• Man53

Sjuka, ouppnåeliga mansnormer

Kvinnor kan verkligen dissa en för vad som helst. Fel klädstil. Fel bil. Fel vänner. Fel yrke. Fel lön. Fel humor. Fel utseende. Fel matvanor. Jag skulle kunna fortsätta.

Samhällsdebatten handlar mycket om sjuka skönhetsnormer för kvinnor som de flesta kvinnor inte kan nå, men var är debatten om sjuka mansnormer? Alltså kvinnors orealistiska förväntningar på män.

Har kvinnor orealistiska krav på män?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Sjuka, ouppnåeliga mansnormer
  • Anonym (L)
    Man53 skrev 2024-06-27 22:14:30 följande:
    Det är biologiskt, och det VET kvinnor. Kvinnor vet att de väljer, att de har makten. Men de vet också att om de erkänner det tappar de sympatier från samhället.

Vaddå framtid?
    Så om en kvinna pekar på en kille och väljer ut honom så spelar det ingen roll om han är intresserad av henne? Om han vill ha en annan typ?

Vaddå vaddå framtid? Klart man vill veta om den man vill bli tillsammans med har tankar som matchar ens egna, eller hur? Ho vill bo utomlands men inte han, han vill ha barn men inte hon, den ena vill resa mycket och uppleva saker tillsammans men den andra vill inte det. Vad har sådana relationer för framtid tror du och varför ska man inte tänka på det när man träffar någon?
  • Anonym (Kvinnor har orealistiska krav)

Kvinnor har orealistiska krav inte bara på män utan även på kvinnor. Kvinnor är Foten i munnen  Jag önskar att jag var tillbaks i garderoben tillsammans med min exman. Fasen vad härlig karl han är, en fröjd att umgås med och jag hatar att jag inte kunde älska honom som han älskade mig.

• Man53
    Anonym (L) skrev 2024-06-27 22:21:10 följande:
    Så om en kvinna pekar på en kille och väljer ut honom så spelar det ingen roll om han är intresserad av henne? Om han vill ha en annan typ?

Vaddå vaddå framtid? Klart man vill veta om den man vill bli tillsammans med har tankar som matchar ens egna, eller hur? Ho vill bo utomlands men inte han, han vill ha barn men inte hon, den ena vill resa mycket och uppleva saker tillsammans men den andra vill inte det. Vad har sådana relationer för framtid tror du och varför ska man inte tänka på det när man träffar någon?
    Fast nu pratar du om intressen. Jag pratade om kvalifikationer. Och kvinnor idag har så höga krav att det i princip är omöjligt att nå dem för de allra flesta män. Därav resultatet som vi ser idag med en snabbt växande grupp incels och kattkvinnor.
  • Anonym (Mannen)

Många kvinnor behöver en realitycheck. Lyssna på vad relationsrådgivarna säger. Ett av de vanligaste problemen till att en kvinna inte hittar en partner är att hon har för höga krav.

Sen vet jag att inte alla kvinnor har det men de som har svårt att hitta en partner är ofta i den gruppen.

• Anonym (Jossan)
    Man53 skrev 2024-06-27 21:51:43 följande:
    Sjuka, ouppnåeliga mansnormer

Kvinnor kan verkligen dissa en för vad som helst. Fel klädstil. Fel bil. Fel vänner. Fel yrke. Fel lön. Fel humor. Fel utseende. Fel matvanor. Jag skulle kunna fortsätta.

Samhällsdebatten handlar mycket om sjuka skönhetsnormer för kvinnor som de flesta kvinnor inte kan nå, men var är debatten om sjuka mansnormer? Alltså kvinnors orealistiska förväntningar på män.

Har kvinnor orealistiska krav på män?

Jag har vissa förväntingar på en man som jag vill va ihop med. Jag vet att jag kan hitta och få en sådan man. Varför skulle jag "nöja" mig med nån sämre? 
    Min kille har vissa förväntningar på mig. Om han inte skulle va nöjd/lycklig med mig, varför skulle han fortsätta va ihop med mig då? 

Om man vill leva på pizza, godis, öl och annan skit så får man en kropp efter det. Då får man försöka hitta en partner som vill ha det så eller hitta nån som accepterar det.
    Vill man inte utbilda sig så får man ofta jobb efter det och då får man hitta nån som accepterar det.
    Vill man inte jobba så får man försöka hitta nån som accepterar det. Osv osv osv.....

Det gäller ju även tvärt om.
    Vill man träna 7 dagar i veckan och bara käka nyttig mat så får man hitta nån som accepterar det osv......
  • Anonym (Nämen)
    Man53 skrev 2024-06-27 22:14:30 följande:
    Det är biologiskt, och det VET kvinnor. Kvinnor vet att de väljer, att de har makten. Men de vet också att om de erkänner det tappar de sympatier från samhället.

Vaddå framtid?
    Vad väljer kvinnor?
    Jo en man som en klickar med. Någon som har samma värderingar, samma humor och en personlighet som är kompatibel med ens egna.
    Vadå vet?
    Livet ser ut så men det innebär inte att alla kvinns fastnar för exakt samma typ av män. Den enas ädelsten är en annans gråsten, typ.
  • Anonym (L)
    Man53 skrev 2024-06-27 22:24:27 följande:
    Fast nu pratar du om intressen. Jag pratade om kvalifikationer. Och kvinnor idag har så höga krav att det i princip är omöjligt att nå dem för de allra flesta män. Därav resultatet som vi ser idag med en snabbt växande grupp incels och kattkvinnor.
    Det handlar inte alls bara om intressen, det finns gott om mindre snygga män som har relationer för att de har annat som attraherar. Har du inget som attraherar bör du fråga dig vad du kan göra åt det istället för att komma med floskler om för höga krav. Skulle de ha för höga krav skulle det innebära att de inte lyckades hitta någon. Och så är det bevisligen inte. Några kanske har svårt att hitta en man av den anledningen men då får de sänka kraven eller förbli ensamma. Hittar man någon så har man ju bevisligen inte haft för höga krav eller hur? Sedan vill många kvinnor inte träffa någon alls av olika anledningar, bland annat pga hur de behandlats tidigare. Och de kvinnorna förblir otillgängliga för alla män. Sedan finns det kvinnor som inte lyckas pga psykisk ohälsa tex eller att de letar på fel ställen. Är övertygad om att det finns många ensamma kvinnor och män som aldrig träffat någon men som faktiskt skulle matcha med någon lika ensam men deras vägar korsas inte. Och då handlar det om hur man hittar nya ställen att leta på.
  • enfunderandeman
    Man53 skrev 2024-06-27 22:08:43 följande:
    Lyxfällan är ett gammalt program och dejtingmarknaden har ändrats mycket sedan dess.

Problemet med ditt argument är att män inte alls ställer samma krav på kvinnor. Och det vet kvinnor. Så det är nästan alltid 90 % av kvinnorna som konkurrerar om 10 % av männen. Och det är inte så att de kvinnor som inte får de perfekta männen kompromissar, de skaffar katt (som barnersättning)t och lever singelliv istället.
     Oj, det är uppenbart att du blivit dissad av någon. Kanske en kvinna som valt att leva ensam.

Men jag måste säga att ditt tänk får mig förstå varför det kanske går fel för dig. Du antar saker. Jag menar, du förstår väl själv. Att det finns kvinnor som lever som  singlar helt frivilligt och att en del kvinnor faktiskt är frivilligt barnfria. Och inte alls vill ha barn? Har inga tankar på det överhuvudtaget.

På dig låter det som att alla kvinnor ska vara tillgängliga för män oavsett. Och att dom bara är singlar för att dom inte hittar rätt man. "Hate to break it to you" som det säger I engelskan. Men för en del kvinnor kretsar inte hela deras liv kring män och att hitta någon. Dom vill helt enkelt inte, och är nöjda med det. Det får du lära dig acceptera.

Jag skrattar lite, för jag tänker på två kvinnor jag vet om som lever detta livet. En har hund. Båda mår väldigt och lever fina liv. Och den ena , hon hade hade inte tyckt om dig det minsta. Kvinnor gillar inte män som vill bestämma och kontrollera deras liv. I princip är ditt tankesätt väldigt kontrollerande. Du verkar tro att alla kvinnor ska vilja samma sak som dig.  Ska kvinnor bara ta någon, för att. Utan att känna attraktion etc. Tror inte dom flesta män vill det heller.

Sen har forskningen visat att män, är faktiskt dom som går på utseende mest vid val av partner. Varför tror du t ex. män I större utsträckning väljer yngre tjejer oftare? 
    Vi män har varit svaga för skönhet sen typ Cleopatras tid.
  • Anonym (Hh)
    Man53 skrev 2024-06-27 22:00:55 följande:
    Är inte det uppenbart?

Tjänar för lite för att kvinnan ska tycka man är attraktiv.
    För ful för att vara attraktiv.

Och så vidare.
    Men man attraheras ju av det man attraheras av. Har ju inte med orimliga krav att göra. 
  • Anonym (Kalle)
    Man53 skrev 2024-06-27 22:08:43 följande:
    Lyxfällan är ett gammalt program och dejtingmarknaden har ändrats mycket sedan dess.

Problemet med ditt argument är att män inte alls ställer samma krav på kvinnor. Och det vet kvinnor. Så det är nästan alltid 90 % av kvinnorna som konkurrerar om 10 % av männen. Och det är inte så att de kvinnor som inte får de perfekta männen kompromissar, de skaffar katt (som barnersättning)t och lever singelliv istället.
    90% av kvinnor konkurrerar med 10% av männen? Hur kommer det sig att långt fler än 10% av svenska män är gifta? Och att ännu fler lever i relationer med en kvinna? Det är faktiskt rätt få män som aldrig träffar någon. Om ni vill få någon liten form av trovärdighet så får ni lämna incelfloskler som att endast 10% av männen är av intresse för kvinnor då det är hur lätt som helst att motbevisa? Det är högst 10% som aldrig träffar någon. Några av dessa har otur, andra har tyvärr problem med psykisk ohälsa och sedan har vi en liten andel misogyna incels. Övriga träffar någon förr eller senare. För egen del var det senare, jag själv var 32 första gången..
Svar på tråden Sjuka, ouppnåeliga mansnormer