• Misosoppa

44 år och gravid

Hej, det jag aldrig trodde skulle hända har hänt. Första gången jag och pojkvännen har oskyddat sex under ägglossning. Vi glömde bort oss helt enkelt och har inte försökt bli gravida. Han är även rätt många år yngre än jag och vi har träffats mindre än ett år. Jag har två barn sedan tidigare och han har inga. 

Någon som varit i liknande situation? Hur slutade det?

• Svar på tråden 44 år och gravid
  • Anonym (Benzo)

Inte precis så, men min nya kärlek blev gravid vid 36. Två gånger och båda slutade med abort. Båda två hade egna barn från tidigare förhållande och ville inte ha någon ny bebis.

Jag var förstås medskyldig, det var inte bara den dåliga spiralens fel. Jag hatade att orsaka detta för henne, och bestämde mig för vasektomi. Så nu har vi sedan många år härlig sex utan spermier. Kan verkligen rekommenderas. 

• enola

Ganska precis samma, fast jag var 41. Jag hade två tonåringar sen tidigare och han inga barn. Han är 12 år yngre än jag. Jag blev oplanerat gravid när vi varit tillsammans i åtta månader. Vi hade bestämt att vi inte skulle ha barn men ändrade oss när graviditeten var ett faktum. Det är snart sex år sen nu, vi har en underbar liten kille på fem år och ska gifta oss i augusti :)

• Misosoppa
    enola skrev 2024-07-03 14:04:05 följande:

Ganska precis samma, fast jag var 41. Jag hade två tonåringar sen tidigare och han inga barn. Han är 12 år yngre än jag. Jag blev oplanerat gravid när vi varit tillsammans i åtta månader. Vi hade bestämt att vi inte skulle ha barn men ändrade oss när graviditeten var ett faktum. Det är snart sex år sen nu, vi har en underbar liten kille på fem år och ska gifta oss i augusti :)

Men så fint! ❤️ Vad fick er att ändra er? Hur resonerade ni? Samma åldersskillnad här mellan mig och honom. Mina barn är ju yngre (yngre än 10 båda två) och jag känner en väldig ångest kring att de skulle känna sig åsidosatta om det kom en bebis.
  • enola
    Misosoppa skrev 2024-07-04 09:38:45 följande:
    Men så fint! ❤️ Vad fick er att ändra er? Hur resonerade ni? Samma åldersskillnad här mellan mig och honom. Mina barn är ju yngre (yngre än 10 båda två) och jag känner en väldig ångest kring att de skulle känna sig åsidosatta om det kom en bebis.
    Förlåt, jag har ju glömt att svara! Tja, jag vet inte. Vi bara kände båda två att vi ville ha barnet. Det tog oss nog inte tio minuter att bestämma oss.
    Jag var också orolig för vad barnen skulle säga. Den äldste som då var 17 hade tidigare uttryckt sig väldigt negativt om att få ett syskon ("ni får absolut inte skaffa barn!") så jag var väldigt orolig för att prata med honom. Men när jag väl gjorde det såg jag tydligen så allvarlig ut att han trodde att jag skulle säga att vi skulle göra slut, så när jag sa att vi väntade barn blev han bara lättad. "Jaha, var det bara det?", haha! Båda sönerna älskar sin lillebror över allt annat och har aldrig känt sig åsidosatta. Det är klart att det är skillnad med yngre barn men jag tror det kommer gå bra Hjärta
  • Anonym (Samma här)

Samma här. Har en 18-årig son(som dessutom väntar barn med sin sambo), tvillingtjejer på 14 år och en 11-årig son och häpp så är jag gravid igen med tvillingar vid 43. BF rätt snart, men man vet ju aldrig om tvillingar vill ut tidigare. Trodde aldrig att det skulle hända. Det var omtumlande först. 

Svar på tråden 44 år och gravid