• Smecker

Frun tar inga initiativ

Anonym (Sugen men tröttnat..) skrev 2024-08-13 10:56:47 följande:
    Jepp! Precis!! ALLA har det behovet! Även män!

Jag har tagit upp det med min kvinna, vi har pratat om det, hon håller helt med om att hon är dålig på att ge mig bekräftelse, att jag faktiskt är snygg, att hon faktiskt vill ha sex med mig men inte säger eller visar det.

Jag älskar henne och tänker inte lämna henne för att det är lite obalans i sängkammaren. 
    I övrigt är vår balans bra. 

MEN .. Efter åratal av försök efter försök, prat o god kommunikation men... Ja... det händer liksom inget och vi glider bara längre och längre ifrån varandra vilket jag inte vill.

Man tröttnar helt enkelt när man inte får nån form av bekräftelse..
    Om man alltid måste påminna och be om det så känns det ju inte så genuint....
    Hon kanske helt enkelt inte tycker att du är snygg, och hon kanske helt enkelt inte vill ha sex med dig? Vad man tycker och vill uttrycks i handling, inte i ord.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Smecker
    New Dawn skrev 2024-08-15 21:36:45 följande:

* Jag kände mig lite rädd att lusten inte var tillräcklig och att jag, om jag tog initiativ till något som kunde leda till sex, inte kunde backa. Pinsamt att säga "nej förresten, jag kanske inte har lust ändå" Det kändes lättare om mannen inledde det hela. Jag fick mer tid att känna efter liksom.

En mycket bra anledning till att låta henne inleda det hela, då behöver mannen inte fundera över ifall hennes lust är tillräcklig eller inte, och ifall hon kommer att backa. Då har hon också tagit sig tid att känna efter.
  • Smecker
    New Dawn skrev 2024-08-16 09:36:22 följande:
    Risken, att göra som du säger är att kvinnan allt för sällan tar initiativ. Antingen hinner mannen före, eller så blir det inget. Lusten rinner ut i sanden. Om mannen också är lite seg på att ta initiativ blir det ännu sämre, mer sällan. Varför inte tillåta sig att prova? Varför måste mannen absolut veta? (som du nämner) 
    Varför måste kvinnan absolut veta? Hon kan väl tillåta sig att prova?
    New Dawn skrev 2024-08-15 21:36:45 följande:

* Jag kände mig lite rädd att lusten inte var tillräcklig och att jag, om jag tog initiativ till något som kunde leda till sex, inte kunde backa. Pinsamt att säga "nej förresten, jag kanske inte har lust ändå" Det kändes lättare om mannen inledde det hela. Jag fick mer tid att känna efter liksom.

Svar på tråden Frun tar inga initiativ