• Anonym (Skurt)

Känner ni en äldre oskuld eller aldrig haft en partner?

Jag sitter och funderar på om någon annan här på forumet känner eller misstänker en äldre oskuld i er bekantskapskrets eller som eventuellt aldrig haft en partner? Ni som gör det, vad skulle ni säga är det avvikande med dom? Om det finns något.

• Svar på tråden Känner ni en äldre oskuld eller aldrig haft en partner?
  • Anonym (Anonym brorsdotter)

Jag har en faster , egentligen två men den andra dog .. men dessa båda systrar har aldrig haft partners och jag vet att dom är/var oskuld. Det har inte saknats friare, tvärtom,  båda var väldigt vackra som unga och mycket omtyckta. 
    Men då farfar blev sjuk i cancer blev dom båda hans närmaste sjukvårdare och att sköta om honom efter sina ordinarie jobb blev en plikt . Och farfar sa man inte emot..   när han väl dog var det försent för båda att få barn och dom gav upp tanken på man. Sista åren innan den ena fastern dog bodde dom tillsammans.  Nu är bara en kvar och hon är 70 år. 

Det enda avvikande här var min elaka och dominanta  farfar . Honom sa man inte emot , inte ens vi barnbarn. 

• Soligakatten

Två personer som jag inte vet om de är oskulder eller inte, men det skulle kunna vara så utifrån hur försiktiga de är med kvinnor socialt. De är precis 30år.
    Om det finns något avvikande med dem? Psykisk ohälsa/sjukdom, något tillbakadragna, lite svårigheter socialt. Umgås för sig själva mest.

• Anonym (Inte oskuld...men)

Jag känner en dam som hade en fästman mellan 18-24, han är den enda hon har vart med. De skulle gifta sig men han lämnade. Hon blev så bitter efter att han lämnade henne att hon är snart 40 och vägrar komma ur det.

Hon var ganska knepig innan, men hon blir bara knäppare och knäppare.

Killen har bytt namn och flyttat (kanske utomlands) för hon stalkade honom. 

Det är ju nästan som att hon är oskuld igen och nästan 40.

• Anonym (Moi)

Jag känner mig själv. Jag närmar mig 40. Hånglade med en kille när jag var 12, sedan ingenting.

Jag är udda på många sätt. Jag förstår mycket väl att ingen vill ha mig. Jag är ganska otillgänglig emotionellt, jag är socialt underintresserad, jag har en livsstil de flesta tycker är intressant att höra om men ingen skulle vilja dela.

Så jag förblir ensam oskuld. 

• Anonym (Hej)
    Anonym (Moi) skrev 2024-07-01 17:03:16 följande:

Jag känner mig själv. Jag närmar mig 40. Hånglade med en kille när jag var 12, sedan ingenting.

Jag är udda på många sätt. Jag förstår mycket väl att ingen vill ha mig. Jag är ganska otillgänglig emotionellt, jag är socialt underintresserad, jag har en livsstil de flesta tycker är intressant att höra om men ingen skulle vilja dela.

Så jag förblir ensam oskuld. 

Du kanske har Asperger? Glad
  • Anonym (Lina)

Känner en kille som är närmare 40 och oskuld.  Jag tror hans främsta problem är hans blyghet. Den har förstås inte hindrat honom att försöka, det har jag sett själv hur han försökt, men med den blygheten får han svårt att väcka någons intresse. För den som tänder på intelligens så är han ett kap, tror aldrig jag träffat någon smartare. Och hyfsat kulturell är han, inte alls den dataspelande oskulden.

• Anonym (Moi)
    Anonym (Hej) skrev 2024-07-01 17:09:16 följande:
    Du kanske har Asperger?  // Glad
    Kanske det. 
  • Anonym (LJ)

Det behöver inte vara nåt fel på äldre oskulder i personlighet eller utseende.

Vissa är kanske ointresserade av relationer eller så har de aldrig känt någon riktig kärlek för en annan person ur ett romantiskt perspektiv.

Är de dessutom ointresserade av att skaffa ungar så har de ännu svagare motiv att gå ut i livet och söka efter en partner.

Alla har inte samma behov här i livet.

• Anonym (Farbror)
    Anonym (LJ) skrev 2024-07-01 17:18:07 följande:

Det behöver inte vara nåt fel på äldre oskulder i personlighet eller utseende.

Vissa är kanske ointresserade av relationer eller så har de aldrig känt någon riktig kärlek för en annan person ur ett romantiskt perspektiv.

Är de dessutom ointresserade av att skaffa ungar så har de ännu svagare motiv att gå ut i livet och söka efter en partner.

Alla har inte samma behov här i livet.

Det är väl ingen som sagt att det är något fel på dem. Däremot har det ju en orsak. Och att den orsaken skulle vara att man väljer att utan sex och kärlek tror jag är väldigt, väldigt ovanligt.

För att svara på frågan så har min farbror alltid ensam och i hans fall är det helt klart problem med det sociala.
  • Anonym (LJ)
    Anonym (Farbror) skrev 2024-07-01 17:26:11 följande:
    Det är väl ingen som sagt att det är något fel på dem. Däremot har det ju en orsak. Och att den orsaken skulle vara att man väljer att utan sex och kärlek tror jag är väldigt, väldigt ovanligt.

För att svara på frågan så har min farbror alltid ensam och i hans fall är det helt klart problem med det sociala.
    Okej, det kanske är ovanligt men de existerar. Alla äldre oskulder är inte kufar, även om många kanske är det.
Svar på tråden Känner ni en äldre oskuld eller aldrig haft en partner?