem, du ser inte vad vi ser av varken dig själv eller andra. Din adopterade asiatiska vän du beskrev som en arbetsnörd kanske snarare ses som en ambitiös och smart person som dessutom har en vältränad kropp. Bara för att han inte vill bli ceo så är det inget som säger att andra ser honom som icke-ambitiös.

Jag är ledsen att säga det, men bara för att du säger att du vill något gör dig inte mer ambitiös så länge du inte kan uppvisa bevis på att du är på väg i den riktningen.  Om du nu vill ha en gedigen utbildning och inte kommer in i Sverige så får du väl söka dig till ett välrenommerat universitet utomlands där man även får gå igenom intervjuer där du verkligen ges en chans att visa att man är värd sin plats. Det är nog det enda tips jag kan ge för att du ska ge dig själv en möjlighet att komma vidare i livet.

En annan sak, för att återgå till din oönskade adopterade vän så tror jag utan att vara alltför säker, varför du ser honom så oattraktiv handlar det om att ni är så olika. Han kan avhandla ämnen som kultur, politik etc sånt som alla människor kan relatera till och kan hitta gemensamma nämnare. Väldigt få människor kan något om programmering och ha ett trevligt och lättsamt samtal kring det såvida det inte är jobbrelaterat. Skulle du dra upp något sånt på en date  så skulle jag antagligen sagt att jag akut behöver gå på toaletten för att sen inte komma tillbaks. Att du inte förstår hans typ av humor beror nog till viss del på att svenskan är ditt andraspråk men också kanske för att du helt enkelt förstår de sociala koderna.

I min ungdom dejtade jag en sån där riktig teknolognörd, phD i teknisk fysik och han är idag just Ceo och ägare för börsnoterat bolag som han själv startat. Kändes som jag precis outat både mig och han😂 Kan lova dig att han inte hamnade där enkom för sina teoretiska kunskaper . Han är en social magnet, relativt vältränad och hade en förmåga att verka intresserad av allt och alla som kom i hans väg. Han är inte den snyggaste man rent fysiskt som jag dejtat men jäklar vad den mannen fått ligga för han kunde verkligen charma byxorna av en😆. Med det sagt, det var framförallt hans sociala förmåga som gjorde honom så intressant. Han jobbade galet mycket under den tid vi dejtade men aldrig att han skulle i något socialt sammanhang sitta och orera om sin programmering. Jag attraherades av honom för att han var förbannat jäkla rolig och hade besk humör, gav mig motstånd i alla typer av diskussioner, hade samma musikintresse som jag själv men kanske framförallt för att han bekräftade mig som person och kvinna, både mentalt men också fysiskt. 
    Där Rick har du egenskaper som går utöver allt ytliga och fysiska attribut som verkligen går hem hos kvinnor. Du har en lång väg att gå för att lära dig om både dig själv och andra.

AnonymWoman Du sammanfattar mina personliga egenskaper helt och hållet fel och har inte alls träffat min familjevän, trots att du försöka upphöja hans personlighet till höghöjderna, för att trycka till mig. Vad väldigt märkligt att du tidigare har umgåtts med och varit intresserad av en kille som enligt dig själv var mycket lik mig, ändå tydligt framhåller att jag inte skulle vara till intresse för dig (oerhört motsägelsefullt av dig). Ja, det är tydligt att du inte har läst mitt inlägg, du har ingen logik i dina resonemang.

Jag borde vara festens sociala plåster men eftersom svenska tjejer och killar också för den delen, inte kan se bortom det som är ytligt får jag aldrig ens chansen eller inbjudan. Det är det som är det stora problemet i kulturen. Orättvisan och ologiken i att min familjevän har kunnat få en blond fotomodell till fru och jag aldrig ens har fått ett ögonkast från en tjej, än mindre som jag tidigare tyckt varit i min ?stil? är vad som är problemet och som jag blir frustrerad över.
  • Anonym (Rick)
    Anonym (-) skrev 2024-07-11 19:10:09 följande:
    Fula killar får i regel fula tjejer. Snygga killar får snygga tjejer. Kvinnor väljer ofta  någon i samma liga som de själva. 
    Om det är som du säger, du som är Anonym(-), så bevisar du mitt argument, att svenska tjejer bara ser på det som är ytligt. De kan inte se något annat än de egenskaper som är ytliga på utseendet. Så jag tackar dig för att du argumenterar för det som jag nu tydligt kunnat bevisa genom vetenskap och logik.

Men svara mig också, varför har min familjevän då kunnat skaffa sig en mycket snygg, smal, blond, svensk och lång fotomodell till sin fru? Han är precis som jag en asiatisk kille och är väldigt kort (bara lite längre än 5 fot med 9 tum). Så om de övriga i tråden skriver det som är sanningen har han alltså många ytliga egenskaper som inte är snygga i svenska tjejers ögon, men ändå har han kunnat skaffa hem en så bra fru. Det visar på att många i tråden kanske inte talar sanningen utan inte har så bra koll på hur svenska tjejer är som personer.
  • Anonym (Rick)
    Whatev skrev 2024-07-11 17:49:16 följande:

Fula killar med intressanta personligheter får tjejer. 
    Snygga killar med tråkiga personligheter får tjejer. 
    Men du kan inte vara både ful och tråkig, vilket du låter som. Såklart finns det NÅGON där ute för dig men du kommer aldrig ligga högt i kurs hos tjejer och det får du helt enkelt acceptera.

Du har helt fel i att jag inte har en intressant personlighet. Jag har tydligt kunnat bevisa att jag har en stor och bred, spännande personlighet med mycket som svenska tjejer borde uppskatta. Men de flesta svenska tjejer kan bara se på det som ligger på ytan, det som är ytligt och utseendefixerat. Hade de varit intresserade av personlighet hade många tjejer bildat kö för att få det som jag kan erbjuda dem.
  • Anonym (Rick)
    Anonym (Woman) skrev 2024-07-11 14:17:09 följande:
    Men va?! Är jag så otydlig i mitt skriftspråk?
    Vilka egenskaper har ni mer gemensamt, du och min ex än just att ni var fenor på matematik och programmering? Att han råkade forska i det när vi träffades var bara en parentes. Han tyckte själv att en del forskatkollegor från bl a kth var skittråkiga för att  som han uttryckte det, var för teknolognördiga. Han var på de andra punkterna heör tvärtemot vad du är. Framförallt hade han flyttat hemifrån sen 10 år tillbaks och hade erfarenhet av både korta och längre förhållanden . Man är en personlighet och ser man sig själv som enkom teknolog t ex så har man inte fattat någonting. Du får sluta tro att din identitet och personlighet är ditt jobb eller din jobbtitel. Det är om något ytligt att basera sin hela persona på en enda egenskap. Ingen människa, vare sig du är ekonom, snickare eller fotomodell är bara det och den tanken måste du förstå. 
    Det är inte jag som höjer din vän till skyarna, den tillvaro han själv lyckats skapa är bekräftelse nog på att han gjort något rätt. Du säger att han inte kan något om avancerad programmering utan "BARA" kultur, samhällsfrågor och religion. Just dessa ämnen är något alla människor kan samlas kring och diskutera.  Det finns inte en enda vettig person i hela världen som skulle orka lyssna på avancerad programmering och simuleringsmodeller. Det anses kufigt och märkligt att inte kunna prata om något annat än det som är ens comfort zone.  

Det har sagts förut och du har beskyllt flera av oss att inte vara logiska i våra resonemang. Men om det är någon som inte är logisk så är det faktiskt du.
    Oj, du har mycket fel i det som du skriver, du verkar kanske inte ha så jättebra koll på vad du skriver om eller vara särskilt insatt när du skriver saker som inte kan överensstämma med sanningen? Du kanske, som en vänlig rekommendation från mig till dig, ska försöka referera lite mer till sanningen i dina skrifter, utgå mer från verkligheten och sätta dig in i det som du skriver om, exempelvis vad svenska tjejer utgår från (och det är inte personlighet, utan bara det som är ytligt och de egenskaper som är utseendefixerade). Jag däremot har en spännande personlighet bland annat eftersom jag har koll på vad jag skriver om och sätter mig in i olika frågor. Det borde svenska tjejer kunna uppskatta men de kan inte se något annat än det som är ytligt och det är en skam för Sverige.
  • Anonym (Rick)
    Anonym (Surkart) skrev 2024-07-11 09:42:20 följande:
    Därför att år 1-3 är på svenska, år 4-5 är på engelska.
    Nej Surkart, hela utbildningen är på engelska. Du kanske också, precis som den anonyma Woman, borde försöka sätta dig in mer i det som du skriver om, referera lite mer till sanningen och inte skriva om saker som du kanske inte kan så mycket om? Det är en vänlig rekommendation från mig till dig, läsa på och försöka utgå mer från sanning och verklighet i dina skrifter, istället för att skriva saker som du inte kanske kan jättemycket om Surkart?
  • Anonym (Rick)
    Anonym (F) skrev 2024-07-11 07:31:35 följande:
    Behehöver man perfekt svenska? Många av de jag läste med hade inte perfekt svenska, inte heller svenska som  första språk.

Angående diskriminering, anmäl till DO
    www.do.se/diskriminering/anmal-diskriminering
    Tack Anonym(F) för din hyperlänk, jag ska använda denna funktion mycket för att säkerställa att ansvariga, bland annat studieledaren och antagningshandläggaren, ställs till svars för sitt dåliga bemötande och sin rena diskriminering mot mig, men också andra i samhället som behandlat mig med diskriminering.
Svar på tråden så jättefrustrerad