• Anonym (Han)

Krävande gravid flickvän

Förstå mig rätt, jag älskar min tjej men sen hon blev gravid har hon blivit som förbytt. 

Vi bor inte ihop än, men vi kommer att flytta ihop innan barnet kommer. Men, hon har fått för sig att det är mitt jobb att passa upp på henne nu när hon är gravid. Hon menar att hon mår illa, är trött och har problem med blodtrycket så får som små svimningsanfall, något jag dock inte sett har hänt när jag varit där. 

Alltså så osjälvständig kan man väl inte bli, bara för att man är gravid, eller?? Hon menar att det är väldigt jobbigt att storstäda, handla och så vidare. Fastän det blir att jag då måste sköta både min och hennes lägenhet. Men sånt har väl kvinnor fått göra i alla tider, med eller utan barn i magen och det har ju gått? Och jag hjälper ju till när jag är där, jag tycker bara inte att det är nödvändigt att vara där jämt och ständigt. 

Blir alla kvinnor såhär gnälliga och krävande? Hon var aldrig sån innan, utan väldigt självständig. 

• Svar på tråden Krävande gravid flickvän
  • Anonym (Kalle)

Den nya generationen unga kvinnor. Dom uppför sig illa och förväntar sig princessbehandling.

Det gäller ju inte alla, så förhoppningsvis går det över på din.

• Anonym (ehm)

Graviditetskomplikationer varierar mellan graviditeter och behöver inte vara ständiga genom en graviditet. Vissa får förlamande trötthet i början som sedan går över, andra är konstant illamående i månader.

Såvida hon inte kräver fönsterputsning, skärp dig för detta låter verkligen löjligt.

• Anonym (C)
    Anonym (Han) skrev 2024-07-01 13:46:17 följande:

Men sånt har väl kvinnor fått göra i alla tider, med eller utan barn i magen och det har ju gått?  

Nej, det har inte gått alltid. Ibland kan en graviditet vara rejält handikappade. Sånt varierar.

En del gravida har ett rosigt skimmer över sig, medan andra är grå i ansiktet av illamående och näringsbrist. En del sätter sig på cykeln och trampar iväg till sjukhuset, när det är dags att föda, medan andra får så svår foglossning att de tillbringar månader i rullstol.
  • Anonym (Han)

Det låter ju bra att det inte måste vara såhär hela vägen i alla fall. Men någon rullstol sitter hon verkligen inte i och hon klarar ju att jobba om dagarna. Så jag tror verkligen inte att det är så illa, även om det inte riktigt är något skimmer runt henne precis. (Tycker hon är söt ändå!)

• Anonym

Hej mannen
    Oj jag vet inte riktigt var jag ska börja
    Det händer otroligt mycket i en kropp när man är gravid
    Jag var otroligt trött och illamående. Kräktes från morgon till kväll. Alldeles för trött för att gå till jobbet
    Lågt blodtryck och dåligt blodvårde.

Ditt jobb är att ta hand om personen som bär på ditt barn. Om hon känner din omsorg och stöttning lägger du grunden för en relation som kan bli livslång

• Anonym (C)
    Anonym (Han) skrev 2024-07-01 16:46:28 följande:

Det låter ju bra att det inte måste vara såhär hela vägen i alla fall. Men någon rullstol sitter hon verkligen inte i och hon klarar ju att jobba om dagarna. Så jag tror verkligen inte att det är så illa, även om det inte riktigt är något skimmer runt henne precis. (Tycker hon är söt ändå!)

Hur funkar du själv när du går till jobbet fast du mår dåligt? Är du lika pigg på kvällarna som vanligt eller är du slutkörd?
  • Anonym (Tänk till)

Nej förr i tiden hjälpte inte mannen till på det sättet. Då brukade ens mamma eller din mamma komma och hjälpa till, laga mat, städa och handla. Om man behövde de. Och kvinnor brukade inte jobba. 

Nu jobbar säker både din mamma och hennes mamma oxå. Sen är de säkert 50+ och kan inte dra runt 2 hushåll och jobb i den åldern. Eller så bor de på annan ort. Dessutom är detta inte vanligt länge. 

När ni får barn kommer du säkert ha sömnbrist, behöva jobba och  ha minst fyra gånger så mycket att göra hemma som innan. 

Om du vill ha en längre relation med mamman till ditt barn förslår jag att du läser på om graviditet och följer med henne på kontroller. Hennes mående kommer påverka ditt framtida barn. 

• Anonym (.)

Du skriver inte vilken månad hon är i. En graviditet behöver inte vara den andre lik. Jag har också varit skrämmande trött och illamående, sedan gick det över. Gravida kvinnor kan ha olika symtom och olika komplicerade graviditeter. Om hon tidigare varit självständig ligger det inte i hennes natur att låtsas eller överdriva nu, det kan jag inte tänka mig. Synd att inte du kan testa på hur det är att må som hon gör. Då hade du kanske förstått? 

• Räkan77

Så jobbigt kan det väl inte vara att ta hand om två lägenheter där det bor en vuxen var? Hur ska du orka ta hand om barn och lägenhet sen? Din flickvän ska väl inte behöva tjata på dig att du ska vara närvarande och stötta/hjälpa henne nu när hon uppenbarligen mår dåligt. Du fattar väl att hon börjar tvivla på din förmåga att vara en bra förälder?

• Anonym (Tea)

Den dagen då du ska bära ett barn i 9 månader med alla komplikationer som kan komma (illamående, järnbrist, trötthet, yrsel..) och sen föda barnet med smärtor så har du rätt att klaga. Visa att du är mogen att bli pappa för annars hade du väl aldrig gjort henne gravid? 

Trött på karlar som gnäller över sina gravida kvinnor, ni har det rätt enkelt och borde ha all kraft i världen att ställa upp för er gravida kvinna. 

Svar på tråden Krävande gravid flickvän