Hur blir det nu med arvet?
Ett arv är det minsta jag tycker att min pappa kan lämna efter sig efter allt de utsatt mig för..
Varför bryr du dig? Det är inte dina pengar.
Bara en tanke.. med tanke på vad du berättar om hur det sett ut i er historia så skulle jag inte hoppas på ett arv kommer finnas rent fysiskt mer än kanske lite papper i en pärm typ. Det har nog båda sett till under åren tyvärr.
Jag fattar att du vill ha nån form av hämnd och upprättelse men hoppas inte för mycket. Det kan kosta dig mer i slutändan om du har otur om det visar sig att du betalar tusentals kronor för jurist och sen får ärva ett par kartonger med foton och kläder som är kvar när dödsboet betalat begravning och annat.
Varför bryr du dig? Det är inte dina pengar.
Bara en tanke.. med tanke på vad du berättar om hur det sett ut i er historia så skulle jag inte hoppas på ett arv kommer finnas rent fysiskt mer än kanske lite papper i en pärm typ. Det har nog båda sett till under åren tyvärr.
Jag fattar att du vill ha nån form av hämnd och upprättelse men hoppas inte för mycket. Det kan kosta dig mer i slutändan om du har otur om det visar sig att du betalar tusentals kronor för jurist och sen får ärva ett par kartonger med foton och kläder som är kvar när dödsboet betalat begravning och annat.
Ang jurist när den dagen kommer - kolla så du har en bra hemförsäkring och om den hjälper. Via hemförsäkringen kan man för en del fall få rättshjälp betald. Vet att det finns hjälp att få den vägen i vårdnadstvister bland annat.
Jag sa upp kontakten med min pappa för ett par år sen, bland det sista han sa var att han skulle göra mig arvslös, även om han är rätt förmögen så är inte jag intresserad av hans pengar den dagen han går bort, får jag något så kommer det doneras till välgörenhet, jag vill inte ha något med honom att göra och skulle bli konstant påmind "detta köpte vi med pappas pengar"
Han ligger för döden och du börja prata pengar
hoppas att du får 0kr