Man53 skrev 2024-06-27 22:08:43 följande:
Lyxfällan är ett gammalt program och dejtingmarknaden har ändrats mycket sedan dess.
Problemet med ditt argument är att män inte alls ställer samma krav på kvinnor. Och det vet kvinnor. Så det är nästan alltid 90 % av kvinnorna som konkurrerar om 10 % av männen. Och det är inte så att de kvinnor som inte får de perfekta männen kompromissar, de skaffar katt (som barnersättning)t och lever singelliv istället.
Oj, det är uppenbart att du blivit dissad av någon. Kanske en kvinna som valt att leva ensam.
Men jag måste säga att ditt tänk får mig förstå varför det kanske går fel för dig. Du antar saker. Jag menar, du förstår väl själv. Att det finns kvinnor som lever som singlar helt frivilligt och att en del kvinnor faktiskt är frivilligt barnfria. Och inte alls vill ha barn? Har inga tankar på det överhuvudtaget.
På dig låter det som att alla kvinnor ska vara tillgängliga för män oavsett. Och att dom bara är singlar för att dom inte hittar rätt man. "Hate to break it to you" som det säger I engelskan. Men för en del kvinnor kretsar inte hela deras liv kring män och att hitta någon. Dom vill helt enkelt inte, och är nöjda med det. Det får du lära dig acceptera.
Jag skrattar lite, för jag tänker på två kvinnor jag vet om som lever detta livet. En har hund. Båda mår väldigt och lever fina liv. Och den ena , hon hade hade inte tyckt om dig det minsta. Kvinnor gillar inte män som vill bestämma och kontrollera deras liv. I princip är ditt tankesätt väldigt kontrollerande. Du verkar tro att alla kvinnor ska vilja samma sak som dig. Ska kvinnor bara ta någon, för att. Utan att känna attraktion etc. Tror inte dom flesta män vill det heller.
Sen har forskningen visat att män, är faktiskt dom som går på utseende mest vid val av partner. Varför tror du t ex. män I större utsträckning väljer yngre tjejer oftare?
Vi män har varit svaga för skönhet sen typ Cleopatras tid.