• Anonym (Emi)

Grov ångest inför oväder

Jag borde inte säga var glad, men det är svårt när jag bor på ett ställe med så svår torka att man får böter uppåt 30.000 kr om man använder mer än X antal liter/ person.

Utöver det så är det ca 30-35 grader i ca 5 månader. Jag önskar att jag kunde få ta över ert skyfall. Inte så kul att snåla och spara på vatten i extremvärme. 

Jag kan dock känna som dig, fast ångest över torkan. Men det är bara göra det bästa av situationen. Det går ju över och oftast går det bättre än man förväntat sig. Ångest är inte alltid helt logisk. 

• Anonym (Emi)
    Anonym (Ångrsten) skrev 2024-07-17 02:16:03 följande:
    Jag är inte avundsjuk på den värme och torka du måste utstå. Bor du utomlands?

Japp i Spanien. 
    Första gången i livet som jag verkligen saknar regnet.  I de här länderna är nog brandrisk, uttorkning och vattenbristen de största problemen. Men extremvädren har ju även börjat komma till Sverige.Även här är temperaturen nästan ständigt över det normala. 

Det är nog så att man blir tvungen att vänja sig vid mer extrema väder var man än bor. Hoppas det gick bra trots skyfallet, att ångesten inte var för outhärdlig?

Oftast förstorar man upp saker när man har ångest. Jag har levt hela livet med extrem ångest för att flyga. Nu när jag bor utomlands har jag äntligen börjat uppskatta och tycka det är kul att flyga. Det enda sättet är oftast att utsätta sig om och om igen så man vänjer sig. Inte så lätt med väderångest dock 🙂

• Anonym (Emi)
    Anonym (Ångrsten) skrev 2024-07-17 02:25:19 följande:
    Har funderat på att sluta läsa väderrapport, men egentligen behövs det för vardaglig planering av aktiviteter. Utöver det så går det inte att undvika rubriker om oväder i t.ex sociala medier, nyheter osv. Menar att det är svårt att hålla för ögon och öron hela tiden. Och läser jag t.ex kvällen innan, som du föreslår, så kickar ångesten in ändå.

Men en kurs, att bli mer bildad, är nog klokt.
    Aftonbladet brukar vara bra på att skriva extremväder både för värme och kyla. Sen brukar det inte vara mycket värre än det var för 25 år sen när -25 inte var något ovanligt alls😂
Svar på tråden Grov ångest inför oväder