Anonym (Bara en man) skrev 2024-07-04 01:24:01 följande:
Vad roligt för dig, -Grattis! -Det kommer att gå jättebra! :)
"Känns orimligt att han skulle säga ja till att ses om han inte var intresserad"
Mitt svar: JA, det hade dessutom bara varit slöseri med hans och din tid att träffa dig om det nu var så att han egentligen inte ville träffas. Vilket det inte är nu eftersom att du fick ett ja ifrån honom.
Jag brukar tänka såhär:
Varje gång jag "vågar" utmana mig själv så gör jag en egen investering som jag också tar lärdom av då jag ser eller upplever vad det blir för resultat.
Vinsten blir då att jag alltid får ett svar och jag behöver inte gå runt i ovisshet.
Får jag inte det svar jag är ute efter (som ett JA i ditt fall) hos de personer jag tillfrågar så ger jag inte upp utan fortsätter att ställa frågan till andra personer tills jag får det svar jag vill ha. Det finns ALLTID ett eller flera JA i mängden och därför så ska man inte ge upp att fråga om andra vill gå ut med en!
TS, DU gav dig själv modet att våga fråga honom om ni ska hitta på något tillsammans. Allt jag gjorde var att tala om för dig att det inte alls är läskigt att våga fråga honom om ni ska hitta på något bara du och han.
Äras den som äras bör finns det ett talesätt...
Så *klapp på axeln* till dig, och ha det nu supertrevligt och roligt bara ni två! :)
Hej, vi har nu varit på vår ?dejt?. Det gick superbra. Vi hade en jättetrevlig dag och han bjöd på middag på kvällen. Han tog på kvällen initiativet till en kyss.
Der visade sig att han har varit förtjust i mig ganska länge :)
Jag sov över och åkte hem morgonen efter.
På kvällen skickade han och frågade hur min dag hade varit.
Vi skrev lite och jag frågade om han ville ses kvällen efter för att prata och äta middag. Han sa ja och frågade om jag ville komma till honom igen.
Så jag åkte dit. Vi snackade hela kvällen om vad som hände mellan oss, situationen på jobbet och vi kom fram till att vi vill fortsätta ses men att hålla detta för oss själva för att se hur det utvecklas.
Jag sov över och dagen efter började det skumma. Helt plötsligt skulle han ta tag i alla projekt där hemma. Jag sa att jag kunde åka om han ville. Men han svarade inte. Vi åt frukost och han började med ett projekt medan jag satt och solade.
När han satte sig ner så satt han med sin telefon. Han sa vad han gjorde men varför satt han med den istället för att prata med mig? Tillslut kändes det krystat så jag sa att jag skulle köra hem. Då verkade han nästa bli lite chockat överraskad och jag fick bara en kort kall kram i dörren. Jag fattar ingenting.
Jag tänkte att han kanske hade missförstått mig så jag ringde morgonen efter och vi pratade. Han lät som vanligt då. Men sen har det varit tyst.
Så jag tror minsann något skar sig där och jag kan nog se det här som avslutat.
Sjukt va fort det kan gå i svängarna.
Hade det varit någon annan hade jag skickat SMS och frågat. Men nu vill jag inte göra en grej av det.
Blir kanske lite stelt på jobbet i början när jag kommer tillbaka nästa vecka. Men det går väl över.
Jag blir bara så förvirrad för kvällen när vi satt och pratade så sa han att han var villig att säga upp sig om det inte gick att kombinera relation privat och jobb.
Fast det kanske jag skulle sett som ett varningstecken?
Duktigt förvirrad nu 😅