• marialind

Gå-ner-i-vikt KOMPISAR sökes!

Hej brudar!
    Jag vill också vara med. Jag har också en hel del vikt att gå ner. Jag har tyvärr rubbning på ämnesomsättningen så det är inte det lättaste, men kanske kan vi peppa varandra.
    För 3 år sedan gick jag ner 22 kilo men har tyvärr gått upp det mesta igen. Tror mycket att det berodde på stress då jag bytt jobb 4 gånger de senaste 1 1/2 åren. Men nu måste jag komma igång. Jag mår ju så mycket bättre när jag går ner i vikt. Ni får säga åt mig på skarpen här om jag inte sköter mig.

Hoppas jag är välkommen att hänga på er!

• marialind

Tackar tackar!

Kör också invägning på måndag så får vi se hur vi kan hjälpa varandra!

• marialind

Min tanke var att redovisa hur mycket man går ner varje vecka. Vet inte om alla vill dela med sig av sina mått och sin vikt. Kanske har jag fel men för mig duger det gott att vi redovisar varje vecka hur mycket man gått ner.

Vad säger ni andra? Jag anpassar mig efter vad majoriteten anser. Är ju roligt om vi kommer överens om något tillsammans.

• marialind

Ok då bestämmer vi att alla gör som de vill. Det viktiga är ju att vi motiverar varandra eller hur???

• marialind

Hej tjejer! Jag har varit lite osynlig här pga att en massa annat kommit ivägen. Jag vill dock fortfarande vara med.

Jag väger 123,7 kg nu och är 181 cm. Jag vill ner minst 20 kilo. Jag har en väldigt kraftig benstomme och har i princip alltid vägt mycket. Har dock svårt att tänka att jag nog aldrig kan bli "normal". När jag vägde 98 kilo var jag i princip smal utifrån mina förutsättningar.

Jag har tyvärr inte kommit igång ännu men ska sätta igång på måndag med träning osv. Äter viktväktarmat varje dag men måste ju kämpa med att sluta äta annat :)

Kul att höra att det går bra för er. Jag är nyfiken på vad du gör "mitt nya liv" då du går ner så fort i vikt. Är det något pulver du äter eller? Låter ovanligt mycket varje vecka om du äter normalt.

Lycka till allesammans så hörs vi här!

• marialind

Hej allesammans!
    Jag har ett tips till er som tycker att pulver är äckligt. Jag började nyss med det också och kunde inte få i mig det. Då mixade jag i några bananer i chokladdrycken och vips var den jättegod. Självklart blir det mer kalorier och kanske inte exakt samma resultat som med enbart pulver men bättre än att äta vanlig mat iallafall.

Lycka till!

Själv har jag inte vägt mig än så jag vet inte hur det gått med pulvret. Tänkte vänta och se med spänning på söndag. Mår dock helt ok. Inte speciellt hungrig och känner mig lättre och piggare.

• marialind

Hej Magda!
    Låter inte som att pulver är din grej. Jag vet inte om det är det för mig heller. Jag gick ner med viktväktarna förra gången och då gick det jättesnabbt och man får ju äta mycket. Vi får väl se. Jag valde pulver för att få igång kroppens förbränning så att man tappar fort och ser resultat. Sen ska jag köra med vv när jag kommit igång. Förra gången gick jag ner 22 kg på 18 veckor så nu är det bara att köra på. Man vet ju att det funkar.

Lycka till ni andra!

Svar på tråden Gå-ner-i-vikt KOMPISAR sökes!