Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (jobbigt problem)

Varför läcker jag avföring?

Jag har ett mycket jobbigt problem med att jag läcker avföring. Det beror INTE på diarre. Vad tror ni att detta beror på? Finns det något man kan göra åt detta problem? Jag känner verkligen extremt äcklad över detta problem. 

• Svar på tråden Varför läcker jag avföring?
  • Anonym (r)

och vad säger läkaren som tittat på ditt anus?

• Anonym (Dr Frääs)

Har du ofta lös avföring eller har du en hemorrojd/flik i öppningen som öppnar upp för läckaget?

Du måste gå till en läkare, det finns inget annat.

Anonym (r) skrev 2024-06-28 19:57:50 följande:

och vad säger läkaren som tittat på ditt anus?

Jag har inte fått mitt anus undersökt än, men försöker komma till läkare.
    Anonym (Dr Frääs) skrev 2024-06-28 20:05:35 följande:

Har du ofta lös avföring eller har du en hemorrojd/flik i öppningen som öppnar upp för läckaget?

Jag har har inre hemorojder. Dock inte stora när jag undersöktes för flera år sedan. Det har blivit kraftigt försämrat sedan jag gjorde koloskopi. Mycket mycket värre. 

Vet inte om jag har några yttre hemorojjder, jag känner inga sådana.

Jag är totalt förslappad i anus och jag förstår inte varför. Saknar också känsel. Jag känner inte ens när jag läcker avföring. 

Kan inte kontrollera avföring och gaser.
    Anonym (jobbigt problem) skrev 2024-06-28 20:21:23 följande:
    Jag har har inre hemorojder. Dock inte stora när jag undersöktes för flera år sedan. Det har blivit kraftigt försämrat sedan jag gjorde koloskopi. Mycket mycket värre. 

Jag är totalt förslappad i anus och jag förstår inte varför. Saknar också känsel. Jag känner inte ens när jag läcker avföring. 

Jag menade att min inkontinens blivit mycket värre. För att förtydliga.
    Anonym (Dr Frääs) skrev 2024-06-28 20:05:35 följande:

Jag glömde svara på en av dina frågor. Jag brukar inte vara lös i magen. Jag är förstoppad och har varit det under extremt lång tid.
  • EpicF
    Anonym (jobbigt problem) skrev 2024-06-28 20:21:23 följande:

Där har du svaret. Förslappad ändtarm gör att man läcker avföring eftersom man får svårt att hålla den inne. 

Du måste väl ha någon aning om varför du är förslappad i ändtarmen?
    Har ringmuskel på något sätt blivit skadad?
    Graviditet?
    Oförsiktigt analsex?
    EpicF skrev 2024-06-28 20:10:16 följande:

Förstoppning?

Har du vart till läkare då?

Ja jag är förstoppad men det har jag varit extremt länge. Det är på senare tid som jag läcker avföring. Dom få tillfällen avföringen blir mjukare så blir inkontinensen ännu värre.

När jag äter fibrer så blir jag extremt gasig och inkontinensen värre. 

För många år sedan var jag hos läkare, men då var problemen inte så här extremt stora som dom är idag. Nu bajsar jag på mig hela tiden. Det gjorde jag inte när jag var hos läkare.

När jag var hos läkare - för flera år sedan -så var det för att göra koloskopi pga blod i avföringen.
    EpicF skrev 2024-06-28 20:45:35 följande:
    Där har du svaret. Förslappad ändtarm gör att man läcker avföring eftersom man får svårt att hålla den inne. 

Du måste väl ha någon aning om varför du är förslappad i ändtarmen?
    Har ringmuskel på något sätt blivit skadad?
    Graviditet?
    Oförsiktigt analsex?
    Jag vet inte varför jag blivit totalt förslappad. Jag har aldrig fött barn eller haft analsex. Jag har däremot ryggbesvär.

Går det att göra något åt mina besvär? Och vad tror du att besvären beror på?
Svar på tråden Varför läcker jag avföring?