Inlägg från: Anonym (Isa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Isa)

Doggy VS missionären

Anonym (Fundersam) skrev 2024-06-26 23:54:46 följande:
    Doggy VS missionären

Har en fundering. Jag blir inte klok på min man. Han vet att jag gillar doggy bäst så det känns mest för min del. Men varenda gång så ändrar han till missionären efter bara 1-2 min! Jag förstår inte varför. Vi har massa barn så ibland behöver vi bli klara snabbt, så det är inte det att det är för att han ska vara uthållig. Han själv gillar att se mig bakifrån och dessutom måste det ju vara enklare konditionsmässigt (om man ska tänka på alla saker som kan påverka) med doggy. Ändå så ändrar han till missionären. Då jag är undergiven så är jag inte så pigg på att säga nåt om det där och då, men kan heller inte formulera frågan är honom så att det inte låter som att missionären inte känns bra. Det gör det men doggy känns bättre, vilket han även vet om. (Tillsammans i över 20 år) Behöver väl mest en mans tanke kring detta. 😅

Ja jag kan fråga honom men det kommer lätt ut fel. Så vad är era tankar på varför?

Du måste ju skämta kvinna!?

OM du hade varit tillsammans med en man i 20 år så hade du för sjutton vågat fråga honom direkt istället för att gissa dig till varför han gör som han gör.

Om det nu skulle stämma att du är en rädd kvinna som inte vågar fråga "din man" efter 20+ år varför han vill köra missionären..

Så tror ju jag helt klart att det beror på att han inte tänder på din rumpa (längre eller kanske aldrig har gjort)  och helst vill slippa se den överhuvudtaget..
    Kanske dags att börja träna rumpan lite skulle jag ha tänkt iaf om inte min man ville ta en bakifrån längre 😂 
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Fundersam) skrev 2024-06-28 08:01:00 följande:
    Nej det är faktiskt inte problemet. Han berömmer och tar på min rumpa dagligen, det är hans favorit på mig. Jag tänker mer på hur olika det känns i doggy och andra ställningar, det var mer min frågeställning. Jag är inte man så jag vet inte, därav min fråga.

Men jag vill inte fråga för egentligen är det inget problem, mer en tanke jag funderar på. Jag kan inte fråga honom då jag inte vill låta som att det är nåt som är fel och jag har svårt att uttrycka sånt verbalt tyvärr. Har inte att göra med rädsla osv utan att jag vill att han fortfarande styr.. är osäker på att om jag tar upp det så kommer han tänka på det hela tiden och göra vad jag vill och inte vörtom. Låter konstigt kanske... Men det är vår dynamik det handlar om.
    Ok... Fast du behöver ju inte fråga på så sätt som om det låter som om något är fel. Om du nu inte vill kunna vara ärlig mot din man av någon anledning så kan du ju ställa frågan på ett helt annat sätt så att du ändå får veta vad han tycker..

Om du/ni gillar att spela spel så kan du ju låtsas som om du vill veta olika saker som har med sex, ställningar osv att göra.
    Pga ja vadsomhelst som passar...Att du vill veta för att du har pratat med dina kompisar om det..Du blev nyfiken för du läst något om det.
    Du vill veta för du gör en undersökning om detta..haha.

Ja du kan nog komma på något som passar bäst för er..
    Även om jag skulle säga att ärlighet är väl bäst i ett förhållande..Så tycker ju inte alla så.
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Bävern) skrev 2024-06-28 19:55:15 följande:

Menar du verkligen att du kan komma i doggy? Kan han då inte låta dig komma så och sedan skifta till missionären innan han själv kommer?

men är uppriktigt intresserad av svaret på första frågan.

Var har TS skrivit att hon verkligen kan komma i doggy?
    Läs TS igen så står det att det känns mest för henne i doggy..

Så det behöver ju inte betyda att hon inte kan komma i missionären..bara för att hon gillar doggy bäst..Det ena måste inte utesluta det andra.
    Eller har sex bara med en snabb orgasm för dig att göra eller?

Jag är iaf känslig på flera ställen förutom klitoris...under sex och njuter under hela samlaget och inte bara under orgasmen..Orgasmen är bara pricken över i.et!.
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Fundersam) skrev 2024-06-29 08:23:33 följande:
    Just därför jag inte vägrar funderingen med honom eftersom jag tydligen inte kan förklara utan att missuppfattas. Det är inget problem i sig, mer en fundering kring hur olika ställningarna måste kännas för båda könen och varför han hellre har missionären än doggy, jag trodde t.ex att doggy kändes mer för mannen då man blir tightare.
    Vad var det jag missuppfattade..
    Nej du är inte dålig på att förklara dig..Eller jag trodde åtm att jag förstod vad du menade, men det kanske jag inte gör!?..
    Fast det måste ju inte betyda att det är du som är dålig på att förklara..Det kan vara andra som jag som har svårt att förstå istället..haha

Jag trodde att du inte ville vara ärlig mot din man av anledningen av att du gillar att vara den undergivna i erat förhållande och din man gillar att vara den dominanta.. För att du inte vill riskera att förstöra den dynamiken ni har genom att fråga honom om varför han gör som han gör..

Nu säger inte jag att du skulle förstöra något genom att prata med din man utan det verkar mer vara något du tror..
    Sen låter det lite som om du egentligen är rädd för att han ska tappa lusten om du säger vad du tycker..

Om det inte alls var så du menade- inte ens i närheten.. Ja då vet jag inte alls vad du menar..
Svar på tråden Doggy VS missionären