-
Det är din uppfattning hur ett förhållande ska fungera. Att du vill göra sexuella uppoffringar, intressant hur man kan funka. Men jag står över för det är viktigt för mig med ett riktigt bra sexliv för båda i mitt väl fungerande förhållande.Tom Araya skrev 2024-08-15 10:12:42 följande:Jag menar på att det är så kompromisser i ett förhållande ska se ut, den nivån av uppoffring... din favoriträtt idag, min favoriträtt imorgon... jag ber henne inte om något som går helt emot allt hon vill och har lust med, då är det inte kärlek. Däremot kan jag anstränga mig eller göra den typen av uppoffringar för min partners skull.
-
Ha ha kanske :) tänker på om det finns en skillnad när man har ett stort sexuellt driv som vissa däribland jag, att man då har utvecklat det och märker just vad som gör det bra. Att den mentala biten är väldigt stor, det rör sig om rätt mkt annat än kroppsdelar som gnids för att uttrycka det milt.Anonym (Mina älskade rottisar.) skrev 2024-08-15 10:35:02 följande:Vad hade du förväntat dig av en man som uppenbart tänker med kuken.
Svårt att förklara för dom som mest verkar ha skrapat på ytan och inte reflekterar. -
Skillnaden är att vi här diskuterar sexuella kompromisser, du vill likställa allt och så funkar det inte. Två olika saker.Tom Araya skrev 2024-08-15 10:41:06 följande:Ja, det är min uppfattning om hur alla relationer bör fungera, som vänner, kärlekspartners, familjemedlemmar e.t.c.
Den som inte är beredd att göra några som helst kompromisser för andras skull ska nog leva ensam om hen inte har den omåttliga turen att hitta en vän/partner som tycker exakt lika och vill lika i allt.
Jag har inte upplevt att mitt sexliv blir dåligt av att jag ibland knullar henne i hennes favoritställning, eller smeker henne på det sättet som hon vill... det är en så orimlig slutsats du gör att jag börjar fundera över din mentalitet...
Att det för dig är en uppoffring att smeka henne på sättet hon vill...det får mig att baxna, verkligen. För mig är att uppfylla min partners önskemål allt annat än en uppoffring, det är något av det bästa, det jag vill. Så ja, i mina förhållanden har jag tydligen haft en omåttlig tur. Eller så är det min syn på sexualitet och förhållanden som möjliggjort alla fantastiska upplevelser. Självklart skulle jag aldrig göra något jag inte vill. -
Eftersom du nämner att utföra sexuella handlingar du vet att hon gillar som kompromiss och uppoffring så blir det omöjligt att tolka vad du skriver som något annat än just det. Om det är så att du har beskrivit vad du menar felaktigt så finns ju möjligheten att du ändrar dig och förklarar vad du egentligen menar. Men vi är alla olika, du kanske känner dig generös som gör sånt din partner gillar. Det brukar ingå i kärlek att vilja den andras bästa.Tom Araya skrev 2024-08-15 11:08:17 följande:Eller så lägger du en annan betydelse i uttryck som kompromiss och uppoffring än vad jag gör.
För mig är det självklart att dessa ingår i att göra saker tillsammans med andra, men behöver inte innebära att man kräver av andra att gå utanför sin "comfort zone". -
Intressant. Basen till allt det du beskriver är ändå att hon ska vilja. När vill man då? Mina snabba punkter:JayBerg skrev 2024-08-15 11:37:01 följande:
Snälla alla.. lyft blicken lite från era eller eran partners könsdelar, avancerade övningar i sängen och penetration i torra slemhinnor m.m.
det är inte det handlar om vad jag som kille läser.
Det flera killar här försöker få fram uppfattar jag handlar om nåt lååångt långt innan det ens kommer i NÄRHETEN av att "köra in kuken I fittan", innan det kommer i närheten av nån sexuell handling ens
Jag, som kille, kan hålla med om att om (överdriver nu lite) ALLT initiativtagare, alla försök till NÅN form av faktiskt sexuell handling är helt och hållet upp till bara MIG, för jag råkar vara av manligt kön så kommer jag tröttna i längden.
Jag resignerar.. Jag kommer med tiden att ge upp att ens försöka få igång nån form av action i sängen.
Även vi (alltså killar, män, grabbar) mår bra av och tycker om att då och då få höra att ens kvinna, som man älskar, vill HA mig! Och då även i sänghalmen!
Får vi aldrig höra det känner sig, faktiskt, även en man sig ganska värdelös och blir deppig...
Vi VILL ha våran kvinna kåt, våt o villig! Och inte alls när hon är torr, ovillig och långt ifrån kåt..
"Kompromissen", eller kalla det vad ni vill, kommer in LÅNGT innan nån form av sexuell handling.
Om han försöker och försöker men ideligen missar när hon faktiskt kunde tänka sig nåt så kommer han uppleva sig tjatig, HON kommer uppfatta han som en jävla tjatig kåtbock och viljan försvinner allt mer..
och det blir med tiden en väldigt destruktiv nedåtspiral, en obalans..
"Kompromissen" ligger kanske i att OM kvinnan faktiskt vill ha sin man, hon VILL HA SEX så kanske även hon, nån gång då och då, när hon VILL så klart, även faktiskt i ord uttrycker det tydligt så den trögfattade mannen förstår det!
För JA!! vi män, inte alla, men måånga ÄR otroligt jävla fucking tröga att förstå små fina subtila "hintar" om att kvinnan faktiskt vill.
Kan ju säga att att jag är en sån...
Min kvinna, i början av förhållandet, kunde bli SKITSUR på mig för jag "flörtade" med en annan kvinna och jag fattade ingenting, "vadå?? hon var ju bara trevlig och vi pratade lite..?"
NU förstår hon att om en kvinna skall försöka "få mig i säng" måste hon vara såååå jävla tydlig att det är typ löjligt och skrattretande..
Så nu ler hon mest åt dom som försöker och berättar det för mig sen och skrattar lite sådär sött och älskvärt åt mig
Jag vill bara ha min kvinna och nu vet hon det.
Men NU är det bättre mellan oss, vi har utvecklat ett "kodspråk" som funkar för OSS!
T.ex. "pirrar" det till ordentligt om man en vanlig onsdagskväll får höra hennes lite lenare röst uttrycka
"Jag hoppar in i duschen nu..."
Ja då j-a vet man! Öven om man är steeentrött så piggnar man fan till!! Yiihaa!!😁
En relation man är nöjd med. En står inte för 90% av hemarbetet, man pratar högt och lågt, har roligt tillsammans osv. Respekt och omsorg finns och visas. Man känner inte att man är ett objekt för sex, såklart är båda det men det är bara en pusselbit. Båda gör relationsjobbet, man vill väl och anstränger sig på alla plan.
Attraktion finns, hänger ihop med det ovan.
Sexet är lockande och kravlöst, man har liknande preferenser. Många tidigare suveräna upplevelser gör att man associerar partnern med njutning. -
Det är ju det man gör, ger. För att det är ett behov att ge njutning, den andres välbehag är nog det som tänder mig mest. Till skillnad för dig så är det för mig en njutning att ge det till min partner, finns ingen uppoffring. Enligt ditt tankesätt så är allt som inte syftar till min njutning en uppoffring, det är helt främmande för mig.Tom Araya skrev 2024-08-15 12:37:48 följande:Vad jag här vänder mig mot är resonemanget att man aldrig ger varandra något och aldrig gör något för sin partners skull... för "det räknas ju inte om man är kära i varandra". Jag skulle inte vilja leva i ett förhållande med en kvinna som har en sådan syn. Jag har alltid uppskattat att min partner ger mig en massa glädje, stöd, kärlek och njutning och jag ger henne samma tillbaka.
En uppoffring är t ex att göra något som gör ont på fel sätt för mig, eller är känslomässigt obehagligt. -
Haha...lite rörigt här med jättedildos taget ur sin kontext, men men :)JayBerg skrev 2024-08-15 12:40:33 följande:Precis så är det! Partnern vill veta ! Men det är svårt om det inte finns feedback eller input från BÅDAS håll att veta var, när och hur.
Fler män här försöööker få hjälp att navigera i denna djungel, hjälp dom då! Klanka inte bara ner och gå direkt på att det är bara deras fel och dom måste vara våldtäktsmän..
Om det första du som tjej gör att är att ta fram jättadildo och hota med att om du inte förstår vad jag vill så kör jag upp den i röven på dig innan du ens har försökt nåt annat är ju bara löjligt..
Ännu inte läst nån som klankar ner på hotwife:s eller dom som håller på med BDSM här, kanske "en del" här inne kan
tänka lite längre och kanske komma ur sitt otroligt snäva tankesätt.
Om det är svårt att läsa av eller få feedback så kan det vara så att man inte passar så bra ihop. Eller så behöver man börja kommunicera. Kan nog hända att man ska göra det från början och inte senare om det blir problem. Kommunikation runt det här brukar för mig vara rätt mkt i klartext och kanske ännu mer den outtalade, dvs man kan läsa av varandra riktigt väl. -
Ett lysande exempel där.Anonym (BBW) skrev 2024-08-15 16:04:59 följande:Om vi leker med tanken att du och jag har en relation och du känner dig sugen på sex men jag inte är sugen på sex men väldigt sugen på att ge dig en rejäl åktur med en strap-on vilket du inte alls är sugen på
Det korrekta sättet att hantera situation är självklart att vi gör något annat som att titta på en bra film eller liknande.
Eller så kompromissar vi. Jag får sätts på dig med en strap-on mot din vilja och du får ha sex med mig mot min vilja. Vi har båda fått delar av det vi vill ha och vi har båda gjort uppoffringar. Således har vi kompromissat men samtidigt har vi båda begått övergrepp. -
Håller med. När det finns en balans i förhållandet, man älskar OCH gillar varandra så finns det inga positioner att försvara, inget upplevs som eftergifter eller övertramp. Att ge är vad man vill eftersom man vill den andre så väl.New Dawn skrev 2024-08-15 18:37:53 följande:
Jag tror inte man kan lösa ett dåligt sexliv med kompromisser, eller uppoffringar. Man måste lösa grundproblemet.
Det finns många olika orsaker till att sexliv inte fungerar och jag tror oftast att problemen är större och mer komplexa. Inte sällan speglar sexlivet resten av relationen, och känslorna för varandra.
I en bra relation, med ett kärleksfullt och avslappnat sexliv blir det mer naturligt att ge bara ge njutning ibland utan att det vaken känns som en kompromiss eller uppoffring. -
Det där är mitt synsätt. Inget behöver leda vidare om inte båda vill, bara något av det som hångel är njutbart. Sen ser verkligheten ut så att börjar vi så löper vi linan ut, men det behöver inte ske.New Dawn skrev 2024-08-16 09:36:22 följande:Ännu bättre är att ha ett sexliv där det är okej att ha intim närhet utan mål. Blir det sex, är det skönt, om inte kan vi njuta av bara smekningar. Då behöver detta inte hända. Så funkar det nu, och det är det allra bästa. Så underbart att känna sig så fri. Aldrig njutit så mycket.