Inlägg från: Anonym (Jag är likadan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag är likadan)

Grov ångest inför oväder

Jag har/haft samma problem som du har. Men för mig var det åskväder som tog knäcken på mig. Jag oroade mig i flera dagar innan det skulle bli oväder, och kunde inte ens äta. Inte förrän ovädret var över. Jag tog barnen med mig till bilen och satt där för det kändes som den säkraste platsen. Fick söka psykologhjälp för jag gick ner 10 kilo på tre månader och mådde för jävligt. Psykologen kunde inte hjälpa mig tyvärr. Jag fick mest tips om hur jag skulle andas för att hålla mig lugn. Är fortfarande extremt rädd (fast det nu gått mer än 25 år sedan det värsta). Men inser att meteorologerna oftast inte har rätt i sina prognoser. Det kanske stämmer 5 gånger av 20 eller så. Har inte mycket tips att ge dig. Gör det som känns bäst för dig. Håll dig inne om det är det som gör dig lugn. Eller sök hjälp hos psykolog. Dom kanske är bättre nuförtiden. 

Anonym (Inte rädd) skrev 2024-07-06 15:24:24 följande:

Vad är du rädd för, att du ska regna bort? Det lär inte hända. Så nu har denna klimathysteri alltså börjat skapa ordentlig ångest hos människan.. tragiskt. 

Jag kan inte tala för TS men tycker det du skriver är rena rama dyngan. Det handlar om ångest rätt och slätt och har inte nånting att göra med klimathysteri (vad nu det är för nåt). 
    Anonym (Ångrsten) skrev 2024-07-17 02:20:18 följande:
    Åh, vilken ångest! Jag känner att jag bara vill fly med familjen till näsmaste stad som inte har oväder, när det är såhär...
    Har du små barn? För mig eskalerade det när barnen var små. Jag vet inte varför. Nu när dom är vuxna så är det något lättare att hantera rädslan. Man har bara sig själv att ansvara för och man måste inte ge sig ut och hämta barn från förskolan mitt i nåt oväder (hemska tanke). 
Svar på tråden Grov ångest inför oväder